skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
12:50:13
22.06.2003
22.06.2003
Baghira
No není za co díky za pochvalu . Další ůpravy už nebudou tolik vidět, ale pak to snad na to LPG vyhraju .
12:46:12
22.06.2003
22.06.2003
Racyk
v realu je o mnoho lepší:)) Dík za mnoho užitečných rad.
22:16:25
09.06.2003
09.06.2003
Baghira
Přesně jak říká rOMAN...
12:05:25
08.06.2003
08.06.2003
Komár
Ahá
12:02:48
08.06.2003
08.06.2003
rOMAN
Ja bych rek ze mixer ma ale od BRC a ten to schovava prave dovnitr.
11:54:57
08.06.2003
08.06.2003
Komár
Člověče, teď jsem koukal na tvý fotky a došla mi jedna věc: 6e ty nemáš na karbu rátoru mixér, ale máš plyn přivedenej do toho modrýho krytu sání?
Já jsem měl původně parohy do karburátoru, teď jsem sehnal mixér, ale koukal jsem, že na tom mým starým modrým krytu filtru je díra do ktrý by ta hadice zapadla, tak jak to máš ty.
Jseš s tím jak to máš spokojenej?
Já to takhle asi taky udělám, páč oba způsoby co jsem měl mi nevyhovujou.
A jak je tam ta hadice přidělaná?
Já jsem měl původně parohy do karburátoru, teď jsem sehnal mixér, ale koukal jsem, že na tom mým starým modrým krytu filtru je díra do ktrý by ta hadice zapadla, tak jak to máš ty.
Jseš s tím jak to máš spokojenej?
Já to takhle asi taky udělám, páč oba způsoby co jsem měl mi nevyhovujou.
A jak je tam ta hadice přidělaná?
12:33:42
01.06.2003
01.06.2003
Baghira
Ne, ne na nejhezčí auto asi mít nebudu, ale už si vymýšlím blbosti, abych měl co dělat . Fotky budou, ale až tak za měsíc. Musím to vše nejdřív nějak dát dohromady a dodělat.
09:29:55
31.05.2003
31.05.2003
U-Geen
Koukam koukam... ty chces asi vyhrat cenu za nejhezci auto na srazu co?
22:52:02
30.05.2003
30.05.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
a fotky?
22:43:58
30.05.2003
30.05.2003
Baghira
Tak se autíčko poněkud pozměnilo...Nárazníky jsou v barvě černé (je to výraznější) a jsou všechny jako vepředu, přibyl odvod vzduchu od chladiče nad přední kapotu, vzádu křídlo WRC, výfuk se pozměnil na podélný laděný. Zadní sloupky opustili plastové kryty a nyní se pracuje na zahlazení děr po odvětrávání...
11:23:09
01.02.2003
01.02.2003
Baghira
Jenže ona přestříkat bezbarvým lakem nejde, protože pak úplně zešedne a stratí chromový efekt... je to barva na h....
22:28:04
31.01.2003
31.01.2003
U-Geen
Hm ta chromovka je nic moc, jedine ji prestrikat bezbarvym. Ja ji chci pouzit na paraboly svetel vzadu.
22:15:01
31.01.2003
31.01.2003
Baghira
Akorát to má trošku problém v tom, že ta chromová barva co jsem s ní dělal ty detaily nic nevydrží a hrozně lehce se odírá, takže až bude čas a chuť, přestříknu to všechno nějakou světlounce šedou na plasty. Ve stejný barvě mám i tapecírung a strop.
11:01:38
30.01.2003
30.01.2003
Žaky
Fakt se na ní dá dívat,já to dělal bíle a rozdíl je v tom že dívat se na ní nedá,ale spackal jsem lajdáckostí,takže smekám a koupííím!!!
17:03:27
27.01.2003
27.01.2003
Baghira
Dikes , jestli ono to není tím, že dobře vyšla fotka ...ne, je fakt že se snažim zachovat poměrně sériový ráz interiéru, ale na pohled a funkci s pohodovými úpravami, aby to nebyla jen ta komunistická strohost.
16:44:00
27.01.2003
27.01.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no tak to je bezdebat, je to uplne ta nejhezci palubni daska a palubni stit co jsem videl. A volent? Ten uz jsem majiteli jednou chvalil. Do mesice ho mam taky. A palubku z Rapida budu mit uz v patek.
16:42:51
27.01.2003
27.01.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no tak to je bezdebat, je to uplne ta nejhezci palubni daska a palubni stit co jsem videl.
16:07:22
27.01.2003
27.01.2003
sep
Moc a moc povedená přístrojovka.......fakt hezká.....
20:03:28
18.01.2003
18.01.2003
Baghira
Za sníženej předek vůbec, stačí říct, máš vepředu unavený pružiny a vzádu nový. Ale nikdo mi kvůli tomu nikdy nic neříkal, ani na technický.
13:30:29
18.01.2003
18.01.2003
JungleMan
Nebuzerujou te benga za ten snizenej predek a zvysenej zadek??? Chces bych si to udelat taky, ale 1. nevim jak, a za 2. se bojim fizlu...