skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
21:48:53
14.12.2005
14.12.2005
Pavel P..
-> Baghira: Voni i ty VW brouky měly v originále chromovaný poklice jako užofka .
21:44:03
14.12.2005
14.12.2005
Baghira
-> Pavel P.: Jo teda 15" ne 14". No ještě jsem žádný VW na prodej neviděl, tak uvidíme.
21:42:41
14.12.2005
14.12.2005
Pavel P..
-> Baghira: 1200troska má ale 15" ne? ale s těma poklicema bys to mohl zkusit jak to bude vypadat. ty z 1203 vypadaj dost staře, ty z brouka jsou hezčí.
21:38:20
14.12.2005
14.12.2005
Baghira
-> Pavel P.: Těžko říct já viděl na škodovce 14" z 1203, převařený a vypadali moc pěkně. Byli teda i s tou chromovanou pokličkou, kterou bych taky docela rád zkusil někdy nainstalovat, jak by to vypadalo.
21:35:50
14.12.2005
14.12.2005
Pavel P..
-> Baghira: Ale i na těch bílejch to vypadá hezky. ty chromovaný by byly moc nápadný. a a si by to k tomuhle auto nesedlo. takhle je to hezčí
21:33:13
14.12.2005
14.12.2005
Baghira
-> Pavel P.: Jj taky jsem o tom uvažoval, ale spíš je nechat pochromovat, protože ty z tý nabídky jsou myslim jen 6", takže přesně mezi těma co mám.
21:31:41
14.12.2005
14.12.2005
Pavel P..
-> Baghira: V chromu tyhle plecháče? to by vypadalo zajímavě až na tu cenu
21:29:57
14.12.2005
14.12.2005
Baghira
-> Pavel P.: Tak je to stejná rozteč, tak to pasuje, ale tyhle jsou určitě z Brouka, protože stejný jsou ještě dnes v nabídce jako doplněk v chromu asi za 70 euro kus.
21:21:12
14.12.2005
14.12.2005
Pavel P..
-> Baghira: No já nadávno viděl jednoho docela dobitýho brouka ale na škodováckejch 14" a s chromovanejma poklicema z užofky.
14:48:58
14.12.2005
14.12.2005
Baghira
-> kobliha: Koupil jsem je uz takhle. Jsou z Brouka a snad by to měla být jedna ze sériových verzí.
14:15:58
14.12.2005
14.12.2005
kobliha
cusik!pls gde si sehnal ty peky kola? udelal nebo nechal udela?
10:39:01
04.12.2005
04.12.2005
Baghira
-> hany: Jj už jí tam mám ale skoro tři roky a funguje velmi dobře :-).
10:33:42
04.12.2005
04.12.2005
hany
-> Baghira: sákryš těď když to řešíš ( nádrž) sem si všim že máš taky trabikovou v kufru jako já
12:33:52
18.10.2005
18.10.2005
Baghira
-> Bery: Hmmm sakryš, to je právě si ten rozdíl mezi Sedrem a Edsrem. Co se dá dělat, bez podtlaku se toho bojim...
11:17:30
18.10.2005
18.10.2005
Bery
žel bohu,podtlak nenalezen....Karbec je tímto asi nepoužitelnej...
15:00:54
10.10.2005
10.10.2005
Baghira
-> honnza: Na STK to jestě neviděli, ale ja ji zahazim hromadou hadru nebo ji vymontuju je na 4 šroubech. Foto dodám, kdyžtak to zitra blejsknu.
14:29:50
10.10.2005
10.10.2005
honnza
-> Baghira: nemas nekde foto te nadrze v kufru? celkem dost by me zajimalo jak to tam vypada. btw co an to rekli na STK?
21:13:27
21.08.2005
21.08.2005
hany
-> Baghira: no já tu moji před týdnem umyl od podzima poprvé
19:59:54
21.08.2005
21.08.2005
Baghira
-> hany: No teď už to vypadá zase jako předtím :-).
17:14:48
21.08.2005
21.08.2005
hany
-> Baghira: jůůů pán to umyl