skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
22:25:15
03.03.2005
03.03.2005
Baghira
-> hany: Nestraš...naštěstí mám vlečku a tu jsem zatím "povolenou" neviděl :-).
16:12:16
03.03.2005
03.03.2005
hany
-> Baghira: se přijeď projet dáme virťáckej sprint a schválně komu povolí poloosa
12:43:54
03.03.2005
03.03.2005
Baghira
-> JirikXT: Není za co, ono když má člověk v týhle zemi votuněný auto, tak mu hold nezbývá než se snažit kličkovat mezi zákonama :-).
-> hany: Já ani nevim, jestli pojedu se svym, ale taky bych se rád projel, tak uvidim.
-> hany: Já ani nevim, jestli pojedu se svym, ale taky bych se rád projel, tak uvidim.
10:37:57
03.03.2005
03.03.2005
JirikXT
-> Baghira: Mas to pekny:) Hlavne dik za ty rady s tema cajtama, jsou to hrozny koko.. 8b
17:26:44
02.03.2005
02.03.2005
hany
-> Baghira: vlastně mě uslyšíš až pojedu
17:25:52
02.03.2005
02.03.2005
hany
-> Baghira: já budu jezdit sprinty dokud budu mít béňo
21:49:03
01.03.2005
01.03.2005
Baghira
-> hany: Tak se snad uvidíme tam
-> XFunny: Já už to tak koupil, takže ti bohužel neporadím.
-> XFunny: Já už to tak koupil, takže ti bohužel neporadím.
16:01:36
01.03.2005
01.03.2005
hany
-> Baghira: tak do Doks se nedostanu, ale v mimoňi budu
14:28:03
24.02.2005
24.02.2005
XFunny
Kdepak jsis nechal delat to rozsireni rafku ? dikes napis mi to na maila
16:32:41
15.02.2005
15.02.2005
hany
-> Baghira: ale jenom trochu
13:53:36
09.02.2005
09.02.2005
Baghira
-> hany: No tesco to už je ještě trochu drsnější :-).
16:30:10
08.02.2005
08.02.2005
hany
-> Baghira: myslíš něco typu tesco?? to je síla ani kolikrát nevíš kdo ti dal toho lokta do žeber jojo někdy je néně více tak v mimoni do Doks se asi zase nedostanu
19:08:10
01.02.2005
01.02.2005
Štěpán
-> Baghira: kty kola vypadaji fakt dost dobre :-) davam bodiky
21:11:21
31.01.2005
31.01.2005
Baghira
-> hany: No že bych vyhledával davový akce to teda moc ne, navíc ty hodinový čekačky na vstupu mě fakt deptaj, takže radši něco komornějšího...
-> happy.exe: -> Milos: díky
-> happy.exe: -> Milos: díky
18:08:57
31.01.2005
31.01.2005
hany
-> Baghira: noo to máš pravdu taky mi to nesedí, ale ty musíš bejt zviklej z Liberce nebo nééé?
01:10:23
30.01.2005
30.01.2005
happy.exe
Zajímavý 8b...
08:53:28
25.01.2005
25.01.2005
Milos
tak za ty kola a narazniky mas za9,
14:05:44
23.01.2005
23.01.2005
kirri
-> Baghira: no sa tím čelem z užovky by to bylo supr, já jen že to je taková myšlenka
12:02:28
23.01.2005
23.01.2005
Baghira
-> hany: Jo tam jsem taky byl ale tam na mě trochu moc lidí...
12:01:25
23.01.2005
23.01.2005
Baghira
-> K!RR!: Diky, no nad tim už jsem přemýšlel, ale mě se moc nelíbí zadní zavařený cělo se značkou na nárazníku, takže tohle by bylo dost podobný...kdybych dal užovkový čelo, tak by to pasovalo pěkně, ale s těmahle světlama to není ono.