skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
-> Mates: Ony se ty gazy při sníženém autě musí upravit na horním uložení + jeste pro vsechny případy vypodlozit matku pod spodní držák. Upravit horní uložení myšleno bez řezání do kastle , upraví se jen ta horní miska tlumiče tak,aby šla vice do kufru a použije se rozpěrací trubička pod matku silentbloku.
-> Tuner#2: Najel jsem na nich asi 700km,ale na zničených úsecích. Při poslední jízdě jsem vzal větší rychlosti propadly kanál.
Myslel jsem ze bych možná vzal Spaxe, abych nemusel zasahovat do karosérie.Eidy má dost krátké pružiny a fungují, jen mám obavy aby netekly,kolem stelovani. Neměl by jste někdo odkaz kde je případně koupit.
Jinak vezmu Gaze ze Speedpra, pokud je nikde jinde nemají.
Jinak je to moje chyba, že jsem si to pořádně nezměril, tvé pružiny bych neměnil
Myslel jsem ze bych možná vzal Spaxe, abych nemusel zasahovat do karosérie.Eidy má dost krátké pružiny a fungují, jen mám obavy aby netekly,kolem stelovani. Neměl by jste někdo odkaz kde je případně koupit.
Jinak vezmu Gaze ze Speedpra, pokud je nikde jinde nemají.
Jinak je to moje chyba, že jsem si to pořádně nezměril, tvé pružiny bych neměnil
-> Mates 12.02.15 17:16:34: Zrovna včera jsem u sebe vyndal doraz, vyheveroval rameno kov na kov a zkoušel zda je třeba něco s uložením tlumičů dělat. Vzadu zbývá skoro 4cm, takže se nikdy nestane že by se tlumič zničil, zato v předu jsem měl strach a chtěl dělat zvýšené domky. Nicméně jsem zjistil, že tam ještě cca. 5mm zbývá + tlumiče mám podložené 3x podložkou, takže nějakých 5mm k dobru navíc. Takže neřeším a nechám to jak to je.
Jinak GAZ má v nabídce třeba speedpro za rozum.
Jinak že by za to mohli pružiny při Tvém nájezdu? Vždyť jsi je tam měl letos prvně a jestli jsi najel 1 - 2tkm? To tady mají lidi na GAZech daleko víc. Samozřejmě kratší chod neprospívá žádnému tlumiči nehledě na to, že to tlumí více kmitů
Ale je to něco za něco.
Jinak GAZ má v nabídce třeba speedpro za rozum.
Jinak že by za to mohli pružiny při Tvém nájezdu? Vždyť jsi je tam měl letos prvně a jestli jsi najel 1 - 2tkm? To tady mají lidi na GAZech daleko víc. Samozřejmě kratší chod neprospívá žádnému tlumiči nehledě na to, že to tlumí více kmitů

Tak jsem dneska zjistil, co jsem si myslel
. Přední tlumiče GAZ jsou KO, když je chci vytáhnout, tak se hned vrátí na doraz a jdou vytáhnout max 4cm. Musím vyvinout velkou sílu a déle je držet v té poloze a pak tam zůstanou. Když jsem je zkusil dát na ležato, tak se trochu chytaly a nevracely se. Není u nich ani slyšet přepouštění oleje. Když je nastavím na max. je to stejné, jak na minimum.
Sundal jsem krytku a zjistil, že nemají na pístnici žádný doraz.
Nejspíš jsem je zničily kratší pružiny 220mm, protože pracovní chod měl jel cca 2cm a před tím se Sakyho 250mm cca 4cm
Kde se dají za dobrou cenu sehnat, nechce se mi moc objednávat přes Ebay. Nebo i Spaxe , ale zase se mi moc nechce jezdit předek a zadek rozdílné. Pokud ví někdo číslo pod jakým jsou na škodovku (když bych je vzal z Ebay) dík za info.
Ač nerat budu muset, pokud vezmu Gaze říznout do kastle a udělat domek, jenže tam překáží výztuha dna. Moc se mi nechce jít cestou dát pod rameno trubičky nebo matky, abych za ně nechytal.


Sundal jsem krytku a zjistil, že nemají na pístnici žádný doraz.
Nejspíš jsem je zničily kratší pružiny 220mm, protože pracovní chod měl jel cca 2cm a před tím se Sakyho 250mm cca 4cm
Kde se dají za dobrou cenu sehnat, nechce se mi moc objednávat přes Ebay. Nebo i Spaxe , ale zase se mi moc nechce jezdit předek a zadek rozdílné. Pokud ví někdo číslo pod jakým jsou na škodovku (když bych je vzal z Ebay) dík za info.
Ač nerat budu muset, pokud vezmu Gaze říznout do kastle a udělat domek, jenže tam překáží výztuha dna. Moc se mi nechce jít cestou dát pod rameno trubičky nebo matky, abych za ně nechytal.
-> Tuner#2: STK je až v září a dělítka jsem nesundaval, teď by jim vadily štefty
. Změna je život
.
-> Marcius: Taky mě pak napadlo, že je mohu udělat v Cadu nebo Inventoru, že bych je oskenoval a nebo překreslil a upravil, uvidíme podle času, jsem většinu času v práci a pak už nemám ani chuť něco dělat.


