skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
11:01:15
12.03.2005
12.03.2005
Honis
Je vidět dřina! Ale nechtělo by to trochu hezčí lak? (Můj názor) 9b!
22:53:11
11.03.2005
11.03.2005
Baghira
-> Rabbit: Já je koupil za 3000,- ale byla to spíš náhoda. Jinak se ptej po plecháčích z VW Brouka.
22:49:14
11.03.2005
11.03.2005
Rabbit
Za kolik se daj splašit ty přelisovaný 15" plecháče?
17:22:01
09.03.2005
09.03.2005
hany
-> Baghira: urvanou poloosu na úhlovce trochu jí roztočil a pak půl roku sháněl novou ale už zase jezdí
08:40:49
05.03.2005
05.03.2005
Baghira
-> hany: Jo tak to se ještě dá přežít, ty mám doma dvě náhradní. Horší je, když je to osa v rameni a ulítne kolečko, to je pak větší problém, hlavně ji vůbec samotnou sehnat.
21:48:44
04.03.2005
04.03.2005
hany
-> Baghira: já viděl jen utrženou při gumování ... pak cesta na laně domů
21:48:04
04.03.2005
04.03.2005
hany
-> Baghira: já viděl jen utrženou při gumování ... pak cesta na laně domů
22:25:15
03.03.2005
03.03.2005
Baghira
-> hany: Nestraš...naštěstí mám vlečku a tu jsem zatím "povolenou" neviděl :-).
16:12:16
03.03.2005
03.03.2005
hany
-> Baghira: se přijeď projet dáme virťáckej sprint a schválně komu povolí poloosa
12:43:54
03.03.2005
03.03.2005
Baghira
-> JirikXT: Není za co, ono když má člověk v týhle zemi votuněný auto, tak mu hold nezbývá než se snažit kličkovat mezi zákonama :-).
-> hany: Já ani nevim, jestli pojedu se svym, ale taky bych se rád projel, tak uvidim.
-> hany: Já ani nevim, jestli pojedu se svym, ale taky bych se rád projel, tak uvidim.
10:37:57
03.03.2005
03.03.2005
JirikXT
-> Baghira: Mas to pekny:) Hlavne dik za ty rady s tema cajtama, jsou to hrozny koko.. 8b
17:26:44
02.03.2005
02.03.2005
hany
-> Baghira: vlastně mě uslyšíš až pojedu
17:25:52
02.03.2005
02.03.2005
hany
-> Baghira: já budu jezdit sprinty dokud budu mít béňo
21:49:03
01.03.2005
01.03.2005
Baghira
-> hany: Tak se snad uvidíme tam
-> XFunny: Já už to tak koupil, takže ti bohužel neporadím.
-> XFunny: Já už to tak koupil, takže ti bohužel neporadím.
16:01:36
01.03.2005
01.03.2005
hany
-> Baghira: tak do Doks se nedostanu, ale v mimoňi budu
14:28:03
24.02.2005
24.02.2005
XFunny
Kdepak jsis nechal delat to rozsireni rafku ? dikes napis mi to na maila
16:32:41
15.02.2005
15.02.2005
hany
-> Baghira: ale jenom trochu
13:53:36
09.02.2005
09.02.2005
Baghira
-> hany: No tesco to už je ještě trochu drsnější :-).
16:30:10
08.02.2005
08.02.2005
hany
-> Baghira: myslíš něco typu tesco?? to je síla ani kolikrát nevíš kdo ti dal toho lokta do žeber jojo někdy je néně více tak v mimoni do Doks se asi zase nedostanu
19:08:10
01.02.2005
01.02.2005
Štěpán
-> Baghira: kty kola vypadaji fakt dost dobre :-) davam bodiky