skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
16:09:07
28.08.2013
28.08.2013
Petr Urban
Tak po nějakých mouchám a ladění to jede absolutně perfekt až na úplně malé otáčky...doladíme volnoběžkama. A téměř nechápu jak je motor klidný a tichý ve všech režimech včetně volnoběhu i plného plynu, najednou se dá v autě za jízdy i povídat a přitom výkon vzrostl o pěkný kus....dost zajímavé a opravdu mě to přesvědčilo o perfektní funkci a téměř blbuvzdornosti pro uživatele, je jedno kdy se kolik přidá, klidně plný plyn kdykoli, sebere se to ihned a klidně a jede. Fakt pecka ! A perfektní provedení sacího traktu v domácích podmínkách je opravdu skvělé, na vlastní oči ještě lepší než na fotkách, opravdu velké uznání majiteli !
14:10:49
12.07.2013
12.07.2013
jack51
-> stika87: No to jsem taky zvědavej :)). Zatím byly jen 2x venku trysky. Ještě to není úplně ono, ale jede to hodně pěkně. S čím bojuji je palivová pumpa - FACETka přetlačuje plováky a stará SU pumpa mě pro změnu dneska cestou do práce vyšplouchla a přestala tlačit palivo - takže jsem to měl s mezipřistáním a výměnou :)). Jinak na motokarbech zatím nejato cca 350km a až na drobné občasné anomálie v chování (které se snad postupně odladí) spokojenost.
14:04:23
12.07.2013
12.07.2013
jack51
-> m8rinek: Díky. Názor na karbce celkem chápu - dobovější by byly webery, ale motokarby mají lepší poměr cena/užitná hodnota :). A navíc se oproti EDSR/SEDR zklidnil chod.
13:00:50
10.07.2013
10.07.2013
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: no jsem zvedavej kolikrat je sundas nez je naladis tak aby si byl spokojenej :)
17:52:03
07.07.2013
07.07.2013
m8rinek
Těmhle karbcům moc neholduju, ale jako celek jde o luxusní auto, držim palce...
17:13:01
07.07.2013
07.07.2013
jack51
-> radekp: Díky, určitě svezu, teď už jen vychytat drobné počáteční problémy, aby to bylo provozuschopné...
17:10:47
07.07.2013
07.07.2013
jack51
-> Klubko_: No Pohofest jsem bohužel nestihl :(, ale motokarby už zavrčely :), teď už jen vyřešit problémy s dodávkou paliva, seřídit bohatost a snad to i bude jezdit :).
12:45:30
03.07.2013
03.07.2013
radekp
-> jack51: no vypadá to dobře! snad mě zase někdy svežeš...
23:23:20
01.07.2013
01.07.2013
Klubko_
-> jack51: pekne ty motokarby das to dohromady do pohofestu? Nebo skodarna rozhazenou nemas? Pojede nas asi celkem dost, tak bych byl rad, kdyby ses pripojil
22:56:08
01.07.2013
01.07.2013
jack51
-> onda: -> sikula: No snad se podaří a nebude to jen konstrukční cvičení do šuplíku...
21:21:00
23.06.2013
23.06.2013
onda
konečně se něco děje?
20:47:16
23.06.2013
23.06.2013
sikula
Tady se něco chysta
14:40:23
05.10.2012
05.10.2012
jack51
-> stika87: rád bych, ale bohužel nestíhám - zítra jdu do práce :(.
14:39:29
05.10.2012
05.10.2012
jack51
-> radekp: no mám obavu, že na další snížení už nejsou cesty - už teď jsem měl 2x kolizi spodní rameno vs. asfalt :(.
14:37:45
05.10.2012
05.10.2012
jack51
-> Klubko_: nene, v neděli jsem si udělal testovací výlet - foceno na Kozlově
20:32:38
04.10.2012
04.10.2012
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: stavis se za nama zase na MS ?
12:08:42
04.10.2012
04.10.2012
radekp
ještě trochu cnížit a je to dokonalé...
11:00:36
03.10.2012
03.10.2012
Klubko_
-> jack51: kdes to fotil u kostela? Ses po Ecce stavil jsete v hranicnich petrovicich ne?
23:18:43
30.07.2012
30.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51: Luxusní kolečka pane. Jako vždy moc pěkný
11:48:26
30.07.2012
30.07.2012
jack51
-> Maty110l: Tak zajel bych, ale asi to nestíhám :(. Taky jsem Tě neviděl roky, mohli by jsme udělat nějaký "sjezd" .