Tomáš#K 11.10.10 07:53:44 napsal:
→ Arnold: Jj, byl na chvilku. Viz. fotky 84 a 85. :-)jj videl jsem a vypada moc dobre ja jsem tam byl skoro do konce a moc fajn
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
21:31:06
12.02.2011
12.02.2011
Arnold
16:33:28
21.10.2010
21.10.2010
Tomáš#K
-> Xhanz: Sada interierových všetně kufrového vyjde na 2000,- plus vyšití nápisů za 400,-.
13:39:40
20.10.2010
20.10.2010
Xhanz
Na kolikpak vyjde ta sada koberečků?
23:21:27
11.10.2010
11.10.2010
Tomáš#K
-> founy16: Díky moc, ale nepřeháněj. Je tam ještě moc věcí co není podle mých představ a co by chtěly ještě poladit.
15:43:54
11.10.2010
11.10.2010
founy16
najkrajsia 120cka aku som kedy videl nadherna :) kiez by som aj ja taku mal je ti co zavidiet vaz si to ze ju mas lebo taku neuvidis kazdy den pokial ju nemas prajem vela stastnych kilakov
08:15:17
11.10.2010
11.10.2010
Xhanz
-> Tomáš#K: No ja s Rapidem měl podobný plány. Bohužel už to ale nestihnu. Ať je mu země lehká.
07:59:07
11.10.2010
11.10.2010
Tomáš#K
-> Xhanz: A z mé strany poděkování!
07:53:44
11.10.2010
11.10.2010
Tomáš#K
-> Arnold: Jj, byl na chvilku. Viz. fotky 84 a 85. :-)
07:53:04
11.10.2010
11.10.2010
Xhanz
Nádherná práce a závist z mojí strany
00:18:29
11.10.2010
11.10.2010
Arnold
-> Tomáš#K: jsi byl na škoda houmu vid??
11:12:17
07.10.2010
07.10.2010
suri
-> Tuner#2:
nech je to čo chce , stačí mi že auto na neho najazdené má po 350tkm nešanovaných jázd tlaky ako nový 120 motor , na kľukovke nenájdeme opotrebenie a má pôvodný i ked už ko rozvod
nech je to čo chce , stačí mi že auto na neho najazdené má po 350tkm nešanovaných jázd tlaky ako nový 120 motor , na kľukovke nenájdeme opotrebenie a má pôvodný i ked už ko rozvod
11:10:10
07.10.2010
07.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 06.10.10 20:16:09: Ano Magmatec 15W40 má základovou bázi syntetickou, proto jsem tady tak vystartoval ve fóru na Geminiho, že takhle nemůže podle teplotní specifikace třidit oleje.
20:41:09
06.10.2010
06.10.2010
minno
-> palinator: samozrejme s tým súhlasím, je plno olejov a ako napísal jeden odborník, dnešné oleje sú v podstate všetky kvalitné a je jedno čo do bežného motora, pokiaľ ten motor nemá vyslovene nejaké špecifické požiadavky na olej, budeš z dnešných moderných olejov liať, hlavne si vybrať viskozitu ako tam patrí a aby olej spĺňal základné požiadavky čo výrobca motora stanovil a ostatné je už len každá norma navyše k dobru. Samozrejme nepoužívať noname výrobcu a tiež si treba uvedomiť, že v predaji sú nie len moderné ale aj dávno zastaralé oleje a preto si treba vybrať to lepšie, ceny sa moc nelíšia. A u jazdeného motora podľa možností oleje moc nestriedať ale zakotviť u jedného.
Áno, Magnatec 15W40 udáva, že je to "Half-Synthetic technology", i keď predajcovia častokrát tvrdia bludy, že je to samozrejme minerál :)
Áno, Magnatec 15W40 udáva, že je to "Half-Synthetic technology", i keď predajcovia častokrát tvrdia bludy, že je to samozrejme minerál :)
20:16:09
06.10.2010
06.10.2010
palinator
-> minno:
Magnatec 15W-40 je polosyntetika? Samozřejmě, že jde o normy, API SL bych taky považoval za nutnost, pokud je požadavek po čistém motoru s minimálním opotřebením, ale API SL dnes splňuje kdeco. I minerál Mogul Extreme. Samozřejmě Mogul/Paramo a i jiní zahraniční výrobci prodávají spektrum olejů od SB po SM a je na uvážení a znalosti každého, co si tam naleje. Nemusíš ale přímo stahovat smyčku nad olejem, že ten a ten je kvalitní, kvalitních je dneska mraky, ani to nepoznáš.
