THOMAS-ŠKODA 125L-STARÁ KARTA THOMAS-ŠKODA 125L-STARÁ KARTA

komentáře | popis | fotky | jimbeam655 | 30.10.17 00:43 | 30x v oblíbených
Na sklonku prázdnin roku 2008 se moje máti a zároveň babička našich dvou raubířů rozhodla pořídit si povoz,aby ty lotry měla jak dopravovat,když je vyfasuje na víkend. A co jiného by synáček mohl doporučit jiného,než škodovku. Takže se rozhodily síte a v nich uvízla zelená 125-cítka od známých z práce,kteří si po dvaceti letech pořídili nové (rozuměj normální) auto :-). Na konci srpna jsme se na to nadělení jeli podívat. Vůz byl garážovaný a na pohled hezký ale to bylo tak vše. Interiér sice originální (nekuřák,vůně nového vozu),bez poskvrny,lak originál jako nový. Ovšem s ostatními částmi to už bylo horší:skelet v pořádku (dutiny) ale jinak jemně oďobané prahy a zadní lemy,přední blatníky na vrchních hranách už začaly měnit skupenství (obracely se v prach),pokrčené zadní čelo. Zkušební jízda prokázala neochotu motoru chytat,zrychlovat či jinak projevovat aktivitu po sešlápnutí akcelerátoru,ovšem generovaný hluk prozrazoval spíš na nadupaný muscle car. Brzdy drobet nesouměrné ale jinak jedovaté,řízení tuhé jelikož nemazané,na nerovnostech tluče. Ovšem cena byla více než příznivá,aku necelý rok nový,k vozu zahrádka,komplet nové obložení a pár dalších věciček,takže jsem to nakonec odkýval. Vůz pak pár víkendů bez zásahů jezdil až i babička sama uznala,že by si milé autíčko zasloužilo drobet údržby. Takže jsem si ho na víkend půjčil na malé seřízení. Projet město bez toho,aniž by mi motor zdechnul a vůz se pohyboval rychleji,než důchodce o holi,vyžadovalo nadlidské úsilí. Chvílemí jsem si připadal jako zpátky v autoškole. Na konci města jsem se rovnou zastavil pro nový výfuk (původní nápadně podoben ementálu) a pokračoval v krasojízdě. Doma vyměněn lauf a následovalo seřízení rozdělovače. Po zjištění jeho téměř šestinové vůle na otáčce a kráteru v kladívkách rozhodnuto o výměně za generálkovaný kus. Po jeho vytažení z motoru mě polil pot:komínek rozdělovače orezlý a okolo mazlavé šedé bláto,naznačující že olej a voda to spolu dali dohromady. Takže hlava dolů,očištění a nové těsnění,přetěsnění skříně termostatu (který doveda ho přede mnou namontoval tělesem do hadice nevím),nový olej+filtr(vzduchový taktéž) a nové svíce BRISK(fatální chyba,jak se později ukázalo). Následně seřízení,ovšem stále to nebylo ono,po přidání plynu furt díra. Následovala rozborka karbu,kontrola trysek,vyfoukání ale pořád nic. Až potřetí mě napadlo rozebrat i akcelerační pumpičku-byla složena obráceně,takto složené to v životě nemohlo chodit. A škodka náhle okamžitě ožila,chytala na drc,táhla i studená,prostě paráda. Ještě chlazení pročištěno Arvou a kamenožroutem. Vůz po třech dnech běžného provozu předán zpět a doufal jsem,že bude chvíli pokoj. Bohužel omyl,postupně odešly dvě svíčky a po 400km opět voda v oleji. Z motoru vypuštěno 6litrů bláta,jak to dopadlo,vidíte zde:skoda-virt.cz/cz/.../9689 6-s-125l-voda-do-oleje

Takže nyní opět lítá jako zamlada a doufám že ještě dlouho bude. Naši kluci se inspirovali na letošních Doksech Tunerovým báječným zeleným strojem a pokřtili stopětadvácu taktéž Zelenkou,tímto děkuju Lubošovi,že krom Tunera 2 tu strpí ještě druhou Zelenku :-)





2008/11 takže krom vyběhlýho navijáku PP pásu bez problémů,přední lampy osazeny NARVA Range Power +50%

2008/12 prošli jsme STK beze ztráty květinky,posháněny plechy na rekonstrukci předku,na pořadu snad během příštího léta

2009/1 sehnány nové deklíky na tail lampy,na jaře vyměníme

2009/2 takže moje Nemesis mě zatím vzala na milost,funguje bezchybně

2009/9 Díky všeobecné krizi jak v ekonomice,tak v mezilidských vztazích je projekt zastaven do odvolání,auto nasazeno do běžného provozu v oblasti Novobydžovska :-(

2010/8 tak zelená je rozebraná v garáži,tetka huntuje šedivku,snad to brzy polátáme,aby z toho bylo zase auto bez děr

2010/9 jsme venku z garáže po 50ti dnech,předek vyvařen,vyměněny oba blatníky+spojler,L práh,nastříkáno přibližně stejnou barvou,dutiny REZISTIN ML,spodek REZISTIN CAR,podběhy TLUMEX Plast,TLUMEX Special,REZISTIN CAR. Vyměněny dekly zadních lamp,předních a bočních směrovek,přečalouněna sedadlo řidiče-výměna&oprava prosezeného sedáku,dále nové těsnění kufru a omezovač dveří řidiče-nádherně tiché bez cvakání.

