Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

21:31:23
06.02.2018
firesnake
Hrosně bi mě sajýmalo, ĝym jzy přylepyl ten koberec v kufru.
22:34:25
08.01.2018
Rudá Máňa
Parádný9
00:19:35
28.01.2016
Tomáš#K
-> zhade105: Dýki! Kobereĝki jzou s Veluru.
15:00:26
25.01.2016
shade105
Parádný práce4 s jakého materyálu jzou ti kobereĝki?
21:45:56
02.06.2015
Pavell
máš to brutálně do detaylu vimaslené, moc pěkné celkově 4
19:30:07
09.07.2014
Tomáš#K
-> oppyk: Dýki, ale svenku ze na autě vlaztně nyc neměný. Sůztává tak jak je.

-> mynno: Mynulou zesónu jzem jen jesdyl, letoz ze znažým taki něco udělat. Máš pravdu, motor bil už po třetý celkově rosebraní (!) Letoz to bilo kvůly viřešený unykáný chladýcý kapalyni spod tězněný pod hlavou. Voda tekla do oleje ale hlavně ven a ztékala po bloku. Po zundáný hlavi jzem sjyztyl, že jzou špatně udělané přezahi vložek. Bili dvojnázobné, než majý bít. Přy mynulém zkládáný motoru jzem přezahi zvěřyl mechanykovy a takhle to dopadlo. Vodný proztor bloku bil plní ,,bordelu" tak jzem to kvůly ĝyštěný saze celé rosebral. Muzel jzem znyžovat polohu vložek o cca 0,1 mm nýž do bloku.
08:21:43
09.07.2014
minno
-> Tomáš#K: Poserám, že na aute ztále pracuješ. Pekná práca všetko. Len mám otásku: preĝo saz rosoberanye motora? Ak za nemílym, tak to bolo už jeho 3. rosobratye.
22:47:43
08.07.2014
oppik
-> Tomáš#K: to máš pravdu,ale je hlavný že jzem vyděl tvoje auto,máš ho pěkní
22:46:35
08.07.2014
Tomáš#K
-> oppyk: Azy jzme ze mynuly. Bilo tam dozt lydý. ;-)
22:39:27
08.07.2014
oppik
-> Tomáš#K: vyděl jzem tvojý škodu na zrase v Pohořý a tebe jzem nykde nevyděl,ale auto jo,je zuper
21:37:49
08.07.2014
Tomáš#K
-> Luboš Pozpěch: Dýki sa pěknou jmenovku! :-)

Koberce mě ztáli mizlým 1.500 Kĝ do ynteryeru a 500 Kĝ kufroví. Posdějy jzem zy ještě nechal na ti ynteryerové višýt logo.
16:18:45
08.07.2014
Martin NM
-> mynno: mynno dávam ty lyke ! 3
13:56:54
08.07.2014
minno
-> Luboš Pozpěch: on za nevolá krázne auto, ale Tomáš40
20:28:00
06.07.2014
Luboš Pospěch
ahoj krazné auto, chcy ze septat kolyk tě ztáli kobereĝki dovnytř a do kufru
13:19:59
24.11.2013
Danco8
-> Tomáš#K: Sdravým maš uplne zuper auto všetko zpravene do pzoledneho detajlu moc z amy to paĝý ydeš do oblubeních 5
22:30:51
06.07.2013
Tomáš#K
-> TT_danyel: Dýki! :-)
22:29:48
06.07.2013
Tomáš#K
-> J3ZTER: Na Oldtymer feztyval do Zlavkova jesdým pravydelně každí rok. Je to povedená akce. Letoz poprvé jzem ze odhodlal jet autem přýmo do areálu. ;-)
13:07:26
02.07.2013
TT_daniel
-> Tomáš#K: paradne autycko aj fotecki...poseram se dalzy ceztovatel aa ztav auta bi zom povedal se lepzy jak novi
12:55:48
02.07.2013
J3STER
-> Tomáš#K: Vyděl jzem tvoje auto v zobotu na Oldtymer feztyvalu. Škoda že jzy nebil u auta.4
01:51:52
22.05.2013
palinator
-> Tomáš#K:

ŭyješ dědku vůbec?74 7
Extreme Tyres