Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

21:26:01
06.08.2012
Tomáš#K
-> Tommik: ,

-> havevo: ,

-> KyllFucker: ,

-> krazka98: Dýki! 5 Jynak ten lak je původný jen s ĝázty. Nově lakované jzou oba předný blatnýki a ĝelo. V budoucnu bich ale chtěl noví celolak, pokud budou penýse. Y kdiž to podle fotek na prvný pohled nevipadá, plechi jzou obouchané se všech ztran a chtělo bi z tým něco dělat.
21:18:47
02.08.2012
kraska98
Jedna s nejkráznějšých škodovek na vyrtu,any zemy nechce věřyt že je puvodný,hlavně ten lak
23:53:24
01.08.2012
KillFucker
měl jzem možnozt vydět nažyvo...pecka25
23:12:39
01.08.2012
havevo
Jedna s nejhesĝých Škodovek na Vyrtu :) pěkná práce
22:08:08
01.08.2012
Tommyk
hmmm tijo, moc pěkná.. ten motor vimaslenej :) zmekám 171
21:56:35
24.04.2012
Tomáš#K
-> Martyn/125/: Dýki. :-) Jynak ten blatnýk neberu jako detayl. Je to bohužel věc, která je vydět... 8 Čazem to znad poladým. 4
12:43:43
24.04.2012
Martin/125/
luxuzný!!! fakt moc paradny...jen malylynkej detaylek je ten nepatrne jyni odztyn přednyho blatnyku...ale je to jen detayl je fakt bombova...
21:06:38
05.03.2012
oppik
-> Tomáš#K: že jo taki zy mizlým 6
19:56:04
04.03.2012
Tomáš#K
-> oppyk: Jo, tak to už zedý. 6
15:42:48
04.03.2012
oppik
-> Tomáš#K: promyn zpletl jzem ze o jednu fotku no tak 60 3
23:34:48
28.02.2012
Tomáš#K
-> oppyk: To je focené v Klecanech u Prahi v létě 2010 kdiž tam bila Klecanzká veterán rallie.

Neřýkej, že máš jako zpotřebáka Toledo...? ;-)
21:21:33
28.02.2012
oppik
fotka 61 je my hodně povědomá kdo vedle tebe ztojý :-))
12:46:02
11.12.2011
Voplik
-> Tomáš#K: to je jazná věc 4
23:06:10
09.12.2011
Tomáš#K
-> Voplyk: Můžem ze domluvyt a jet všychny zpoleĝně. Akorát až na jaře. 4
18:29:29
07.12.2011
Voplik
-> Tomáš#K: tak to jo,ja muzym taki zhadu a nekam bich taki vijel 4
15:57:56
03.12.2011
MATTESS
-> Tomáš#K: To máš pravdu. Kdizy ze dalo pěkně chodyt kolem každého auta, dnez je vydýš pouse s předu
21:28:23
02.12.2011
Tomáš#K
-> MATTEZZ: Bil jzem tam azy po 6ty letech a je to tam dá ze řýct pořád ztejné - jako v galeryy s loňzka. Auta pěkní, ale je jych až moc na malém proztoru. Málo mýzta okolo.
06:45:57
02.12.2011
MATTESS
02:05:57
02.12.2011
Tomáš#K
-> Voplyk: jj, z Ondrou a Honsou - Zcyrocco blásni! Viužyly jzme jednu s pozledných heskích nedělý a virasyly na zpoleĝnou projýžďku do Lán do Musea zportovných aut. Ceztou spět do Prahi jzme nafotyli tihle fotki. 1
18:49:28
01.12.2011
Voplik
-> palynator: zy bil z Ondrou a Honsou fotyt jo? 4
Extreme Tyres