skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
22:23:57
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> suri: nj, asi jo, ja mám druhošku a tie sú také lesklé, bohvie čo je to za matroš, origo boli také matné
22:22:06
19.08.2009
19.08.2009
Kapřík
-> minno: nene pístky jsem nechal původní..byly v pořádku. Některé byly možná lehce porezlé na kraji (kde to nevadí). Ale jinak v pořádku. No a teď byly normálně zarezlé takže mazat mazat mazat..
22:19:03
19.08.2009
19.08.2009
suri
-> minno: originál piestiku sú ako vyšli z brusky
22:18:35
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> Kapřík: piestiky si ale vtedy dával nové, však? hm, ale veď tie by mali byť povrchovo upravené, či sa mýlim? Ale jasné, mazelina je dobá vec :)
22:15:37
19.08.2009
19.08.2009
suri
-> minno:
22:13:55
19.08.2009
19.08.2009
Kapřík
-> minno: no ty pístky nebyly zatuhnuté za těsnícím kroužkem, ale před ním...tam kde se už nedostává brzdová kapalina. Nějak se mi tam dostala voda a pístky tam zarezly... Během 2 roků! Předtím jsem brzdiče měl rozdělané a repasoval jsem je. Taky mě to překvapilo. Kdo maže ten jede
22:12:44
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> suri: viem, keď som robil brzdy na Fave tak som to tam už dal.
22:05:55
19.08.2009
19.08.2009
suri
-> minno: existuje taká biela vazelína v modrej tube s čierno bielym popisom vyrába to ATE malaá 80 G stojí 150 sk a velká 250Gr okolo 400 sk , je to super vec aj na gumu lebo ju to neniči
22:02:56
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> Kapřík: pod prachovky som nedal mazivo ani ja, a to tiež len preto, lebo som sa o tom dozvedel, že sa to tam dáva až po tom ako už bolo poskladané :/ Hm, no ale aj tak, piestik by predsa nemal len tak zatuhnúť, však je tam tesniaci krúžok....to by sa tá voda musela dostať medzi ten krúžok a piestik a piestik by musel zahrdzavieť alebo tak...Ja som si vždy myslel že to mazivo pod prachovky sa dáva jedine z dôvodu aby tie piestiky nezahrdzaveli (hlavne cez zimu...) Hm, ale keď tak nad tým rozmýšľam, tak bez toho maziva už možno vyschla tá brzdovka z tesniacich krúžkov, ktorou sa krúžky pri vkladaní piestikov mažú a bez toho pomazania brzdovkou tam tie piestiky idú veru fakt sakra ťažko
Ad. momenťák...odkedy ho mám, tak aj kolesá doťahujem momenťákom :-) Veľká páka, človek sa pri tom ani tak nenarobí a ten zmiznutý pocit furt slabého a slabého dotiahnutia za to stojí
Ad. momenťák...odkedy ho mám, tak aj kolesá doťahujem momenťákom :-) Veľká páka, človek sa pri tom ani tak nenarobí a ten zmiznutý pocit furt slabého a slabého dotiahnutia za to stojí
21:40:44
19.08.2009
19.08.2009
Kapřík
-> minno: zatuhnuté pístky byly moje chyba. Nedal jsem pod prachovky žádné mazivo (vazelinu) a asi se tam dostala voda a dva pístky zatuhly na vnitřní straně brzdiče. Nevadí, chybami se člověk učí. Teď už je pod prachovkou hezky namazáno. Odvzdušňováky...no asi jsem je utáhnul moc Je to jak píšeš..asi to vážně chce momenťák. To se pořád dotahuje aby to nebylo málo a ono už to je asi moc
21:27:10
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> TT_daniel: a ty mas co s prevodovkou?
21:26:36
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> Kapřík: stabík pozerám pekne opravený :) A tie ostatné veci - no husté.... Hm, ale tie zatuhnuté piestiky v brzdiči, je to zvláštne...a rovnako zvláštne sú aj tie strhnuté odvzdušňováky - nemal si ich prisilno dotiahnuté? No a ten holender na HBV :-) To poznám, som tiež v zime doťahoval holender na zadnom prasiatku až sa mi pretočil :/ Alebo keď som doťahoval v -10 odvzdušňovák na spojkovom valčeku na prevodovke a praskol mi až kus valčeka Ono je fakt asi najlepšie všetko doťahovať presne momenťákom, keď to človek doťahuje všetko rukou tak vždy tam je ten hlúpy pocit obáv, že je to dotiahnuté ešte stále slabo :-)
20:42:55
19.08.2009
19.08.2009
Kapřík
-> TT_daniel: jj se škodovkou je to boj. Pořád si říkám tak, teď už to bude všechno hotové a napořád. A ono se vysype zase něco jiného....
