skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
20:25:12
23.03.2004
23.03.2004
Baghira
-> martyCZ: si to myl acetonem, ne :-)?
17:39:57
23.03.2004
23.03.2004
martyCZ
-> Racyk: ty sis vsimnul? a vsimnul sis taky kolik cerveneho laku slo taky dolu? :o)
17:20:06
23.03.2004
23.03.2004
Racyk
-> Baghira: jak uvidim to auto a pujdu s fotakem kolem, tak to vyblejsknu a hodim tu takovy malý náhled:) Teda jestli Marty dovoli:)) Jo a konečně to umyl:)))
10:38:03
23.03.2004
23.03.2004
martyCZ
-> Baghira: jo a barva cervena :o)
10:37:23
23.03.2004
23.03.2004
martyCZ
-> Baghira: vidi ho pred kolejema :o) jako lidi strasne rad bych sem to auto hodil, ale ja jsem strasne lenivy clovek takze se furt nemuzu dokopat k tomu abych ho nafotil (alespon par fotek) a prdnul na web :o)
ale jestli chces predstavu tak je to naprosto seriova 130GL na apollech od tebe, co ma spodek dveri bily (ptz. na dodelani uz nezbyla dovolena) :o))))
ale jestli chces predstavu tak je to naprosto seriova 130GL na apollech od tebe, co ma spodek dveri bily (ptz. na dodelani uz nezbyla dovolena) :o))))
10:07:11
23.03.2004
23.03.2004
Baghira
-> Racyk: A kde to martyho auto vidíš??? já ho chci taky vidět.
17:53:52
22.03.2004
22.03.2004
martyCZ
-> Racyk: spodek dveri mi radeji nepripominej, a vubec cely lak stoji za takze asi pujdu v lete do celolaku :o)
16:24:26
22.03.2004
22.03.2004
BlackSUN
Kluci chce to holt 15tky kola :-) a pak neni problem.. Jinak mam zavazi lepeny taky dovnitr a nejdriv sem se divil ze sou relativne tezky ale pak mi to doslo protoze tam maj jinej ucinek jak zvenku..
16:17:01
22.03.2004
22.03.2004
Racyk
-> martyCZ: jak ted vidim tvoje auto, tak jako kdybych viděl Baghirove auto:))) Ty kola, ta barva, jen ten bily spodek dveri mi rika, ze je to Martyho auto:))) Viděl jsem jak sis je dovez, v prvni chvili jsem netušil že to jsou tyhle kola....
13:13:08
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: no ja to jeste trochu upravim kladivkem ty olovene zavazicka - dre to jenom par mm od kraje takze to tam trochu pribouchnu :o)
13:10:35
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
-> martyCZ: Hmm tak to já tam měl ty podložky tak to bylo v poho...a dvoupísty. Asi to chce nacpat ty závaží co nejvíc ke středu kola...já měl výhodu, že ten maník co mi to dělal byl hrozně ochotnej a než to tam šoupnul, tak všechno přeměřoval a zkoušel, tak to byla pohodička.
13:07:12
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: no tak na limec jsem si to nabouchat nenechal :o)
jinak se zavazim uvnitr mam jeste jeden problem a to ze mi dre o odvzdusnovaky - drelo i to puvodni tak jsem to ani nezkousel jezdit :o( ... jeste to budu muset nejak vymyslet
jinak se zavazim uvnitr mam jeste jeden problem a to ze mi dre o odvzdusnovaky - drelo i to puvodni tak jsem to ani nezkousel jezdit :o( ... jeste to budu muset nejak vymyslet
13:05:03
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
Tak to asi jo a navíc jestli si nechával vlepovat závaží dovnitř, tak tak je vždy 2-3krát víc než vepředu.
13:03:24
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> martyCZ: navic je to dost na vsech kolech, teda na rezerve s or34 (nebo co to je) je asi jenom 25/50 gramu, takze to asi fakt souvisi s gumama, nebyla to naka II. jakost?
13:01:55
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: je to tak jak jsem to privez (teda bracha), typekv pneuservise rikal, ze to nejspis budou delat gumy, tak nevim, nejak to vyvazil tak uvidime co to udela v provozu
12:57:36
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
To netuším, bouchlí určitě nebyli a ten límec byl leštěnej rovnoměrně. A ty původní jsi tam nechával? Já to měl totiž vážený s podložkama a s nima mi to taky podobně naběhlo, ale když se vážili samotný, tak tam bylo celkem málo.
12:44:08
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: hele, kupoval jsem od tebe apolla dneska jsem je byl vyvazit a mam na kazdem kole 100-150 gramu, netusis pricinu? :o)
10:20:57
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
Tak jsou na autě pružiny 260. Pro ty co chtějí vidět výsledek je to uplně stejný jako na té první fotce (auta), kde původně byli sériovky vzaté o 1 závit. Je to docela vysoko, ale ono si to snad ještě trochu sedne a navíc tady na ty silnice, je to možná lepší :-).
12:32:38
10.03.2004
10.03.2004
Baghira
-> Mantrabeach: No, stane se...poučení pro příště. Taky jsem ze začátku koupil pár zbytečností. Je lepší se nejdřív pídit a pak kupovat.
10:17:32
10.03.2004
10.03.2004
Mantrabeach
Díky moc.Tak proto mi to tam nepasuje až na konec.Já jsem totiž sehnal klobouky přes inzerát a ten idiot mě dal klobouky na oválný světla.Hlavně když jsem se ho ptal tak skoro ani nevěděl co mi prodával.A dal jsem 150 na h...o.já bych ho zabil.