skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
16:24:27
28.05.2010
28.05.2010
minno
-> Tomáš#K: tie pochrómované šróby sú pekné, ale nie som si celkom istý výdržou. Som zvedavý či vydržia doťahovanie hlavy pri skladaní bez toho, aby sa ten chróm poškodil.
11:22:54
28.05.2010
28.05.2010
Tomáš#K
-> minno: To moje zas dříve parkovalo v centru Prahy a na autě snad není jediný plech, který by byl bez chybičky. A to vše je od jiných řidičů, kteří se do auta při svém parkování trefili. Teď už to na ulici nestojí vůbec, nebo jen vyjímečně, takže za poslední 3 roky na autě nic nepribylo. Myslím že ty, když to svoje plánuješ používat v denním provozu, tak asi nějaké ty ťukance mít budeš, bohužel.
08:54:22
28.05.2010
28.05.2010
minno
-> Tomáš#K: nič si z toho nerob, ja som roky jazdil obúchaný a tiež sa ma na to všetci zhrozene pýtali a rátam s tým, že ani s novým lakom to dlho neostane bez chybičky, bohužiaľ.... Akurát, že ak mi teraz do toho niekto štrajchne a spraví nejakú preliačinu, tak ma asi porazí, pretože na starom laku som mal za posledné roky 3x preliačené dvere a následne gitované a striekané a kvôli tomu som aj teraz dával všetky dvere nové, tak o to viac ma to bude mrzieť, ak sa takáto príhoda znova stane.... Nechápem, ako niekto môže dlhé roky jazdiť alebo parkovať vonku na sídlisku a nemať ani ťukanček, to mi proste po mojich skúsenostiach nejde do hlavy, že má niekto také šťastie.....
19:59:00
27.05.2010
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: No já vždycky říkám, že bohužel to nejhorší co na autě je, je to, jak vypadá zvenku. Šel jsem na to prostě z druhé strany. Nejdřív dělám techniku a pak až ,,kabát".
17:17:52
27.05.2010
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stika87 27.05.10 17:15:12: Však jo, jen mě pobavilo kolikrát už to tady zaznělo
17:16:09
27.05.2010
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: jasny jen me to prave prekvapilo ze tak suprove udelany a najednou ty oderky tak jsem se lek ze ti to nekdo obesel ;-)
17:15:12
27.05.2010
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tuner#2: jsem se zeptal no ;-)
14:55:24
27.05.2010
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: Jo, na fotkách to tolik vidět není, na živo je to horší. Lak plánuju, ale nechci to odbít, takže je mi jasný že to nebude zrovna levný, tak zatím čekám a šetřím.
-> Tuner#2: Tak já to v popisu mám, ale asi ne dost výrazně. Je fakt, že tady u mě v komentářích je otázka ,,Proč je to tak obouchaný?" asi nejčastější věc, na kterou se lidi ptaj'.
-> Tuner#2: Tak já to v popisu mám, ale asi ne dost výrazně. Je fakt, že tady u mě v komentářích je otázka ,,Proč je to tak obouchaný?" asi nejčastější věc, na kterou se lidi ptaj'.
14:41:54
27.05.2010
27.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K 27.05.10 09:25:44: Ty už si to dej snad tučně do popisu že prostě auto denně jezdilo a renovaci jsi začal od potřebných věcí a časem bude plechařina a lak.
14:38:34
27.05.2010
27.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: ouuuuuuu. Prave na fotkach to neni videt a tady jsem si toho vsiml kdyz jsem ho dukladne prolezal na zivo. To me mrzi a tak bude lacek v budoucnu ?
09:25:44
27.05.2010
27.05.2010
Tomáš#K
-> stika87: To sis všim správně. Je to od parkování, kdy do zaparkovaného auta sem tam tuknuli ostatní řidiči. Za pár let prozu, kdy auto bylo v běžném používání to dopadlo tak jak si mohl vidět na Doksech.
20:52:17
26.05.2010
26.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Tomáš#K: ahoj dotaz. na doksech jsem si vsiml ze to mas naky pobouchany odceho pak ? dik ;-)
10:50:30
26.05.2010
26.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Vždyť jo. Dělej jak myslíš.
22:07:56
25.05.2010
25.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:
Já nejsem žádnej tuzer, kterej tam musí mít loga ani ne výrobců dílů, jako výrobců "stylového" oblečení jako (AC)DC, (R)ADIO a jánevimčeho. Na dveře bych nic neprasil. Papír všechno snese.
Já nejsem žádnej tuzer, kterej tam musí mít loga ani ne výrobců dílů, jako výrobců "stylového" oblečení jako (AC)DC, (R)ADIO a jánevimčeho. Na dveře bych nic neprasil. Papír všechno snese.
20:56:07
24.05.2010
24.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: Tak to udělej. Budeš originální. Jednu dobu bylo v kurzu mít na předních dveřích loga tuning firem, tak ty budeš mít tablo s logy tehdejších národních podniků.
20:53:15
24.05.2010
24.05.2010
Tomáš#K
-> doly120: Díky. No, k dokonalosti zbývá opravdu hodně.
Opravení všech oděrek a špatných míst znamená celolak, ale všechno jednou bude!
Opravení všech oděrek a špatných míst znamená celolak, ale všechno jednou bude!
22:28:04
23.05.2010
23.05.2010
doly120
-> Tomáš#K: Viděl sem na živo :) Moc hezké auto:) Časem opravit ty oděrky a ty lemy o kterých sme se bavili,a je to dokonalé:)
Sem rád že sem tě poznal
Sem rád že sem tě poznal
22:22:54
23.05.2010
23.05.2010
palinator
-> Tomáš#K:
Tak napadlo mě to.. Netradiční, možná nevkusné, jako by se jednalo o nějaký speciál. Jinak běžně by se to válelo za zadním sklem.
Tak napadlo mě to.. Netradiční, možná nevkusné, jako by se jednalo o nějaký speciál. Jinak běžně by se to válelo za zadním sklem.
19:16:41
22.05.2010
22.05.2010
Tomáš#K
-> palinator: To chceš dávat taky na srazech za sklo?
-> David.: Jo, tvoje auto znám od vidění tady na Virtu. Červená je pěkná!
-> Pavel P..: Díky za fotku!
-> waldo: Díky. :-)
-> David.: Jo, tvoje auto znám od vidění tady na Virtu. Červená je pěkná!
-> Pavel P..: Díky za fotku!
-> waldo: Díky. :-)
12:00:35
21.05.2010
21.05.2010
waldo
-> Tomáš#K: vazne luxus..sup do oblubenych