Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

16:24:27
28.05.2010
minno
-> Tomáš#K: tie pochrómované šróby sú pekné, ale nie som si celkom istý výdržou. Som zvedavý či vydržia doťahovanie hlavy pri skladaní bez toho, aby sa ten chróm poškodil.
11:22:54
28.05.2010
Tomáš#K
-> minno: To moje zas dříve parkovalo v centru Prahy a na autě snad není jediný plech, který by byl bez chybičky. A to vše je od jiných řidičů, kteří se do auta při svém parkování trefili. Teď už to na ulici nestojí vůbec, nebo jen vyjímečně, takže za poslední 3 roky na autě nic nepribylo. Myslím že ty, když to svoje plánuješ používat v denním provozu, tak asi nějaké ty ťukance mít budeš, bohužel.
08:54:22
28.05.2010
minno
-> Tomáš#K: nič si z toho nerob, ja som roky jazdil obúchaný a tiež sa ma na to všetci zhrozene pýtali a rátam s tým, že ani s novým lakom to dlho neostane bez chybičky, bohužiaľ.... Akurát, že ak mi teraz do toho niekto štrajchne a spraví nejakú preliačinu, tak ma asi porazí, pretože na starom laku som mal za posledné roky 3x preliačené dvere a následne gitované a striekané a kvôli tomu som aj teraz dával všetky dvere nové, tak o to viac ma to bude mrzieť, ak sa takáto príhoda znova stane.... Nechápem, ako niekto môže dlhé roky jazdiť alebo parkovať vonku na sídlisku a nemať ani ťukanček, to mi proste po mojich skúsenostiach nejde do hlavy, že má niekto také šťastie.....
19:59:00
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: No já vždycky říkám, že bohužel to nejhorší co na autě je, je to, jak vypadá zvenku. 8 Šel jsem na to prostě z druhé strany. Nejdřív dělám techniku a pak až ,,kabát".
17:17:52
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stika87 27.05.10 17:15:12: Však jo, jen mě pobavilo kolikrát už to tady zaznělo 4
17:16:09
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: jasny jen me to prave prekvapilo ze tak suprove udelany a najednou ty oderky tak jsem se lek ze ti to nekdo obesel ;-)
17:15:12
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tuner#2: jsem se zeptal no ;-)
14:55:24
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: Jo, na fotkách to tolik vidět není, na živo je to horší. Lak plánuju, ale nechci to odbít, takže je mi jasný že to nebude zrovna levný, tak zatím čekám a šetřím. 4



-> Tuner#2: Tak já to v popisu mám, ale asi ne dost výrazně. 3 Je fakt, že tady u mě v komentářích je otázka ,,Proč je to tak obouchaný?" asi nejčastější věc, na kterou se lidi ptaj'.
14:41:54
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K 27.05.10 09:25:44: Ty už si to dej snad tučně do popisu 3 4 že prostě auto denně jezdilo a renovaci jsi začal od potřebných věcí a časem bude plechařina a lak.5
14:38:34
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: ouuuuuuu. Prave na fotkach to neni videt a tady jsem si toho vsiml kdyz jsem ho dukladne prolezal na zivo. To me mrzi a tak bude lacek v budoucnu ?
09:25:44
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: To sis všim správně. Je to od parkování, kdy do zaparkovaného auta sem tam tuknuli ostatní řidiči. Za pár let prozu, kdy auto bylo v běžném používání to dopadlo tak jak si mohl vidět na Doksech.
20:52:17
26.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: ahoj dotaz. na doksech jsem si vsiml ze to mas naky pobouchany odceho pak ? dik ;-)
10:50:30
26.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Vždyť jo. Dělej jak myslíš.
22:07:56
25.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Já nejsem žádnej tuzer, kterej tam musí mít loga ani ne výrobců dílů, jako výrobců "stylového" oblečení jako (AC)DC, (R)ADIO a jánevimčeho. Na dveře bych nic neprasil.6 Papír všechno snese.
20:56:07
24.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Tak to udělej. Budeš originální. Jednu dobu bylo v kurzu mít na předních dveřích loga tuning firem, tak ty budeš mít tablo s logy tehdejších národních podniků. 3
20:53:15
24.05.2010
Tomáš#K
-> doly120: Díky. No, k dokonalosti zbývá opravdu hodně. 4

Opravení všech oděrek a špatných míst znamená celolak, ale všechno jednou bude! 1
22:28:04
23.05.2010
doly120
-> Tomáš#K: Viděl sem na živo :) Moc hezké auto:) Časem opravit ty oděrky a ty lemy o kterých sme se bavili,a je to dokonalé:)

Sem rád že sem tě poznal4
22:22:54
23.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:

Tak napadlo mě to.. Netradiční, možná nevkusné, jako by se jednalo o nějaký speciál. Jinak běžně by se to válelo za zadním sklem. 3
19:16:41
22.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: To chceš dávat taky na srazech za sklo?

-> David.: Jo, tvoje auto znám od vidění tady na Virtu. Červená je pěkná! 47

-> Pavel P..: Díky za fotku!

-> waldo: Díky. :-)
upraveno 1x, naposled 22.05.2010 19:17:15
12:00:35
21.05.2010
waldo
-> Tomáš#K: vazne luxus..sup do oblubenych157
Extreme Tyres