skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
Maxx /Škoda 136 GL - komentáře:
16:51:18
21.09.2009
21.09.2009
Maxx
-> ZbyŠek: u me dobry...urco se stav,co mas za masinu mas foto posli na mail...
12:42:09
19.09.2009
19.09.2009
ZbyŠek
-> Maxx: ja se nekdy objevim :-) , jak je ? je mi fajn a v praci jsem spokojeny...... uz mi dali masinu a jezdim.....
10:57:18
19.09.2009
19.09.2009
Maxx
-> jarda.u1: jak říká zbyšek bude jinej motor :-))
-> Jindas: ted uz bych to mtaky nedelal
-> Petkar1: jj jen jsem tam udelal to Lko a pak jeste jeden na altík...
-> ZbyŠek: no uz jsem docela v pohode,co ty jak je?co prace? koukej prijet ted si na rade ty...
-> Jindas: ted uz bych to mtaky nedelal
-> Petkar1: jj jen jsem tam udelal to Lko a pak jeste jeden na altík...
-> ZbyŠek: no uz jsem docela v pohode,co ty jak je?co prace? koukej prijet ted si na rade ty...
10:02:18
19.09.2009
19.09.2009
ZbyŠek
-> jarda.u1: Myslim ze mi neco naznacil ze tam chce dat tusim nejakou jednaosmicku tak proto asi prodava
09:28:46
19.09.2009
19.09.2009
jarda.u1
-> Maxx: Ahoj,proc se zbavujes toho motoru,Vzdyt ses ani nesvezl,ne?
22:04:00
08.09.2009
08.09.2009
Jindas
Tak to je fakt respect:D ujizdet na motorce bez helmy a jeste k tomu fizlum:) no hlavne ze zijes.....takovi kraviny jsme delali max na pionyrech:D
21:29:26
07.09.2009
07.09.2009
ZbyŠek
-> Jožynek : ano to fakt, psal mi to SMS ale jinak psal ze zije......
16:11:55
07.09.2009
07.09.2009
Jožynek
-> ZbyŠek: to fakt?
16:05:34
07.09.2009
07.09.2009
ZbyŠek
-> Petkar1: Jo kamo, ten ti asi jen tak neodpovi, pac lezi ve spitale, rosekal se ne motorce a jeste ujizdel fizlum a bez helmy......
13:21:57
07.09.2009
07.09.2009
Petkar1
Ahoj, koukám na to tvoje video na streamu - jak jsi řešil ten pravý držák motoru u Fábie - nic jsi tam nesvařoval? Opravdu to stačí "jenom" takhle nastavit jako na tom videu jestli to dobře vidím?
18:43:08
25.08.2009
25.08.2009
ZbyŠek
-> Maxx: dobre......a mas SPZ ?
17:53:24
25.08.2009
25.08.2009
Maxx
-> ZbyŠek: jj nekde se sejdem tento tyden ti dam vedet...
23:20:43
24.08.2009
24.08.2009
ZbyŠek
-> Maxx: jo jasny sejdeme se nekde v PCE a treba i zavitame k nam ( kde byl relax meting,vis ?? no tak treba tam ......
22:34:39
24.08.2009
24.08.2009
Maxx
-> ZbyŠek: jj papiry mam a stavim se tento tyden nebo o vykendu sesli by jsme se pce co ty na to?
22:06:25
24.08.2009
24.08.2009
ZbyŠek
-> Maxx: ahoj tak co uz mas papiry ?? ( kdy se ukazes ) ??
17:07:36
20.08.2009
20.08.2009
Maxx
-> Řízek: hm je to mozny ja si to uz nepamatuji ale vim že sem to varil ....
22:51:24
19.08.2009
19.08.2009
Řízek
-> Jindas: A dve diry musis prevrtat na osmicky. Jinak ja jen prevrval ty dve diri a jinak nic jinyho sem nenavaroval. normalne to tam je a normalne to nic nedela
22:26:08
19.08.2009
19.08.2009
Vortex
Hmn.Pěkný
09:47:24
19.08.2009
19.08.2009
Maxx
-> Jindas: musis pdelat otvory ve vane na 2 šrouby si myslim uz si to nepamatuji ale vim ze jsem nekolik otvoru zavaril Tigem a navaril na jine misto takove plosky a do nich jsem vyvrtal otvory....
18:37:00
18.08.2009
18.08.2009
havlik
-> Jindas: jo