
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
-> vhml: No jak vidíš, tak asi jo
, snad se tomu dá věřit. Motor měl znatelně jiný chod, ale není to jak jsme to projížděli s Vénou u něj. Nic se s tím jiného nedělalo ani mapu jsem neupravil.

-> Mates 10.09.15 15:22:35: jakože ti ty 2kW v maximálních otáčkách přineslo jiný nastavení volnoběhu jo? 

Ubrání bohatosti o 1/4 otáčky a o trochu lepší hodnoty.Výkon se mi celkem líbí i průběh,ale ten krouták je bída.Něco by se ještě dalo dohnat karbecem, cestou zpět to mírně škubalo.Po seštelování u Veny to jelo lépe, pak jsem to rozhodil a ne docílit podobného chodu.
-> Mates: tak stačí to přitáhnout ke mě a tady se to pořeší i kdyby se ti přetrhla karoserie,dostaneš jinou
No jinak jsem včera "ladil",ale svoje poznatky napíšu rovnou do hádek
Ale teď je otázka zkoušet to se stávajícím rozdělovačem a nebo ho rovnou předělat + mám ten svůj,co bych chtěl ještě krapet doladit,i když možná to neni zase tak špatně...to musím ještě zkouknout a pak to projedu...ale jako srovnání dvou rozdělovačů bych bral,ale jestli to za to stojí...každopádně jsem jezdil na uplně nesmyslný předstih 

No jinak jsem včera "ladil",ale svoje poznatky napíšu rovnou do hádek


-> Tuner#2:
-> Mates: ale dej si dska, bliz ke kolu, o dost rychlejs mizi, takhle jen sundas kolo a vidíš, nemusis se naklánět.
Ted vážně, já mám 4x jednoduchej kotouč, vzadu rozperku takže ručka zvlášť, desky feroda, v předu kotouč trw desky densa, mel jsem textar a to třeba vůbec nebrzdilo.. ty densa jsou o dost lepší, auto bych řekl ze brzdí slušně, na okruhu to taky brzdí, přijde mi to ale na hraně, kotouče v zadu jsou už lehce do modra a to je to seriovka, tak si myslím ze s novým motorem, bude asi na okruhu problém.. tak nevím jestli se připravit na chladaky, nebo rovnou wilwood, po nich už pokukuji delší dobu, ze bych lehce ubral, co bych s chladakem přibral.

-> Mates: ale dej si dska, bliz ke kolu, o dost rychlejs mizi, takhle jen sundas kolo a vidíš, nemusis se naklánět.
Ted vážně, já mám 4x jednoduchej kotouč, vzadu rozperku takže ručka zvlášť, desky feroda, v předu kotouč trw desky densa, mel jsem textar a to třeba vůbec nebrzdilo.. ty densa jsou o dost lepší, auto bych řekl ze brzdí slušně, na okruhu to taky brzdí, přijde mi to ale na hraně, kotouče v zadu jsou už lehce do modra a to je to seriovka, tak si myslím ze s novým motorem, bude asi na okruhu problém.. tak nevím jestli se připravit na chladaky, nebo rovnou wilwood, po nich už pokukuji delší dobu, ze bych lehce ubral, co bych s chladakem přibral.
-> sikula:
Že bych vyzkoušel, která bude lépe fungovat 



-> sikula 23.07.15 16:28:27: To jako fakt? 

-> Mates: já jezdím na predku, jedné straně kotouče desku osinek a na druhe dska.. střední cesta a při kochacce jedu na osinek a při sport jízdě dska

Tady se to rozjelo
kvůli jedněm destičkám, když nebudou vyhovovat, tak dám jiné, ale rozhodně je zkusím.
-> Vena136: Byly to nějaké šity, ale kotouče jsou jak nové jen je líznu. Pak dej vědět, kdyžtak to jistí odtahovka
.

