skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
-Je to škoda 136 GL,rok vyroby je 1989,její první majitel byl můj otec,
v roce 2005 dostal nápad že ji prodá a koupí si nejake nove auto,nicmene
jsem vznesl protest že se prodavat nebude a tak mi jí můj otec v roce 2005
přenechal a zato mu střašně děkuji,no a když už byla moje tak jsem se do
ní pustil,nejdříve jsem si hral jen s interierem,ale nakonec jsem se rozhodl
že jí dam jen nove blatníky,mno a tím to vše začalo ruplo mi v bedně a začal
jsem jí pomalu rozebírat a upravovat podle meho gusta,měla více evolucí,a
věřte mi že ta ninější je nejlepší :-) začátky byly težké a s postupem času
jsem si uvědomil že bych se mohl konečně uklidnit a udělat z toho zase auto :-D
POPIS:
Karoserie:
-Takže skelet je původní,je celkově vyvařený měnily se prahy,kousky zadních
podběhů,vršky předních podběhů,přední čelo,blatníky,zadní lemy,podlaha
kufru,co se týče dveří a kapot byly převzaty od strýce z jeho š130,která byla
velmi zachovalá,dále jsem zavařil odvětrávání C sloupků a boční blinkry,
potom se skelet na nápravách odvezl k lakyrníkovi a škodovka se nastříkala
modrou barvou Škoda Lazer,po přívozu domů jsem na ní začal pracovat naplno,
vždy jsem měl jasnou představu jak chci aby auto vypadalo,dnešní podoba,se
hodně přiblížila mé představě,nicméně vždy je co vylepšovat,a určitě časem
budou různé změny ale nic zásadního se vzhledově měnit nebude...
Podvozek:
Přední náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a nápravnice opískována
-vyztužená nápravnice a ramena dle 130L/A
-upravené misky dorazů
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení na ramenech - Pemit
-podložky pod kozlíky 6mm + upravené rohy nápravnice
-vrtané kotouče Lucas
-kompletně postavené nové řízení
-vrtané kotouče Lucas
-repasované 4p brzdiče Škoda
-pružiny ala Tuner#2 220mm,průměr drátu 13mm,tuhost 80kN
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-stabilizátor 19mm p.Svozil + tvrdé silenbloky - Pemit
-náboje osoustružené na průměr 155mm
-kompletní nová gufera a ložiska SKF
Zadní náprava:
-po kompletní GO většina dílů nových
-ramena a příčka opískována
-nová podélná ramena
-komplet ramena vyztužené dle 130L/A
-vše natřeno základem a alkytonem
-tvrdé silenbloky uložení u podélných ramen
-kompletní nové brzdy
-pružiny ala Saky
-rozebiratelné tlumiče přitvrzené od MOTEXu
-poloosy zrepasované
-podvázaná náprava
-komplení nová gufera a ložisla SKF
Převodovka:
-5q původem ze Škoda 136
-stálý převod 3,9
-kompletně přetěsněná
-nová gufera a ložiska SKF,ZKL
-tvrdý silenblok uložení převodovky
Motor:
-Pochází původem z vozu ŠKODA FABIA 1,4 8V OHV,samozřejmě motor nezůstal v
původní konfiguraci,motor je upraven dnes již všednímy úpravamy:
-Jako první úprava co se na motoru prováděla byla celková GO a
zároven zástavba motoru do škodovky...
