Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 19.12.17 16:15 | 386x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix

Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).

Vyroba : 1988-1989

Motor : 742.135 (742.135 Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC

Tlak paliva (elektrické palivové čerpadlo, 0,75 bar): 004-319153 (Walbro NO.5611)
Lambda sonda : NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka : S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi : Renault 7700737572
Snímač otáček motoru : FAE 79026
Snímač teploty motoru : Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 a Molex 03-09-2151

Vůle sacích ventilů : 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů : 0,20 mm

Hodnoty pro emise :

otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-

Barva vozu : Apollo red (8302)

Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka

Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu

Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.515952058442680.10 73741825.100000836714936&a mp;type=1&l=f9e436c732

Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.564057096965509.10 73741826.100000836714936&a mp;type=1&l=1a0c0ebd76

Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy

T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400001320037745.1 073741833.100000836714936& amp;type=1&l=08b56b3e0 f

Dokončené akce :
- auto rozebrano
- bla, bla, bla :-)
- ...
- GO převodovky (Vrba)
- prodloužit povinné ručení z 3 měsíců v roce na provozní sezónu :-D

Aktuálně probíhá :
- GO motoru

Dlouhodobější plány a cíle :
- udělat si garáž a dílnu
- geometrie
- emise
- STK
- zajet motor a převodovku
- výměna oleje po 5 tisících
- občas se projet a hlídat korozi :-)

Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.

Richard / 135GLi - komentáře:

19:05:56
13.11.2017
rsvancara

-> Rudá Máňa: Výplně dveří a koberce jsou tovární, sedačky a plato je přečalouněné. V prospektu ke GLi je tento interiér vyfocen, tak jsem ho tam dal. Černý s proužkem si nechávám "na potom".
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 13.11.2017 19:05:56
20:33:30
04.11.2017
Rudá Máňa

Ten interiér má být takhle béžový ?
20:04:03
16.10.2017
Tuner#2

-> rsvancara 16.10.17 17:11:29: A co Te na to rekli? Chtel bych pripadne vedeni a pokud bych neuspel, tak jiny urad.
17:11:29
16.10.2017
rsvancara

-> Tuner#2: Hele, já to zkoušel i fikaně... napsal jsem, že "pokud se dobře dívám, akreditovaný zástupce (což bude zřejmě v mém případě přímo výrobce vozu Škoda auto a.s.) se již k alternativním litým diskům Apollo i Jupiter 5Jx13 na voze Š135 kladně vyjádřil v TZH/080 viz. část "B) technicky možné nejčastější přestavby dle zákona 56/2001Sb., §73, odst. 2) s použitím :" a dále obsah z bodu 6)" 3 3
15:34:15
15.10.2017
Tuner#2

-> rsvancara 15.10.17 13:54:02: Napis jourinovi, ten na tom Apolla ma. 4 Jinak v tom fakt nevidim problem, pokud jo zkusil bych jinej urad...
13:54:02
15.10.2017
rsvancara

-> Pavel P..: Žádná GLi nemá původní techničák. Protože se tu žádná neprodala. Všechny byly vyvezené a poprvé prihášené v zahraničí.

Teoreticky bych je mohl požádat, aby se mi podívali do složky na původní techničák z Rakouska, jestli to tam je a když tak je poprosit, aby mě to tam dopsali :-D
upraveno 1x, naposled 15.10.2017 13:54:37
12:32:41
15.10.2017
Tuner#2

-> rsvancara 15.10.17 09:18:28: Taky jsem 5" rafky nemel zapsany a v ramci prestavby na 136tku pred dvema lety stacil predlozit technicak ze 136tky + to stare vyjadreni aby to opsali. Na to nemusis jezdit do zkusebny. Navic na Apollech to chce mit 185/70 R13, je to daleko stabilnejsi guma nez 165/80...
12:10:55
15.10.2017
Pavel P..

-> rsvancara: a co takhle sehnat někoho kdo má 135gli s origo starym techničákem a zapsanýma kolama a zajít na dopravku aby ti to tam dopsali?
11:57:02
15.10.2017
rsvancara

-> Pavel P..: Ne, už jsem se tu s tím chlubil :-).

Pokud by to tam bylo, tak bych neměl problém (protože na 5Jx13 je dle TZH dovolenej rozměr 165x80 - což mám a to měnit nechci) :-D
11:46:56
15.10.2017
Pavel P..

Ty nemáš v papírech zapsanej i druhej rozměr 5x13" ? to snad maj všechny škodovky...
11:40:15
15.10.2017
rsvancara

-> havlik: Tohle mám, ale není tam žádný razítko, podpis a s tím "in 70s and 80s" to mám taky s modelovým rokem "89" hodně nahraně :-D :-D
09:22:06
15.10.2017
havlik

-> rsvancara: atest máš tady to zase neni taková kovbojka img.skoda-virt.cz/soubory /.../147504-knkola2.pdf
09:18:28
15.10.2017
rsvancara