16:50:35
19.08.2009
19.08.2009
TT_daniel
-> Kapřík: stava sa...mas pravdu trpezlivost,trpezlivost,t
rpezlivost-ja idem prave menit prevodovku..hadam sa mi bude viac darit jak tebe
15:11:32
19.08.2009
19.08.2009
Kapřík
Tak hodím pár řádek o tom jak mě škodovka poslední dobou škádlí:
Během cca 3 týdnů:
-odešla ETZ
-utrhl se mi držák výfuku
-zatuhly pístky na pravém brzdiči (auto táhlo při brždění do leva)
-při rozebírání 4 pístků jsem zalomil 2 roky starej odvzdušňovák
-při odvzdušnování HBV se mi zlomil plnoprůtočnej šroub na HBV
No zkrátka se škodovkou musí mít člověk opravdu hooooodně pevné nervy!!!!
Během cca 3 týdnů:
-odešla ETZ
-utrhl se mi držák výfuku
-zatuhly pístky na pravém brzdiči (auto táhlo při brždění do leva)
-při rozebírání 4 pístků jsem zalomil 2 roky starej odvzdušňovák
-při odvzdušnování HBV se mi zlomil plnoprůtočnej šroub na HBV
No zkrátka se škodovkou musí mít člověk opravdu hooooodně pevné nervy!!!!
12:17:53
18.08.2009
18.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Karel. 15.08.09 23:09:56: S čím souhlasíš? Udělej si napřed pořádek v tom, jaké máš názory a pak něco piš...
23:09:56
15.08.2009
15.08.2009
Karel.
-> Labros: souhlasím
13:56:11
14.08.2009
14.08.2009
Labros
-> Tuner#2: ty si jak posedlej, uvědom si, že jsem psal o škodovce, a ne o Kapříkovi, prober se nebo mě nech bejt, a co si píšu s Kapříkem Tě může bejt u víš kde. Nevim, co se ti stalo, ale až takhle nepříjemnej jsi nebejval.
21:10:57
13.08.2009
13.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Přesně na spotřebáku to mám vždy za 1/3 času co na Žlutce :-)
18:32:41
13.08.2009
13.08.2009
Kapřík
-> Labros: -> Tuner#2: tak se mi tu nehádejte kluci
-> Labros: taky znám lepší způsoby zábavy, ale tak vrtání ve škodovce mě baví. Akorát ta plechařina zas tak ne. Ale přežít se to dá. A na druhou stranu je fajn když ten stabilizátor konečně zase funguje jak má
-> Tuner#2: byly to takový dvě delší odpoledne Celkem za dva dny asi 13 hodin práce. Ono se to nezdá ale než se to všechno vyřeže, nachystá, vymyslí a nalícuje tak to dá zabrat Však to znáš. Taky jsem most trošku vyztužoval zevnitř, takže taková prkotinka ale čas to vezme. Ale to je tím, že to člověk dělá na svém. Dělat to na cizím autě na kšeft tak to mám hotový za pár hodin a troufnu si říct taky kvalitně. Ale na svým si s tím musím hold vyhrát
-> Labros: taky znám lepší způsoby zábavy, ale tak vrtání ve škodovce mě baví. Akorát ta plechařina zas tak ne. Ale přežít se to dá. A na druhou stranu je fajn když ten stabilizátor konečně zase funguje jak má
-> Tuner#2: byly to takový dvě delší odpoledne Celkem za dva dny asi 13 hodin práce. Ono se to nezdá ale než se to všechno vyřeže, nachystá, vymyslí a nalícuje tak to dá zabrat Však to znáš. Taky jsem most trošku vyztužoval zevnitř, takže taková prkotinka ale čas to vezme. Ale to je tím, že to člověk dělá na svém. Dělat to na cizím autě na kšeft tak to mám hotový za pár hodin a troufnu si říct taky kvalitně. Ale na svým si s tím musím hold vyhrát