-motor natřen Gavinolem + Alkytonem
-sportovní filtr made in garage
-karburátor ze Škoda 136 (sedr) 1.komora 200/115 , 2.komora 150/145
-sací svody Škoda 136 - spasované s hlavou
-snížená hlava o 0,9 mm
-úprava kanálů a spalovacích prostorů (zvětšení a vyleštění)
-odlehčené a vyleštěné ventily
-tušší pružiny na ventilech (Audi)
-svíčky - Denso iridium
-odlehčené řemenice a setrvačník
-odlehčené ojnice
-spojka Sachs (FEL 1,6),
-ostrá vačka 278°/270° Chovanec
-elektrická pumpa Facet
-vodní čerpadlo Felicie
-alternátor Felicie 70A
-plochý řemen _ Tyma
-nový rozdělovač Škoda 136
-olejová vana + sací koš Škoda 136
-svody 4-1 + celonerezový příčný výfuk - Bohouš Krejčí
-tvrdé silenbloky uložení motoru - Rubena
-olejová náplń - Castrol Magnatec - 5W 40
- dnes 7.2.2010 byl motor PRODÁN
Interier:
-sport. volant Škoda 32cm
-upravený středový panel (doplněk pro FAV)
-doplńky na palubní desce v modré barvě
-přístojová deska z Al plechu
-bílé polepy budíků RS
-modře podsvícené budíky
-předníc sedadla Octavia
-3 bodové pásy
-kryty pedálů z Al plechu
-zkrácená řadící páka + hlavice Škoda
-přídavné vypínače místo popelníku
-přídavný ekomoměr na palubní desce
-ukazatel tlaku oleje vedle středového panelu
-potažené C sloupky černou látkou
-nová béžová stropnice
-výplně dveří z jemného koberce
-střešní okno
-nalepené clonítko na předním okně
Videa:
tady je videjko otviraní zadní kapoty... :-)
a tady je to video....: 2008/2009
www.stream.cz/video/22680 0-maxx-skoda-136gl-1-4-8v
Plány na sezónu 2010:
-kvalitnejší tlumiče
-bezkontaktní zapalování
-jiný vzduchový filtr
-přídavné světla
-lepší pneu (nové)
-dodělat zadní kotoučové brzdy
-možná menší muziku
-motor 742.136 1400 ala Saky
-nasadit nové nápravy
Maxx /Škoda 136 GL - komentáře:
21:16:54
16.07.2009
16.07.2009
Maxx
-> ondraho11: diky!
18:58:17
16.07.2009
16.07.2009
ondraho11
Pěknej kousek
00:13:38
14.07.2009
14.07.2009
Rider skoda
-> Tuner#2: no ja celobily mam ted i na druhym aute a brzdove je ok videt protoze mam LED zarovky misto cervenych a v blinkrech DIademky a na kvalitu si nestezuji.....jen me uz nejak omrzely....jinak diky za upresneni
15:12:53
13.07.2009
13.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rider skoda: Tak ještě jednou...
Úplně první světla byli origo PAL formy červený vrch, bílej spodek, ale to je tak 10 let zpět, měli to auta tak v Mělníce 1999 - 2000 a dnes už nesehnatelné v dobrém stavu. Někdo je tehdy za úplatu odlil - pár sad.
Pak byli asi kolem roku 2005 ty origo PAL s tím namodralým spodkem, ty se udělali když končila výroba origo PAL světel taktéž do origo formy.
To co dělají maďaři je s bílým spodkem, ale nekvalitně udělané, mlží se a žloutnou.
Ty celobílé jsou myslím oboje, ale ty jsou nevhodné, tam pak není vidět vůbec brzdové.
S čím Tě na STK vyhodí - to záleží jen a jen na technikovi, ale obecně co bude mít atest (PAL forma) by mělo být bez problému.
Úplně první světla byli origo PAL formy červený vrch, bílej spodek, ale to je tak 10 let zpět, měli to auta tak v Mělníce 1999 - 2000 a dnes už nesehnatelné v dobrém stavu. Někdo je tehdy za úplatu odlil - pár sad.
Pak byli asi kolem roku 2005 ty origo PAL s tím namodralým spodkem, ty se udělali když končila výroba origo PAL světel taktéž do origo formy.
To co dělají maďaři je s bílým spodkem, ale nekvalitně udělané, mlží se a žloutnou.
Ty celobílé jsou myslím oboje, ale ty jsou nevhodné, tam pak není vidět vůbec brzdové.
