skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
12:39:55
25.09.2009
25.09.2009
Kapřík
-> Rider skoda: jojo jak píšeš, ta barva je červená, ale na sluníčku to na fotkách působí lehce do oranžova (což je jen dojem)..
12:32:56
25.09.2009
25.09.2009
Rider skoda
-> Kapřík: na ty fotce ze Zeliva to auto ma i pekne cervenou barvou,dle me hezci nez na ostatnich fotkach,tam vypada spis do oranzova
22:26:24
22.09.2009
22.09.2009
Kapřík
-> minno: jak píše Mattess. Byl to Želiv. Tady je odkaz na fotogalerii skoda-virt.cz/cz/fotogale
rie
Byl to hezkej srazík, spousta pěkných aut. Tam by se ti rohodně líbilo. Na příští rok doporučuji. Dělají ho 2 x do roka. Na jaře a na podzim. Pojedu určitě znovu
www.skoda-zeliv.unas.cz/
Byl to hezkej srazík, spousta pěkných aut. Tam by se ti rohodně líbilo. Na příští rok doporučuji. Dělají ho 2 x do roka. Na jaře a na podzim. Pojedu určitě znovu
www.skoda-zeliv.unas.cz/
22:23:17
22.09.2009
22.09.2009
MATTESS
-> minno: Želiv
22:08:28
22.09.2009
22.09.2009
minno
-> Kapřík: tie posledné fotky sú celkom podarené... Čo to bol za zraz? Som ani netušil, že niečo také sa chystá :)
16:32:43
22.09.2009
22.09.2009
Kapřík
-> Labros: nejsem Brňák...jsem bystrý hoch z Vysočiny
11:41:52
22.09.2009
22.09.2009
Labros
-> Kapřík: tak sorry, asi si pletu brněnský Káčka
11:03:45
22.09.2009
22.09.2009
Kapřík
-> Labros: moje? ne, to jsem lakoval já. Dušan lakoval Karlovo
10:51:50
22.09.2009
22.09.2009
Labros
-> Kapřík: naposled lakoval Dušan ne?
09:53:44
22.09.2009
22.09.2009
Kapřík
-> Labros: hádej, můžeš dvakrát zase já no Jenom to jiný zadní čelo
09:50:11
22.09.2009
22.09.2009
Labros
-> Kapřík: kdopak bude kytovat a lakovat?
09:49:15
22.09.2009
22.09.2009
Kapřík
-> SOMALECEK (martin120): jednoduše, vezmeš půl litru technickýho benzínu, celý to omyješ, pak vlhkej hadr, vytřeš a je to. Práce na 20 minut
07:08:08
22.09.2009
22.09.2009
SOMALECEK (martin120)
akorát mi řekni jak to děláš, že ten motor máš pořád tak čistej? Já po posledním jihomoraváku ho mám plnej prachu :-)
21:24:10
21.09.2009
21.09.2009
Kapřík
Tak dneska jsem dovezl jiné zdravé a pěkné zadní čelo. Cílem je odstranity ty mlhovky co v zadním čele mám a jsou tam dost nevkusně umístěny. Takže se bude brousit, kitovat a stříkat atd. atd. Tak snad to do Jihomoraváku stihnu a bude zas něco novýho
17:23:15
20.09.2009
20.09.2009
Rider skoda
-> Kapřík: presne tak...kola a lak delaji auto.jsem koukal na ty kola a jsou to presne ty co ma kamos na aute a ja mel na mysli.Ty jsou bomobovy a myslim ze by ti slusely vic na aute nez tyto
16:38:15
20.09.2009
20.09.2009
Kapřík
-> Rider skoda: no před tím jsem si stříkal akorát plechy na pionýra. A pak jsem z hecu nastříkal auto. A pak to začalo. Původní plán nebyl vůbec nějaká renovace a úpravy auta. To se vyvrbilo až časem..Takže jsem to stříkal s nulovýma zkušenostma. Prostě tak jak jsem si tenkrát myslel že to bude nejlepší. A snažil jsem se, asi týden jsem jen brousil původní lak a všechno. Na ty podmínky to je celkem ucházející, ale jak se na to dnes dívám tak nedostačující Dneska už bych to samozřejmě svěřil odborníkům. Peníze za kvalitní lak se vyplatí dát. Lak a kola dělají auto
Co se týče výsledků, měl by je mít nafocené Tuner2. Tak je sem snad někam hodí Já viděl jen výsledky sprintu do 1400ccm. Jiné ne.
Co se týče výsledků, měl by je mít nafocené Tuner2. Tak je sem snad někam hodí Já viděl jen výsledky sprintu do 1400ccm. Jiné ne.