2012 ledenec - výměna zimáků,kontrola brzd,vše v pohodě

2012 březenec - dobití aku,vystříkání spodku po zimě,umytí a konečně udělána přítrž olejovým flekům u baráku,přetěsněno boční víko a podávací čerpadlo plus výměna sáknoucího baroskopu

-a druhý den znova,páč mě těsnění vyjelo zpod deklu tyček,takže vše znova. A k tomu ještě malá GO starteru (rozborka,vyfoukání,utrhá ní šroubů elmagu-výměna za jiný,obnova drážek rotoru,přeleštění komutátoru,výměna břem. futra,namazání a sborka). Vrtí jak ďas :o)

2012 dubenec -vzhledem k absenci cyklovače stěračů a nynějšímu deštivému počasí,aplikoval jsem aspoň nestavitelný cyklovač,montovaný jako zvláštní výbava elkových modelů,dále slepení rozpadlé kotvy bezp.pásů,dále vypuštění mazutu z převodovky,naplněno novým PP80

2012 jaro,léto - slouží lidu,za sebou i první sraz v jejím plechovém životě-Pohofest 2012

2012 podzim - na palubní desce přibyl dobový kontrolní přístroj BATES,na podzimní nečas nové stírací lišty aus LIDL o délce 450mm

2012 skorozima-dostala krom zimáků i generálkovaný startér a skoronové akumulátor. Chytá jak nová.

2012 Silvestr - výměna víka rozvodových tyček plech za odlitek Favo,rovnou výměna MO+filtr,promaz svisláků

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------

2013 Február - baterie nedrží kapacitu,tak dostala téměř novou BANNERku z šedivky. Ta to s tou vydrancovanou chudinkou díky reduktoru nějak překlepe. Musí.

2013 Březenec-zakoupeno přední okno s modrým pruhem,znásobíme cenu vozu.Výměna až bude teplo.

2013 "od jara do léta"-celkek bez problémů,až na poslední měsíc. Zlobilo zapalování,jednou odtah,předevčírem vrchol všeho,prasknul heft osky závaží odstředivého regulátoru,tím pádem útroby rozdělovače rozmixovány na šrot plus ulomená noha rozdělovače.

2013 červec -Zelenina opět v chodu,generálkovaný rozdělovník + komínek,šislé poklice nalakovány žlutou perletí (tunink,py.o!)

2013 říjenec - přezuto na zimní,údržba předních brzd,promazání svislých čepů

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------

2014 ledenec -podivné povrzávání LZ kola,podezření na volný bubeb či "odjeté" ložisko LZ poloosy. Nic z toho. Vůz je v naprostém "ókeju". Důvodem vrzu jsou zimní pneu z Feldy na Z nápravě,které,díky nižšímu profilu,jsou více roztažené a stýkají se ve spodním bodě s oněmi "zlatými" poklicemi :o) takže aspoň výměna volantu a úprava PP dveřního mechanismu zámku dveří na zajištění i při otevřených dveřích.

2014 březen - neplánovaná zkouška změny paliva z benzin na diesel,bohužel s negativnímy účinky na plynulost chodu motoru,následný návrat k původnímu předepsanému palivu,výměna "o" kroužků seřizovacích prvků SEDRu z důvodu přílišné bohatosti a následné seřízení

2014 dubenec - přezuto na letní,jezdí krásně plynule už s vlahým motorem. Výměna čelního skla za nové se zeleným pruhem.

2015 únor-v prosinci výměna topení, auto začíná topit už při 45 stupních, a loni přetočen tachometr přes 100 000km všechno s původním motorem





2017 říjen- auto stále ŽIJE a jezdí ve službách babičky. Jelikož táta na tenhle účet, a celkově na virt moc nechodí a v HK už nebydlí, tak se o to auto budu muset začít starat já protože auto začíná reznout na podlaze takže brzo se stim musi něco udělat nebo tam bude do roka díra, vypadá jak pojízdná popelnice a o tom že motorovej olej s filtrem má nalítáno cca 15 000km ani nemluvím, ale jezdí víceméně bez problému vetší problém byl asi jen že prasklo táhlo řazeí, ale hned za kulisou takže se opravilo bez demontáže. Drobnějsí opravy se udělali včera výměna lukasů, výměna zadních světel a zdvojení blinkrů (jen na STK se zase zapojí zpátečky) oprava ostřikovačů, výměna vyšisovaných predních blinkrů, výměna H4ky ve světle a výměna rozpadlé řidičovy kotvy to je zatím všechno z prací, snad bude čas ještě před zimou rozleštit to aby to nevypadalo jako popelnice, a nějak odrbat rez.

