Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

17:20:58
01.12.2011
Tomáš#K
-> palinator: Motor už mám zajetej. ;-) Jinak myslím že BMW E32 740i je dobrá společnost. 5
18:26:45
30.11.2011
palinator
-> Tomáš#K:

Co to vyvádíš s motorem po generálce? A ještě s takovejma hříšníkama!47
22:33:13
12.06.2011
Tomáš#K
-> 4FELDA4: Dělám na tom od roku 2006.
21:06:15
10.06.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: vau to je nádherná škodovka a ten motor4 to ti zabralo vela roboty a času ešte raz nádherná škodovka4 9
01:01:14
08.06.2011
Tomáš#K
-> belcanto: ,

-> WMA - navigátor :): ,

-> Péďa17: Díky. Když ji miluješ, není co řešit... 4 5
18:47:19
01.06.2011
Péďa17
-> Tomáš#K: nemám slov na tvojí práci9
10:20:09
01.06.2011
WMA - navigátor :)
-> Tomáš#K: ty jseš stějně pořádnej pacioent viď 6 myslím to v dobrým, je vidět že tě to fakt bere tohle auto. docela ti fandím chlape 52
22:28:28
30.05.2011
belcanto
-> Tomáš#K: Moc pekná robota!!! Gratulujem!!! 1
09:57:28
30.05.2011
Tomáš#K
-> DEKODOVAC: Dík.

-> Tuner#2: Ten karburátor tam mám zatím jen pár prvních kilometrů. Uvidíme, jak se bude špinit provozem. Každopádně, těleso karbecu je elektrochemicky leštěné, takže by to mělo být lehce udržovatelné. 4
upraveno 1x, naposled 30.05.2011 09:58:26
08:00:27
30.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Kurňa Ty s tím vůbec nejezdíš, když vidím jak oblitej a špinavej mám já karbec tak nechápavě koukám na Tvůj 9 Opět perfektní práce...
06:53:35
30.05.2011
DEKODOVAC
perfektna Skodovka pekna praca 9 6
01:51:28
30.05.2011
Tomáš#K
-> Voplik: Díky!

Vložil jsem nějaké nové fotky z posledních prací na autě a taky ze sobotního srazu. ;-)
14:36:27
28.05.2011
Voplik
-> Tomáš#K: moc pěkná,dík za pokec 5
14:11:48
15.02.2011
Tomáš#K
-> minno: Ahoj. Tvrzená sedla ventilů mi dělali tady: www.vanep.cz/
10:42:59
15.02.2011
minno
-> Tomáš#K: ahoj, kde ti robili úpravu hlavy motora - tvrdené sedlá ventilov?
00:33:44
13.02.2011
Maťulo
-> Tomáš#K: Mam ju v oblubenych od sameho zaciatku! 2
00:31:39
13.02.2011
Tomáš#K
-> Athlonek: Jo, dávám si záležet. 4

-> Matulo: Díky moc! 6
22:21:12
12.02.2011
Maťulo
-> Tomáš#K: Milujem tvoju skodovku! Inac to nedokazem vyjadrit... 15 Fakt luxus!!! 9 4
22:15:38
12.02.2011
Athlonek
Ta je teda vymazlená.179
Extreme Tyres