-> Tuner#2:
- výrobce se už 10 let nevyjadřuje
- typový list na Apolla nemám
- jediná možnost je postupovat podle TZH/080 (z roku 2007) bod 6). tj. nechat auto s těmito koly otestovat akreditovanou zkušebnou abych získal "protokol k posouzení rychloměru vozidla z hlediska tolerance měřícího mechanizmu rychloměru dle EHK 39"
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 15.10.2017 09:18:28
upraveno 1x, naposled 15.10.2017 09:19:10
09:07:49
15.10.2017
Tuner#2

-> rsvancara 15.10.17 06:57:01: za Apolla? Nech si je zapsat.
06:57:01
15.10.2017
rsvancara

-> Tuner#2: Plechy proto, protože bych letěl z STK :-D
19:58:07
14.10.2017
Tuner#2

-> rsvancara: Proč plecháče? Jinak předělej ty bubny, takhle to tam hrozně svítí. Mají být z větší části černé 4
12:11:43
04.08.2017
castrol

-> rsvancara: na prezimovanie dobre 1
09:35:19
04.08.2017
rsvancara

20:11:57
03.08.2017
rsvancara

-> castrol: Tam už jich skončilo dost :-D
19:49:37
03.08.2017
castrol

-> rsvancara: plechy do kovosrotu 1
18:36:47
03.08.2017
rsvancara

Další věc bude zítra z krku :-)
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 03.08.2017 18:36:47
16:13:08
21.07.2017
rsvancara

-> Vojťas: To máš pravdu, nemá se to rádo :-D
16:07:31
21.07.2017
Vojťas

-> rsvancara 12.07.17 18:39:47: Včera jsem si na tebe vzpomenul a prohlidnul motory a na jednom jsem taky nasel kovovy odkalovac 1 Ale matros nevim co to je, kazdopadne s octem se to rado nema, trosku sem ho kapl dovnitr kvuli usadam a nelibilo se mu to :-/
18:39:47
12.07.2017
rsvancara

Malá úprava - sklenička z prvních užovek (spíš než hliník bych to odhadoval na zinek tj. stejný materiál, ze kterého je pumpa) :-)
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 12.07.2017 18:39:47
10:46:20
08.07.2017
rsvancara

Tak, motor odvezen motorářovi :-)
09:25:06
28.05.2017
rsvancara

Možná jste měli pravdu, trochu vody v čtvrtým válci :-)
19:31:05
27.05.2017
136rapid

No ja som mal ten istý problem po zložení motor naskocil na pol otacky a voda v oleji hlavu som daval novu a zo všetkých stiftov tiekla voda aj spod hlavy stacilo dotiahnuť a všetky styfty na hlave dat na tmel a motor beží ako hodinky a olej cistucky
18:01:20
27.05.2017
minno

-> rsvancara: Super, že to už vrčí. Voda v oleji ma mrzí. Ale to nebude domácimi podmienkami (aj ja som si skladal motor doma v paneláku v izbe), skôr sa niekde stala chyba, respektíve u škodovky je lepšie niektoré veci istiť viac, než to stanovuje montážny postup. V prípade motora mierne maznúť dosadaciu plochu vložiek tmelom, rovnako aj mrazovky zalepiť, síce to potom nevyzerá ako "dokonale čistá práca ako z výroby", ale aspoň to funguje. Nechcem mudrovať, neviem ako si motor skladal, myslím to viac-menej všeobecne, ale osobne by som sa "vysral" na nejakých profesionálov ("aj majster tesár sa utne") a opravil si chybu sám.... Aby sa tam po zásahu "profíkov" čisto náhodou neobjavili nové problémy...
17:48:31
27.05.2017
rsvancara

-> Dušan: Pod vložkama a zdá se, že spíš za tepla...

Ale to je jedno, prostě se to v domácích podmínkách nepodařilo uspokojivě složit, tak to dáme (polomotor) profesionálům :-)
14:53:54
27.05.2017
Dušan

-> rsvancara: slzi hlava zatkou nebo pod vlozkama ? Resp kolik tam toho tece ?
11:05:53
27.05.2017
rsvancara

-> Pavell: Ani ne, tekla pupma (nová), to jsem naporavil repsovanou.... ale hlavně, voda v oleji 10
23:00:12
26.05.2017
Pavell

-> rsvancara: tak sláva. Super práce4
18:09:56
21.05.2017
rsvancara

-> Petuli: Čekám na metalizaci katu hliníkem (mělo být ve čtvrtek), takže reálně nemám výfuk (trochu ironie že?) :-)
upraveno 1x, naposled 21.05.2017 18:11:05
17:45:13
21.05.2017
Petuli

-> rsvancara: tak co nastartování GLi,povedlo se?
16:18:05
21.05.2017
Apple STS Chvojkovice-Brod

Jsem napnut,a dychtiv informaci o prvnim startu :-)
05:40:55
18.05.2017
rsvancara

-> J3STER: Ještě mě trochu zlobí palivový čerpadlo, ale to snad vím, co s tím :-)
16:55:53
17.05.2017
J3STER

-> rsvancara: Hlavně pak udělej video z prvního startu.4
06:55:43
30.04.2017
rsvancara

-> Pavell: Ano, rád bych dorazil na Pohofest :-)
19:56:48
29.04.2017
Pavell

To je tak pěkné. Tak už brzo vyjedeš?
Extreme Tyres