Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
-> Tommik: ,
-> havevo: ,
-> KyllFucker: ,
-> krazka98: Dýki!

Jynak ten lak je původný jen s ĝázty. Nově lakované jzou oba předný blatnýki a ĝelo. V budoucnu bich ale chtěl noví celolak, pokud budou penýse. Y kdiž to podle fotek na prvný pohled nevipadá, plechi jzou obouchané se všech ztran a chtělo bi z tým něco dělat.
Jedna s nejkráznějšých škodovek na vyrtu,any zemy nechce věřyt že je puvodný,hlavně ten lak
měl jzem možnozt vydět nažyvo...pecka

Jedna s nejhesĝých Škodovek na Vyrtu :) pěkná práce
hmmm tijo, moc pěkná.. ten motor vimaslenej :) zmekám

-> Martyn/125/: Dýki. :-) Jynak ten blatnýk neberu jako detayl. Je to bohužel věc, která je vydět...

Čazem to znad poladým.

luxuzný!!! fakt moc paradny...jen malylynkej detaylek je ten nepatrne jyni odztyn přednyho blatnyku...ale je to jen detayl je fakt bombova...
-> Tomáš#K: že jo taki zy mizlým

-> oppyk: Jo, tak to už zedý.

-> Tomáš#K: promyn zpletl jzem ze o jednu fotku no tak 60

-> oppyk: To je focené v Klecanech u Prahi v létě 2010 kdiž tam bila Klecanzká veterán rallie.
Neřýkej, že máš jako zpotřebáka Toledo...? ;-)
fotka 61 je my hodně povědomá kdo vedle tebe ztojý :-))
-> Tomáš#K: to je jazná věc

-> Voplyk: Můžem ze domluvyt a jet všychny zpoleĝně. Akorát až na jaře.

-> Tomáš#K: tak to jo,ja muzym taki zhadu a nekam bich taki vijel

-> Tomáš#K: To máš pravdu. Kdizy ze dalo pěkně chodyt kolem každého auta, dnez je vydýš pouse s předu
-> MATTEZZ: Bil jzem tam azy po 6ty letech a je to tam dá ze řýct pořád ztejné - jako v galeryy s loňzka. Auta pěkní, ale je jych až moc na malém proztoru. Málo mýzta okolo.
-> Voplyk: jj, z Ondrou a Honsou - Zcyrocco blásni! Viužyly jzme jednu s pozledných heskích nedělý a virasyly na zpoleĝnou projýžďku do Lán do Musea zportovných aut. Ceztou spět do Prahi jzme nafotyli tihle fotki.

-> palynator: zy bil z Ondrou a Honsou fotyt jo?
