Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 24.11.20 16:10 | 392x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix

Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).

Vyroba : 1988-1989

Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151

Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5

Hodnoty pro emise :

otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-

Barva vozu : Apollo red (8302)

Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka

Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu

Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.515952058442680.10 73741825.100000836714936&a mp;type=1&l=f9e436c732

Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.564057096965509.10 73741826.100000836714936&a mp;type=1&l=1a0c0ebd76

Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy

T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400001320037745.1 073741833.100000836714936& amp;type=1&l=08b56b3e0 f

Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.

Richard / 135GLi - komentáře:

15:20:10
25.05.2020
minno
-> Tom Troll 25.05.20 15:01:08: Viem o tom svoje. Mal som aj funglovice SEDRe na dvoch rôznych motoroch (obidva motory po GO) a správalo sa to úplne rovnako nahovno3

-> Bukaj: tak to som netušil o konštrukcii DDSR (nikdy som sa o to nezaujímal). Vďaka za osvetu.
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:20:32
15:14:34
25.05.2020
Bukaj
-> palinator 25.05.20 14:04:31: Tak to netuším - nikdy jsem jej nejezdil a žádný nevlastním.
Ale třeba časem vyzkouším, díky za brouka do hlavy...3

-> minno 25.05.20 14:47:56: DDSR vesměs netrpí těmi neduhy, jako EDSR/SEDR - příruba se nedeformuje, neboť je hliníková (tvrdší, než Zn), osky klapek v ní uložené tedy neváznou a příliš nevydírají materiál z uložení, navíc je příruba k tělesu karburátoru přišroubována, takže ji v případě poškození je možno jednoduše vyměnit. Dále víko je prakticky nesmrtelné - nátrubek přívodu paliva jde nikoli do víka, ale do tělesa plovákové komory, odlitek víka je dobře aerodynamicky vyřešen a nemá otřpy z výroby, jako je tomu u SEDR/EDSR, víku nehrozí deformace od dotahování filtrboxu, neboť šroub, který drží filtrbox je zašroubován až do tělesa plovákové komory v místě, kde je dostatek ateriálu a nehrozí deformace. Další plus jsou výměnné difuzory atd atd. Je to prostě skládačka - když už se něco pokazí, není třeba měnit komplet celý karburátor, jako tomu je u EDSR/SEDR.
Celkově na mne DDSR působí daleko precizněji vyroben a mnohem lépe promyšlen. Předpokládám, že jediným jeho mínusem byly vysoké výrobní náklady (oproti monobloku EDSR/SEDR)...7 Ale osobní zkušenost s ním nemám, možná není tak dokonalý, jak jej popisuji...4
15:01:08
25.05.2020
Tom Troll
-> minno: Tohle jsou příznaky toho že je ten karbec kardinálně v prdeli, když je tam nějakej jakž takž schopnej tak tohle nehrozí. 1
14:47:56
25.05.2020
minno
-> Bukaj 25.05.20 13:45:42: a čo má DDSR také spešl vychytané?

Na SEDR by mi nevadila až tak životnosť, viac tie veci okolo (nutnosť dočerpať ručne palivo pomaly pred každou jazdou, spoľahlivý štart za studena často až na 2. - 3. pokus, skapínanie na križovatkách a veľa podobných drobností...)
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:20:59
14:04:31
25.05.2020
palinator
-> Bukaj:
Jak se vlastně DDSR na sériovém motoru chová oproti EDSR/SEDRu?
13:45:42
25.05.2020
Bukaj
Tím ovšem nechci říct, že by EDSR/SEDR byl nějaký etalon trvanlivosti - naopak to byla na tu dobu dost bída. A od DDSR, který byl v mnoha ohledech vychytanější, se upustilo pravděpodobně kvůli vysokým výrobním nákladům - vymyšlené to bylo hezky, ale příliš složité, mnoho různých odlitků z různých materiálů... 7
13:42:52
25.05.2020
Bukaj
-> minno: Jenže ty vozy umíraly na korozi už po pěti letech, pokud se o ně člověk nestaral 8 A víme, jak to bylo v devadesátých letech s možností diagnostiky - vždyť třeba takové Ekotroniky (uznávám, není to nejvhodnější příklad3) umíraly na neschopnost uživatelů či servisů udržet to v chodu po necelých 10 letech od výroby a hojně se předělávaly na karbec...
13:30:15
25.05.2020
minno
-> Bukaj: Richard asi nemyslel povesť 30 rokov po skončení výroby3

A ja s ním súhlasím, tie karburátory boli aj na tú dobu čo do užívateľského komfortu dosť nahovno...
11:59:29
25.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Myslíš pověst dalšího tuctového křápu, který umře buď na korozi, nebo na elektronické nesmysly?3
20:28:55
24.05.2020
rsvancara
-> minno: ... bohužel, kdyby tahle motorizace byla častější, tak mají škodovky jinou pověst :)
19:45:29
24.05.2020
minno
-> rsvancara: myslím, že táto info bude pre 99,9% virtu aj tak k ničomu1
19:28:16
24.05.2020
rsvancara
Další drobný poznatek, když vám GLi po výměně palivového čerpadla hned po startu chcípne, vyzkoušejte vyřadit předřadný odpor (zdá se, že to Walbro mělo 4 možná 5 barů) :)
14:36:00
22.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: Já to mám takovej mix. Něco bylo originál, něco jsem koupil s něčím, ve výsledku to je v jedná krabičce, tak to tam je, jak mi to padlo pod ruku :)
08:35:29
22.05.2020
Bukaj
-> rsvancara 20.05.20 06:06:32: Jakto? Apolla jsou v tom správném rozměru 5jx13", který měly v TP všechny 130/5/6 ne? Nebo to někdo při dovozu zapomněl do nového TP dopsat?9
-> rsvancara 20.05.20 13:13:14: -> Luky 20.05.20 13:23:05: No, to je tak, když používáte druhoškové gumové díly. Z toho už jsem dávno vyrostl... 3
Ale třeba rovna u těch prachovek svisláku si ani já nejsem 100% jistý, že poznám originál - ta druhoška vypadá naprosto stejně, takže jistotu mám jen u těch, které jsou do páru svázány konopným provázkem, na kterém je nalepena cenovka 1,20 Kčs... 3
16:11:17
21.05.2020
isti
13:23:05
20.05.2020
Luky
-> rsvancara: njn, mně se asi během 5 let rozpadla guma na hřebenu
13:13:14
20.05.2020
rsvancara
-> Luky: .... No tady jde hlavně o to, tak vypadají některé skupiny gumových dílů :) Třeba guma svisláku připomíná ventil Fabie HTP :)
upraveno 1x, naposled 20.05.2020 13:13:49
07:01:17
20.05.2020
Luky
-> rsvancara: jestli se auto rozpadá, zvaž možnost kompletní renovace, takový auto si to zaslouží...1
06:06:32
20.05.2020
rsvancara
-> ondie: Musím, jinak bych letěl :) Mimochodem, po STK udělám pár fotek, jak se mi to auto zase začíná rozpadat :)
18:10:31
19.05.2020
ondie
-> rsvancara: Parádní je to! Pojedeš na STK s plecháčema?
Extreme Tyres