S čím Tě na STK vyhodí - to záleží jen a jen na technikovi, ale obecně co bude mít atest (PAL forma) by mělo být bez problému.
14:09:48
13.07.2009
13.07.2009
Rider skoda
-> Tuner#2: jj takze oba typy svetel se delaly i v Cesku origo...Takze s cerveno-bilymi nebo cerveno-modrymi od hirschcar te z STK vyhodi jo?Jen s ceskymi ne jestli dobre chapu...?Jinak s tema svetlama te chapu v poho,jen jsem se ptal
14:06:42
13.07.2009
13.07.2009
Rider skoda
-> jarda.u1: vsak to ja vim to je mam pocit Madarska vyroba...A ty mas tedy ty cerveno - bile(ciste bile zadne domodra?) jeste ty ceske..?
11:53:09
13.07.2009
13.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Rider skoda: Ty namodralý jsou origo PAL fotmy s atestem, ty bílé scoučasné jsou Hirsch car.
Ještě byli tak kolem roku 2000 bílé, ale taky origo PAL, ale dnes už je horko těžko seženeš a nebo budou nažloutlé.
Ještě byli tak kolem roku 2000 bílé, ale taky origo PAL, ale dnes už je horko těžko seženeš a nebo budou nažloutlé.
01:08:31
13.07.2009
13.07.2009
jarda.u1
-> Rider skoda: Hirsch Car neni pokud vim cesky vyrobce.Ja mam na lampach napis czech republic,a atest tam je taky,takze No problemo
01:05:26
13.07.2009
13.07.2009
Rider skoda
-> jarda.u1: od jakeho vyrobce mas ty zadni cerveno bila svetla?Od Hirsch Car ne?je delal jeste nekdo jiny?
01:04:39
13.07.2009
13.07.2009
Rider skoda
-> Maxx: na prednich velkych blikacich u svetel a malych blikacich na blatnicich to muzes mit bez probelu jestli jsou ty bile kryty schvalene.MAm pocit znacky E8(E11) v krouzku nebo neco podobneho.Ty se snad i pak uz montovaly v poslednich autech s tim jsem nemel nikdy problem.Jen s celymi bilymi i kdyz na nich je atest tak lidi vyhazujou prej,ze je kradena forma,ale predek neres to projdees uplne v poho
23:11:18
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> jarda.u1:
23:05:17
12.07.2009
12.07.2009
jarda.u1
-> Maxx:
22:51:10
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> jarda.u1: a ja tam jedu za 14 dní :-)
22:50:23
12.07.2009
12.07.2009
jarda.u1
-> Maxx: A kdy te to ceka?Ja tam byl pred 14 dny
22:47:26
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> jarda.u1: kola tam nebudou budou tam od kamose pujcene plechy a co se tyce vyfuku na to jsem take zvedav :-)
22:44:35
12.07.2009
12.07.2009
jarda.u1
-> Maxx: Ja si myslim,ze ty zadni lampy mam s atestem,je to ceska vyroba.Horsi to budes mit spis s tim vyfukem a s kolama.Zalezi,jaci jsou u vas technici?
17:17:46
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> jarda.u1: no to je mozne ale na technickou radeji pojedu s orange i ve pred nerad aby me vyhodily za takovou blbost uz takhle budou muset dost zamorit ocka
17:17:46
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> jarda.u1: no to je mozne ale na technickou radeji pojedu s orange i ve pred nerad aby me vyhodily za takovou blbost uz takhle budou muset dost zamorit ocka
12:27:00
12.07.2009
12.07.2009
jarda.u1
-> Maxx: Ja mam zadni svetla cerveno-bile a na stk zadny problem.
02:39:47
12.07.2009
12.07.2009
Maxx
-> Rider skoda: zadní světla se budou měnit ale až po technické...teda možná
-> Tuneman2: dekuji cením si to!
-> Tuneman2: dekuji cením si to!