Magnatec 15W-40 je polosyntetika? Samozřejmě, že jde o normy, API SL bych taky považoval za nutnost, pokud je požadavek po čistém motoru s minimálním opotřebením, ale API SL dnes splňuje kdeco. I minerál Mogul Extreme. Samozřejmě Mogul/Paramo a i jiní zahraniční výrobci prodávají spektrum olejů od SB po SM a je na uvážení a znalosti každého, co si tam naleje. Nemusíš ale přímo stahovat smyčku nad olejem, že ten a ten je kvalitní, kvalitních je dneska mraky, ani to nepoznáš.
16:41:46
06.10.2010
06.10.2010
Placko
kráásna škodovka a prekráásny motor pekná práca
16:32:17
06.10.2010
06.10.2010
Tomáš#K
-> škodec: Díky, snažím se dělat věci do detailu a pořádně, tak je to asi vidět.
-> minno: Teď pro účely záběhu není API SF vůbec na škodu. Na pozdější běžný provoz hodlám koupit API SL. Díky za radu.
-> minno: Teď pro účely záběhu není API SF vůbec na škodu. Na pozdější běžný provoz hodlám koupit API SL. Díky za radu.
21:36:28
05.10.2010
05.10.2010
minno
-> Tomáš#K: s tým minerálom pozor, ono to nie je celkom tak ako sa medzi ľuďmi povráva. Na technológii výroby ani tak nezáleží, skôr záleží na tom, aké ten olej spĺňa normy. Takže bacha, aby si idúc vyslovene po "mineráli" nedával do nového motora nevedomky zastaralý olej trebárs s normou API SF, ako píšeš, že si použil teraz na prvotný zábeh, to by bola škoda. Napríklad mnou spomínaný olej Castrol Magnatec môžeš použiť kľudne viskóznu normu pre škodovku klasickú 15W40 a pritom je to ak to tak chceme povedať "polosyntetika" s modernou normou API SL, ktorá životnosti motora len pomôže (obsahuje aditíva proti zanášaniu a tvorbe karbónu atď.).
19:01:00
05.10.2010
05.10.2010
škodec
neskutocne detailna a precizna pracicka...zasluzi si len velky potlesk
13:55:44
05.10.2010
05.10.2010
Tomáš#K
-> All: Díky všem za pochvaly. Mrzí mě, že jsem se letos nedostal na podzimní Doksy, kde bych motor ukázal na živo. Ale budou další srazy...
-> minno: Díky minno! Ano, vše co je leštěné jsem leštil sám. Co se týče techniky motoru, tak ta už opravdu letos na jaře skutečně dosloužila. Špatné těsnění pod hlavou, které zavinilo stále horší a horší stav motoru.
Jinak co se týče olejové náplně po zajetí, stále nemám úplně jasno. Zůstanu asi u minerálu, když je motor na něj stavěný, ale výrobce ještě nevím. Jde hlavně o specifikaci API. Koukal jsem na Shell Helix, ten by snad šel... ;-)
-> libor-nem: Flexo návleky na hadice jsem koupil tady www.riegger.cz/obchod/... /ochrana-hadic-a-kabelu-fl exo To co sem vložil suri, to jsou jiné návleky. Není to Flexo.
-> Tuner#2: Díky mistře, pochvaly od tebe si zvlášť vážím! :-D
-> minno: Díky minno! Ano, vše co je leštěné jsem leštil sám. Co se týče techniky motoru, tak ta už opravdu letos na jaře skutečně dosloužila. Špatné těsnění pod hlavou, které zavinilo stále horší a horší stav motoru.
Jinak co se týče olejové náplně po zajetí, stále nemám úplně jasno. Zůstanu asi u minerálu, když je motor na něj stavěný, ale výrobce ještě nevím. Jde hlavně o specifikaci API. Koukal jsem na Shell Helix, ten by snad šel... ;-)
-> libor-nem: Flexo návleky na hadice jsem koupil tady www.riegger.cz/obchod/... /ochrana-hadic-a-kabelu-fl exo To co sem vložil suri, to jsou jiné návleky. Není to Flexo.
-> Tuner#2: Díky mistře, pochvaly od tebe si zvlášť vážím! :-D