-> minno: porovnával jsem o kolik je tento můj volant dál než byl ten původní volant co jsem tam měl...
Pro názornost sem hodím fotku (našel jsem ji kdesi na virtu a jen jsem doplnil moje hodnoty)
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
14:11:16
31.03.2010
31.03.2010
minno
-> Kapřík: ja tomu čo si napísal vôbec nerozumiem
13:46:06
31.03.2010
31.03.2010
Kapřík
-> minno: až půjdu dneska do garáže, vyfotím prahy
Tak on volant má odsazení 90 mm + 50 mm nába..takže to posunutí blíže k řidiči tam je. To je jasná věc Je to tedy nějakých 14 cm odsazení. A co jsem měřil ten původní volant, ten měl 8 - 9 cm. Takže je to o kousek dál. Ale vyhovuje mi to... Minno to je tuning
Tak on volant má odsazení 90 mm + 50 mm nába..takže to posunutí blíže k řidiči tam je. To je jasná věc Je to tedy nějakých 14 cm odsazení. A co jsem měřil ten původní volant, ten měl 8 - 9 cm. Takže je to o kousek dál. Ale vyhovuje mi to... Minno to je tuning
09:20:07
31.03.2010
31.03.2010
minno
-> Kapřík: no neviem, mne to ani na týchto dvoch fotkách čo si dal linky, nevyzerá normálne Tak odfoť detailne ten prah, nech to tam lepšie vidno :)
23:37:02
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
-> minno: to dělá dojem těch fotek..volant na nich vypadá hodně daleko od palubovky, ale v reálu to je ok. Dost mi přijde že fotky zblízka zkreslují.. Tady už to vypadá normálně:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2010-03-30_ 18-26-31_96.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2010-03-30_ 18-27-29_32.jpg
Uzpůsobil jsem tomu interiér, posunul sedačky dozadu, níž, takže by to mělo být ok :-)
Ano prahy jsou potažené karbonovou folii ale taky to na fotkách není vidět a uznávám, že to na fotkách vypadá "zvláštně" Ve skutečnosti se mi to líbí..
Ono totiž na prahu mám také body a to pak přelakované. Ale vůbec se mi to nelíbilo, tak jsem to aspoň takto přetáhnul tou folii a je to o trochu lepší. Zkrátka a dobře maskuji nedokonalosti
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2010-03-30_ 18-26-31_96.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2203_2010-03-30_ 18-27-29_32.jpg
Uzpůsobil jsem tomu interiér, posunul sedačky dozadu, níž, takže by to mělo být ok :-)
Ano prahy jsou potažené karbonovou folii ale taky to na fotkách není vidět a uznávám, že to na fotkách vypadá "zvláštně" Ve skutečnosti se mi to líbí..
Ono totiž na prahu mám také body a to pak přelakované. Ale vůbec se mi to nelíbilo, tak jsem to aspoň takto přetáhnul tou folii a je to o trochu lepší. Zkrátka a dobře maskuji nedokonalosti
23:17:08
30.03.2010
30.03.2010
minno
-> Kapřík: no neviem, mne ten volant príde vzhľadovo akosi príliš odsadený od palubky, ale ak ti to tak pri šoférovaní vyhovuje, tak prečo nie :) A čo si to porobil s tými prahmi? To čierne je čo? V príspevku píšeš o karbónovej fólii aj v spojitosti s prahmi - to je teda fólia? Lebo na fotke to vyzerá akoby bol len dole vrchný lak a ostalo len to čierne bodyčko.
21:25:56
30.03.2010
30.03.2010
OndraKrupi
-> Kapřík: no to jo :-) to buď
21:25:07
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: no jsem zvědavej
21:01:30
30.03.2010
30.03.2010
OndraKrupi
-> Kapřík: to počkej až se svezeš felou. taky je to takový snížený takže rally styl nejen zvenku
20:57:40
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
A ještě jeden dnešní poznatek po krátké projížďce Po tom snížení sedaček, oddálení, posunutí volatnu a po tom co jsem tohle neřídil pár měsíců jsem si v tom připadal jak ve wééééércéééééčku
20:54:14
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
rolls 30.03.10 20:51:06 napsal:
→ Kapřík: to by si mal já to nějak vytuním
→ Kapřík: to by si mal já to nějak vytuním
20:51:06
30.03.2010
30.03.2010
rolls
-> Kapřík: to by si mal
20:34:40
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
Jo někdo tu chtěl vidět ten nášlap na plynovej pedál... Origo pedál je uříznutej ale ještě to tam musím doladit, dobrousit Takže nekamenovat.
Po krátkém projetí se ale zdá funkční a bude to snad dobré ;-)
Edit: sakra něco bych měl udělat s tím svazkem drátů :-))
Po krátkém projetí se ale zdá funkční a bude to snad dobré ;-)
Edit: sakra něco bych měl udělat s tím svazkem drátů :-))
20:31:18
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
-> pecen: děkuju, snažím se ho udržovat "čistej"
-> Maco666: nechápu otázku? Je to jeden díl, jeden výfuk. Koupil jsem ho kdysi na virtu v inzerci takže výrobce nevím
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: díky No jak ale koukám na ty fotky, moc to na nich není vidět ani to nevynikne. Naživo to vypadá líp
Byl jsem to dneska projet cca 3 km (jen odzkoušení) a ta termopáska při vypalování kouřila jako blázen. Kdyby někdo jel za mnou, bude si myslet, že mi hoří motor
-> Maco666: nechápu otázku? Je to jeden díl, jeden výfuk. Koupil jsem ho kdysi na virtu v inzerci takže výrobce nevím
-> OndraKrupi-TenČtvrtý: díky No jak ale koukám na ty fotky, moc to na nich není vidět ani to nevynikne. Naživo to vypadá líp
Byl jsem to dneska projet cca 3 km (jen odzkoušení) a ta termopáska při vypalování kouřila jako blázen. Kdyby někdo jel za mnou, bude si myslet, že mi hoří motor
20:16:49
30.03.2010
30.03.2010
OndraKrupi
-> Kapřík: krásná carbonová folie. ještě žes jí u mě koupil :-) teď to vypadá moc pěkně :-)
20:04:01
30.03.2010
30.03.2010
Maco666
co to je za tlmic na tom vyfuku?Mam ten isty akurat neviem z coho to je
19:47:22
30.03.2010
30.03.2010
pecen
super za motor dávám 1A
18:30:34
30.03.2010
30.03.2010
Kapřík
Takže dnes jsem to poskládat, potunil carbonovou folii přístrojovku, prahy, nasadil volant, umyl auto.. zítra dodělám středovou krytku volantu a může se konečně jezdit
19:37:05
20.03.2010
20.03.2010
Kapřík
Dneska jsem se celej den drbal s plastama okolo volantu. Peklo peklo peklo, nic nepasuje, nic nesedí. Posunul jsem volant o 2 cm a myslel, že se plasty nějak ohnou. Prdlajs... už to mám skoro hotové a upravené, ale teda neskutečná drbačka Zítra to snad dodělám. Bude následovat výroba krytky středu volantu. Po neděli dovezu snad domů carbonovou folii a bude se něco tunit.. plán je příští víkend konečně vyjet
10:26:10
19.03.2010
19.03.2010
Kapřík
-> Čokin: jj taky jsem je nakonec použil