16:27:59
20.09.2009
20.09.2009
Rider skoda
-> Kapřík: jo tak jestli pod tim byl tlumex tak to se ti ani nedviim vim kdyz jsem mel cistil na kouscich blantiku kdyz jsem menil celo a nechtel mit ten spodek jako kazdy hnsune natren do cerna tlumexem.no lak by to asi chtelo znova ale ty prace zase no,ale chybama se clovek uci a hlavne jestli to bylo tvy prvni lakovany,tak to je zase neco jinyho Tak to se moc omlouvam,nejak jsme si te nevsiml,je fakt,ze ta kolona byla taky celkem dlouha,tak jsem te prehild jak jsem asi byl dal od tebe.A nemam vysledky vyfocene?My prave vecer hledali vysledky sprintu a nekdo ten papir tridy 14ek snad ukrad,uz tam nebyl.Byly tam na stole v hodpode jen 1200ccm,S1,S2 a 14ky nikde Oni kldine staci 14ky a profil dat o neco mensi nez by mel byt a bude vypadat urco pekne.Jasny,kldine bily ale urco bych dal jinej a modernejsi styl k tuningovymu(jakoze modernejsimu stylu auta)
15:54:28
20.09.2009
20.09.2009
Kapřík
-> Rider skoda: ahoj, díky za chválu. No moře hodin práce na tom je, ale stejně tomu kazí dojem špatnej lak. Chtělo by to celý udělat znovu a pořádně. Dokitovat a nalakovat. Pak by to vypadalo zas úplně jinak No na nic si nehraju, je to takový jako to je...dělaný všechno doma mýma rukama, takže to není ideální, ale není to snad nejhorší. Já bych to nazval takovej ten "amatérský tuning v domácích podmínkách" :-) Když bych dělal jiné auto, bylo by to úplně o jiném a kvalita zpracování taky. Třeba někdy..
Přední čelo...no..stejný příklad jako "zprasené" zadní lemy. Zkrátka původní majitel autu vyvařil zadní lemy a měnil čelo ale oboje natřel celý tlumex plastem. Když jsem to lakoval, nebylo možný z toho ten tlumex dostat, takže jsem ho přestříkal. Proto to vypadá tak jak to vypadá. Vím o tom, příští rok bych se do toho rád pustil a tyhle 2 věci opravil..
A kola...no.. vidíš, mně se zase tyhle kola moc líbí. Uznávám, že by to chtělo kola větší. 13ctky jsou dost malý na auto s plastama. Ale pokud někdy budu měnit kola (což zatím neplánuju), byly by to nějaké 14 - 15ctky v podobném stylu jako mám teď a opět v bílé barvě. Líbily se mi kola OZ racing Suzuka (má je tady Gabooo).
A sprinty? Já jsem sprintoval Jel jsem obě dvě jízdy. První čas horší, druhý lepší. Celkově 6 místo ve třídě do 1400 ccm. Takže spokojenost. Určitě by to jelo ještě trochu víc, ale chce to vychytat rozjezdy a řidiče
Přední čelo...no..stejný příklad jako "zprasené" zadní lemy. Zkrátka původní majitel autu vyvařil zadní lemy a měnil čelo ale oboje natřel celý tlumex plastem. Když jsem to lakoval, nebylo možný z toho ten tlumex dostat, takže jsem ho přestříkal. Proto to vypadá tak jak to vypadá. Vím o tom, příští rok bych se do toho rád pustil a tyhle 2 věci opravil..
A kola...no.. vidíš, mně se zase tyhle kola moc líbí. Uznávám, že by to chtělo kola větší. 13ctky jsou dost malý na auto s plastama. Ale pokud někdy budu měnit kola (což zatím neplánuju), byly by to nějaké 14 - 15ctky v podobném stylu jako mám teď a opět v bílé barvě. Líbily se mi kola OZ racing Suzuka (má je tady Gabooo).
A sprinty? Já jsem sprintoval Jel jsem obě dvě jízdy. První čas horší, druhý lepší. Celkově 6 místo ve třídě do 1400 ccm. Takže spokojenost. Určitě by to jelo ještě trochu víc, ale chce to vychytat rozjezdy a řidiče
15:40:12
20.09.2009
20.09.2009
Rider skoda
-> Kapřík: tak jsem konecne vcera v Zelive videl auto na vlastni oci.Musim rict ze je tam fatk videt more hodin prace a casu,to chvalim!Jen co jsem koukal na predni celo,tak to snad neni strikane,ale natrene stetcem?docela skoda,kazi to krapet image.A asi bych vymenil kola,ptz tyhle se teda mne osobne moc nelibi.Kdyby jsi dal nejaky hezci tak by jsi to auto urco povyzvdvihl zase o dost vys.Jestli jedine bily,tak napr nejaky OZ se silnejma paprskama jsem videl moc pekny nebo neco pdoobneho bych dal.A nebo nejkaky uplne jiny,kdyby to nemusely byt jen bily,ale urco najdes dost hezcich nez ted mas si myslim Procpak jsi nesprintoval?
18:08:15
18.09.2009
18.09.2009
Kapřík
-> Rider skoda: jasný, souhlasím..na ty bílé už jsem se taky nemohl dívat. Byly už zažloutlé jako prase a vůbec už nevypadaly hezky. Myslím, že tahle investice se vyplatila