-> Vena136: Byly to nějaké šity, ale kotouče jsou jak nové jen je líznu. Pak dej vědět, kdyžtak to jistí odtahovka

-> Čokin: tak přesně takový styl mám já a bezproblémů...ale je pravda,že třeba feroda pakny a TRW pakny,co už se defakto balí ferodo do TRW obalu,bohužel,tak to prostě nebrzdí.Mám to na spotřebáku a jako by tam ty zadní brzdy nebyly
A TRW origo byla uplně jiná pakna,světlá a ani to nepotřebovalo zajet a brzdilo to.Ferodo nějaký popel černý co to akorát práší,ujel jsem 50% tloušťky za pár tisíc a beztak to nebrzdí
Původní komunistický pakny co jsem zničil,když se mě na okruhu rozlomil buben brzdily naprosto fenomenálně a bylo krásně cíti,jak auto sedá a nehrbí se na předek jako teď 



-> Mates: nevím,co jsi měl předtím,ale tak ostřeji stačí pořád klasika...vyzkoušej,kdyžt
ak to můžeš zahodit vždycky...
No a je zjištěno,ještě pozjistím víc a dneska snad píchnu při převozu auto na strobáč,abych se podíval,co to taky dělá a domluví se to.Ale bude víc aut a tak se musím nějak domluvit,jak to probíhá + se všema ostatníma potom.Mě to je defakto fuk,takže s tebou a s kámošem jak má šichty.Pak se může vyrazit a teda nemusí zase chcát

No a je zjištěno,ještě pozjistím víc a dneska snad píchnu při převozu auto na strobáč,abych se podíval,co to taky dělá a domluví se to.Ale bude víc aut a tak se musím nějak domluvit,jak to probíhá + se všema ostatníma potom.Mě to je defakto fuk,takže s tebou a s kámošem jak má šichty.Pak se může vyrazit a teda nemusí zase chcát

U tak hezkého auta a zas takové komentáře:/ Není lepší i to rovnou přesunou do hádek? Já už bych se hlavně vykašlal na to rozvádění jaká deska je lepší a nedej bože nejlepší.. Pokud brzdí někomu perfektně Osinek super! Pokud někomu něco jiného taky príma, pokud jsou tady paka který kupujou drahý desky a nehodlají to pochopit tak je stejně budou kupovat stále.
Tady se zase pokvikuje. 

-> Luky 22.07.15 23:12:20: Já vím, taky tu buď on nebo m8 psali, že sériová deska hned blokuje kolo, což vyvrátil i MVM... Takže to pořád není žádný argument, mě se kola neblokují když nechci.
-> Tuner#2: myslím že Vencův argument byl o lepší dávkovatelnosti, nebo tak něco
-> Čokin 22.07.15 22:20:15: Sériový Ferodo je děs.
-> vhml 22.07.15 22:20:39: Netuším kde. Diskuzí na to téma bylo mraky, ale na jediný argument si nepamatuju.
-> M@rtin 22.07.15 22:40:47: Pamatuju, ale při vší úctě Martine myslím že v Mostě ty brzdy dostali daleko víc na frak než na ringu. Pochybuju,. že jsi tam tak zahřál gumy a potažmo brzdy.
Nicméně jak už jsem psal, lepší teplotní odolnost jsem nikdy nepopíral, ale zároveň nechápu ten zásadní rozdíl v účinku, když i sériové deska dokáže na Škodovce fungovat na mezi adhere ohřátého semislicku.
-> vhml 22.07.15 22:20:39: Netuším kde. Diskuzí na to téma bylo mraky, ale na jediný argument si nepamatuju.
-> M@rtin 22.07.15 22:40:47: Pamatuju, ale při vší úctě Martine myslím že v Mostě ty brzdy dostali daleko víc na frak než na ringu. Pochybuju,. že jsi tam tak zahřál gumy a potažmo brzdy.

-> Tuner#2: Pamatuješ Most 2010?
Na feldě jsem tam uvařil ATE desky na chlazených kotoucich ATE powerdisc. Loni na Ringu nová kombinace nechlazenych, pouze vrtanych Cimrmanech s DS2500 nebyl žádné problém. Takže bych lepší desky vůbec nezatracoval. Jen za studena teda pohvizdujou, ale to mi nevadí
Na feldě jsem tam uvařil ATE desky na chlazených kotoucich ATE powerdisc. Loni na Ringu nová kombinace nechlazenych, pouze vrtanych Cimrmanech s DS2500 nebyl žádné problém. Takže bych lepší desky vůbec nezatracoval. Jen za studena teda pohvizdujou, ale to mi nevadí
-> Čokin: Naprosto ti rozumím, já bych potřeboval různý nastavení výšky podvozku 



-> Antony: Njn, ale co když člověk jezdí pro rohlíky a občas to veme na okruh


