Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

13:42:04
05.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K 05.10.10 02:50:00: Jední slovem paráda pane. 9
11:40:38
05.10.2010
suri
11:35:05
05.10.2010
libor-nem
ahoj kdese prosimtě daj pořídit ty červeny hadice co maš v motoru na vodu?
10:16:53
05.10.2010
Norton
Moc pekna davam si ta do oblubenych :o)
09:21:43
05.10.2010
Pavel P..
to je vůl ten minno 3
09:15:54
05.10.2010
minno
-> Pavel P..: čiže myslíš tak 15-20 rokov dozadu3
08:55:12
05.10.2010
Pavel P..
tak ten motor, to je pecka9 takový blejskátko neměl ani Majkl v dobách největší slávy1
08:17:50
05.10.2010
minno
-> Tomáš#K: tak ten motor to je paráda9 perfektná práca. A čože, staré vnútro už dosluhovalo? Všetko si si to leštil sám? Ja by som na to nemal nervy :( Aký olej plánuješ používať po zábehu? Odporúčam Castrol Magnatec API SL.
07:16:52
05.10.2010
Tomáššš
nadherny kusok 4 2
07:03:23
05.10.2010
MATTESS
-> Tomáš#K: to sis vyhrál 1
02:50:00
05.10.2010
Tomáš#K
Přidal jsem fotky z prací na autě z letošního léta. Detailnější info k renovaci motoru je v popisu.
21:58:38
08.07.2010
Tomáš#K
-> rolls: Jasně, fotky sem určitě dám. Mám teď rozebraný motor do holého bloku, dělám vše nové. Takže to nebude hned, ale někdy během léta snad ano. 5
13:13:45
07.07.2010
rolls
-> Tomáš#K: potom daj detailne foto ked tie srobky nahodis na hlavu, som zvedavy ako to vydrzi to dotiahnutie hlavy. napad to urcite nieje zly4
12:10:48
07.07.2010
Tomáš#K
-> rolls: Uvidíme zda to vydrží. Každopádně už jsem to na motoru nejednou viděl, takže nejsem první, kdo takovouhle věc zkouší.

Západky zámků dveří mám připravené k namontování pravděpodobně až někdy na budoucnost až bude nový lak.
13:45:40
06.07.2010
rolls
-> Tomáš#K: na tie srobky hlavy by sa skor hodili nejake chrom cepicky IMHO1 neverim ze to vydrzi5 tie zamky na dverach si uz namontoval? myslim tie vakuovo chromovane?
09:49:16
29.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: 47
09:06:43
29.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Vím. Jenže Tobě je to třeba opakovat po každé aktualizaci karty.4 3
23:19:43
28.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: 3 Víš, že nejseš první, kdo mi tohle říká?! 1
21:25:26
28.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Á jéje, blázen.3
19:03:39
28.05.2010
Tomáš#K
-> minno: Taky si nejsem úplně jistý, jestli se to nepoškodí, ale doufám, že to vydrží. V létě mě čekají práce na motoru, tak si vymýšlím různá vylepšení vzhledu, které udělám přitom... 4
Extreme Tyres