-> Marcius: Taky mě pak napadlo, že je mohu udělat v Cadu nebo Inventoru, že bych je oskenoval a nebo překreslil a upravil, uvidíme podle času, jsem většinu času v práci a pak už nemám ani chuť něco dělat.
-> Mates 22.01.15 17:57:35: ohledně budíků, já si jedny podklady na feldovou přístrojovku kreslil v inventoru, tak proč by ne v autocadu...
-> Mates: STK? 

-> MajoLR: Maska jí sluší
, je to zase změna, ale obě dvě nové 1 dílné mám schované . Apolla jsem dal na podzim, myslel jsem, že by mohla být trochu rychlejší, díky úspoře váhy a šířce, ale nízký profil je znát i když dělítka byly těžká.

Dvojdielna maska a Apolá to je tak na zimný setup...
Delítka jej slušeli víc...




-> Vrba: Je to po celé délce akorát u hlavy je podle ní. Dělal jsem to hadicí a na ní kolečko smirku a krasně to projelo, zkoušel jsem žárovkou a všude šla krásně.
-> mira76: Taky jsem to chtěl vybrousit, ale je tam přístup jak k penězům. Ohledně budíků jsem chtěl udělat jiné pozadí alespoň na otáčkoměru, abych měl číslice jako Tuner#2 ,ale neumím to v programu (COREL), kdyby to bylo v Auto cadu, tak bych to asi zvládl. Možná až bude čas se zkusím podívat jak se v něm pracuje.
-> mira76: Taky jsem to chtěl vybrousit, ale je tam přístup jak k penězům. Ohledně budíků jsem chtěl udělat jiné pozadí alespoň na otáčkoměru, abych měl číslice jako Tuner#2 ,ale neumím to v programu (COREL), kdyby to bylo v Auto cadu, tak bych to asi zvládl. Možná až bude čas se zkusím podívat jak se v něm pracuje.
Zdar,
chlapy furt brousíte sací potrubí na větší průměr, a přitom jste zapomněli na to, že potřebujete zároveň zvětšit i rezonanční komoru pod karbecem, když obětujete peníze a koupíte kitové potrubí tak je tam mnohem větší komora pod karburátorem, takže to vaše broušení a zvětšování kanálů má jen částečný úspěch....
Vzkaz pro Matese:
Hezký interiér, možná bych dal podklady přístrojů(tacho, otáčkoměr....) do bílé popř. žluté s černými číslovkami....).
chlapy furt brousíte sací potrubí na větší průměr, a přitom jste zapomněli na to, že potřebujete zároveň zvětšit i rezonanční komoru pod karbecem, když obětujete peníze a koupíte kitové potrubí tak je tam mnohem větší komora pod karburátorem, takže to vaše broušení a zvětšování kanálů má jen částečný úspěch....

Vzkaz pro Matese:
Hezký interiér, možná bych dal podklady přístrojů(tacho, otáčkoměr....) do bílé popř. žluté s černými číslovkami....).
-> Mates: Máš to po celé délce?
Zase se pracuje, musel jsem trochu zvětšit kanály na průměr 26mm. Karbec ubrat na bohatosti.
-> Mates: V drogerii kup několik sáčků kyseliny citronový. Můžeš tam dát i nějaký koupený chemie. Nasyp to tam a projeď to, aby se celej okruh prohřál a propláchnul a srágory rozpustily. Takže tak 20km. Pak rozpojit trubky a napojit na vodní řád a nechat několik minut proudit. Samozřejmě tam nesmí být termostat a je lepší tlačit to proti směru běžného toku v okruhu. Pak nechat vytéct zbytek vody, hadice/trubky spojit a naplnit destilkou/nemrzkou.
Vyzkouším propláchnutí
-> Mates: Já čistil fiata 131 tímhle a opravdu to fungovalo.. www.kupoleje.cz/cz-detail
-883889-wynns-cooling-syst
em-flush-325-ml-cistic-chl
adici-soustavy.html
-> Mates: párkrát nalít a vypustit a musí se to zlepšit?!
Potřebuji poradit, jaký je nejlepší oživovač na zašlé plasty a hadice? Chtěl bych použít Silkal 93, ale nevím jestli je dobrý.
Dá se nějak vyčistit bordel v trubkách na autě (propláchnutím) nebo musí vše ven? Mám tam bláto, asi usazenina kterou jsem pořádně nevyčistil při GO.
Dá se nějak vyčistit bordel v trubkách na autě (propláchnutím) nebo musí vše ven? Mám tam bláto, asi usazenina kterou jsem pořádně nevyčistil při GO.