skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
15:47:29
24.06.2009
24.06.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Kapřík: dobra ;-) chapu ze zas neni dobry ho zajizdet na dedka ;-) tak ze sprinty na hrochaci jedes v plne polni ? :)
15:39:37
24.06.2009
24.06.2009
Kapřík
-> minno: po kolika km by se měl olej měnit??Myslím v záběhu? Chtěl jsem ho měnit tak po 2000 - 3000 tisících?
15:39:15
24.06.2009
24.06.2009
Kapřík
Právě...dost dlouho jsem studoval různé materiály a články. A co mi i jiní poradili tak postupně mu v záběhu přidávat. Nepřetahovat, ale taky nejezdit dlouho "pod otáčkama". Takže 1000 km jsem jezdil do 3500 a teď ho občas trochu protočím
-> minno: přesně tak. Líp bych to nenapsal, mám stejný názor
-> Tuner#2: ale letí to pěkně
-> minno: přesně tak. Líp bych to nenapsal, mám stejný názor
-> Tuner#2: ale letí to pěkně
15:38:55
24.06.2009
24.06.2009
minno
-> Kapřík: nezabudni na potrebnú výmenu oleja
15:36:39
24.06.2009
24.06.2009
minno
-> Kapřík: presne
15:35:06
24.06.2009
24.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stika87: Ty už jsi něco dělal s motorem? Vždyť jsi "nedávno" auto koupil pokud mě paměť neklame.
-> Kapřík: Není se čeho bát.
-> Kapřík: Není se čeho bát.
15:34:37
24.06.2009
24.06.2009
minno
-> stika87: po 1000 km zábehu vytočiť to do 5000 je úplne v pohode....postupne mu môže šľapať na plyn, a je niečo iné pár krát to trochu viac vytočiť ako dlhodobo jazdiť na vysokých otáčkach ešte keď to nie je úplne riadne všetko sadnuté....Zas pridlho ten motor "podtáčať" tiež nie je dobré, potom je z toho motora lenivec....
15:28:38
24.06.2009
24.06.2009
Kapřík
-> stika87: má 1000 km.. musí si začít zvykat Když ho budu šudlit 3000 km do 3000 otáček tak to bude zajetý dědkostylem a podle toho pak pojede. 1000 km je dostatečný na občasné protočení. Samozřejmě bych s tím nejel 50 km v 5000 otáčkách, to bych si netroufnul, ale občas mu to dle mého neuškodí.
Jinak neboj, dlouho jsem zkoumal jestli setrvák ubrat nebo ne. Volal jsem motorářům, četl, studoval dost dlouho a došel jsem k názoru, že pro moje účely je to zbytečnost a spíš ke škodě než k užitku
Jinak neboj, dlouho jsem zkoumal jestli setrvák ubrat nebo ne. Volal jsem motorářům, četl, studoval dost dlouho a došel jsem k názoru, že pro moje účely je to zbytečnost a spíš ke škodě než k užitku
15:22:18
24.06.2009
24.06.2009
havlik
-> stika87: hm spousta lidí co staví motory se drží toho zajíždět 500km a pak mu naložit a bud to vydrží nebo ne
15:20:30
24.06.2009
24.06.2009
stika87 - Maschinenführer
-> havlik: me co rikaly tak do 2000 tocit max 3000 a pak teprv zkouset co umi. Treba Tunema ten mel na jeto naky 4000 a porat ho tocil do 3000
15:19:07
24.06.2009
24.06.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Tuner#2: ja ma 260 na 260 a me ho stahovali. nevim az tak podrobne do toho nevidim ;-) na to sou jiny experti
15:17:45
24.06.2009
24.06.2009
havlik
-> stika87: dyk už s tim najezdil kolem 1000km nevim jak dlouho bys to chtěl zajíždět?
15:17:15
24.06.2009
24.06.2009
stika87 - Maschinenführer
-> havlik: tak pokud ma kompletni generalku motoru a hned ho tocis na 5000 se mu zatahne a muze ho vyhodit. dit si to vsechno seda.
15:16:22
24.06.2009
24.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stika87 24.06.09 15:14:25: Proč by ne? Setrvák ubírat na tuhle vačku je zbytečné.
15:14:45
24.06.2009
24.06.2009
havlik
-> stika87: a co je na tom?
15:14:25
24.06.2009
24.06.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Kapřík: ty uz si mu daval 5000 ??? no to si s prominutim dobry .... jinak koukam skoda ze nemas stahnutej setrvak a remenici
15:06:23
24.06.2009
24.06.2009
Kapřík
Tak dnes proběhl první "ostrý" test na letišti.... točil jsem ho zatím do 5000 otáček a dojmy...jede to parádně!!!
11:26:42
24.06.2009
24.06.2009
Kapřík
-> minno: no sám jsem byl překvapenej, protože jsem to předtím jen odhadoval. Ale teď jsem hodil ceny na papír a vylezlo mi tohle číslo..
08:00:46
24.06.2009
24.06.2009
minno
-> Kapřík: no je to riadná pecka tá čiastka za motor....ale čo človek chce, to má, mňa motor vyšiel podobne, a pritom je to len séria 120...
23:59:34
23.06.2009
23.06.2009
Kapřík
Stejně je to šílený, včera jsem se dokopal zhruba spočítat nakolik ten motor vyšel. A když pominu že jsem měl nový rozdělovač za 100 Kč z aukra, tak zbytek vyšel na 21000 Kč A to jsem chtěl původně jen dát vačku od Pavlíčka