THOMAS-ŠKODA 125L-STARÁ KARTA - komentáře:

14:18:22
06.03.2010
Bobesh
Jezdí,slouží,nezlobí.trpí.
23:49:03
19.10.2009
Bobesh
-> minno: Je to složitý,druh mojí tety přišel o práci a nemohli splácet skoro novýho Pažouta,takže o něj přišli. Máma jí tedy Zelenku zapůjčila do užívání a naše šedivka stojí mámě v Hradci před barákem,aby měla taky čím jezdit. Když je potřeba tahat vlek,tak pro ní těch 20km zajedu.
23:35:19
19.10.2009
minno
-> Bobesh: ale ale, a komu z rodiny bude slúžiť tentoraz?
23:10:24
19.10.2009
Bobesh
Auto před měsícem opustilo garáž,nasazeno do běžného užívání,bůhví jak to dopadne.
21:49:40
09.07.2009
Bobesh
Hypotéza se nejspíš opravdu změní v realitu1
19:41:24
06.06.2009
Bobesh
-> Ještěrka zelená: Děkuju mnohokrát,fotky lichotěj,na plechařinu zatím není času ale venkovní odchov snáší dobře. Vzhledem k minimálním úpravám,dosavadnímu garážování a celkem originálnímu vzhledu ji možná s mámou vyměním za naši šedivku a zelenku 2 budeme držet v originále pod střechou v suchu. Ale zatím hypotéza.
23:08:36
05.06.2009
Ještěrka zelená
solidní 125, zachovalý stav a elegantní nadčasová přístrojovka1
13:35:04
21.12.2008
Pavel P..
-> Bobesh: kdybys chtěl tak určitě aspoň dvě sady N7Y novejch někde mám a mě na 130ku už nejdou tak kdybys je chtěl......5
00:07:50
21.12.2008
Bobesh
-> Bobesh: A propos,odešla už poslední z BRISKů,na NGK zatím nedošlo,takže naposled šla makat po 20-ti letech od výroby stará dobrá N7Y (no problem)
00:05:17
21.12.2008
Bobesh
Tak čubka zatím seká dobrotu a všemu navzdory prošla naprosto legálně 12.12.2008 STKčkem bez ztráty květinky,naopak technik byl navýsost spokojen (při krásném souběhu ručiček na válcích a uznalém konstatování technika "brzdy luxusní" jsem se zatetelil blahem1) za to dostala na zejmu do očí nový heligonky NARVA Range Power5
10:43:55
15.11.2008
suri
-> Bobesh: áno NGK Chapmion najlepšia skúsenosť brisky pošli kvalitov dole
10:43:02
15.11.2008
Bobesh
-> suri: Jo,zaplaťjá1 drží,olej čistej v pohodě,už se jen odpařujou zbytky.

-> Nwkt: V životě bych to do nich neřekl ale stalo se občas i u zahraničních(CHAMPION) že semtam klekla,ovšem odchod celý sady,to je moc i na mě. Na našem jezdím NGK snad třetí sezonu a absolutně bez problémů,takže radši připlatit za kvalitu,než pak dohledávat poruchy jinde. Nejhorší je,že u novejch by to člověk ani nečekal.
10:36:18
15.11.2008
Nwkt
-> Bobesh: Koukam Brisk šel hodně dolů s kvalitou, když to nevydrží ani ve 120 8
10:36:17
15.11.2008
suri
-> Bobesh: takže tesnenie je už ok? -> Bobesh: a s briskami som už skončil aj ja potom čo sa začali rozpadať elektrody
10:34:44
15.11.2008
Bobesh
Těsnění drží i po 14 dnech,takže jsme mohli "zafridexovat" ovšem firma BRISK u mě dohrála,odešla další polovina svíček10 takže příští týden opět dám vydělat japoncům.
23:38:13
09.11.2008
Bobesh
-> Nwkt: Nojo ale co jinýho,co nemusí do servisu a stačíš na to sám? Ale hlavně že už seká dobrotu,včera jsem to kontroloval a vložka sedí,oleje nepřibylo a voda drží hladinu. Ale cvičila mě mrcha fest5
23:35:31
09.11.2008
Nwkt
Další do baráku jo, za chvilku budeš horší jak já 3
Extreme Tyres