Kapřík / Mazlík 136 Evo Kapřík / Mazlík 136 Evo

komentáře | popis | fotky | Kapřík | 19.09.10 21:08 | 121x v oblíbených
Mazlík 136 Evolution



Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).

Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......

Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.



Karoserie:

- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba

- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy

- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC

- tahokov v přední masce, víku motoru

- kliky z fáčka

- bílá optika (blinkry, zadní světla)

- zrcátka "kapky"

- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru

- nové zámky dveří

- centrální zamykání s alarmem na DO

- vzpěra mezi předními tlumiči

Podvozek:

- Přední náprava:

- kompletní GO

- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new

- pružiny 250 mm (Saky)

- tlumiče + 30% (Motex)

- 4 pístové brzdiče (repasované)

- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu



- Zadní náprava:

- kompletní GO vlečné nápravy

- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,

- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL

- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)

- nové zadní brzdy komplet

- červeno-stříbrná kombinace alkytonu

- podvázaná náprava ke kastli



- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108

- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)

- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)

- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)

Motor:

-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton

-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)

-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)

- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné

- upravené vodítka a sedla ventilů

- upravené spalovací prostory

- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami

- kuželové pružiny na ventilech

- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1

-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou

-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)

-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140

-zapalovací svíčky NGK BCP6ES

-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X

-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50

-sportovní filtr KN, upravený sací trakt

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)

-alternátor 55 A z felicie

-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)

-reduktorový startér z Felicie 1kW

-celkové investice cca 23000 Kč

Převodovka

-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)

-stálý převod 4,22

-převodový olej PP80

-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)

Interiér

- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)

- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků

- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)

- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce

- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm

- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače

- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru

- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO

- hasící přístroj

- digitální tachometr

- lukasy z felicie

- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)

- nášlap na plynový pedál vlastní výroby

Music:

- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet

- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1

- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm

Úspěchy:

- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras

- 1. místo v soutěži zručnosti

- 5. nej auto srazu

- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)

- 3. místo za design vozu

- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)

-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras

-1. místo v soutěži zručnosti

-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz

-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)

- květen 2010 Želiv

- 5. místo sprint do 1400 ccm

- červen 2010 sraz Moravský kras

- 3. místo sprint celkově

Novinky 2010:

- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km

- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4

- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus

- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec

- nový levý krycí plech motorového prostoru

- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů

- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)

- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm

- reduktorový startér z felicie 1kW



In progress:



Hotovo .. sezona může začít

Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:

23:52:47
23.06.2009
Kapřík
-> minno: díky4 Jojo motor je pecka. Však sem si s ním vyhrál1 No neboj, taky jsem si všimnul, že jsem jedinej kdo ještě má na autě naplácaný metrák laminátu4 Když mně se to pořád tak nějak líbí, takže doba originálních nárazníků jen tak nepřijde1 Někdo musí jít proti proudu1



-> Tuner#2: huš4 1
upraveno 1x, naposled 23.06.2009 23:54:00
23:15:06
23.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Jednou musí dostat rozum...4
23:00:14
23.06.2009
minno
-> Kapřík: ja si aj tak počkám na to zhodenie laminátov2 teba neodradí urvatý spoiler, mňa neodradí čakanie3 Je sranda, že tých spoilerových škodoviek fakt ubúda, na zraze si bol jediný....:-) A Ináč motor krása, a zvuk ako ináč ako perfektný :-)
19:35:41
21.06.2009
Kapřík
Tak máme za sebou sraz v Moravském krase. Perfektní organizace, vše až na počasí vyšlo. Podařilo se nám utrhnout pohárek za 1. místo v soutěžích zručnosti (poznávání ND, diagnostika závad na motoru, vrh nápravnicí, a dovednostní disciplíny s autem na parkovišti). Takže mám velikou radost4 Bohužel se mi taky podařilo při vjezdu do táborové osady pochroumat auto (hold není to stavěný na šotolinu a vymletý díry od vody). Takže spoiler utrpěl bebínko a budeme opět opravovat. Ale to mě neodradí4

Motor se hezky zabíhá, má najeto cca 930 km a brzy ho začnu pořádně testovat. Na sprintu na sraze jsem to prodal. Přeci jen jsem nenašel odvahu mu naložit v záběhu. Mrzí mě to, chtěl jsem vědět jak na tom bude, ale strach o motor byl silnější. Tak snad příště5
19:22:24
21.06.2009
Kapřík
-> škodík: mně taky4
18:53:21
21.06.2009
škodík - zrušená registrace
vyjímečně mi jde ke škodárně ten přední nárazník...
13:22:48
16.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: jo tam jsme mu taky ladil místo kladivem, ale zřejmě málo. Hold ten most už něco pamatuje. Takže se s tím nebudu drbat, vyříznu spodek mostu a nahradím 1,5mm plechem, celý to pak ovařím. Pak už to vydržet musí.. chce to radikální zákrok1
12:02:22
16.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Jasný. Co se týče stabíku, tak mám zkušenost, že se trhá díky tomu, že prostě při propérvání se opírá na konci kde směřuje už k ramenu o ten most. Tím tam vznikne páka a most se vepředu rozšklebí a praská. Já mu udělal hodně místa kladivem tak, že se už neopírá, most se lehce ovařil kolem dokola a drží to bez problému 20tku v tvrdém uložení.
22:43:12
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: asi tak nějak..je potřeba vyzkoušet a pak až hodnotit5 Na kyvkové pružiny se taky možná dostane, tohle jednoduché a účinné řešení se mi líbí, ale teď je v plánu hlavně jezdit a co nejrychleji to zajet. V pátek jedeme s Markétou (přítelkyní) na Moravský kras (sraz) tak doufejme, že do té doby najedu aspoň 1000 km, abych to už na sprintu mohl zkusit protáhnout..

No a pak je ještě potřeba vyztužit most, který si 18ctku stabík v tom tvrdém uložení moc nedává a je popraskaný..ale to už jsou detaily..5
22:38:41
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: No tak teď ještě sériové pružiny za tvrdší kyvkové a hned máš další 90% k dobru 1 Lidi straší a přitom to ani nevyzkouší.
upraveno 1x, naposled 15.06.2009 22:39:33
22:34:24
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: jj, dal jsem všechny 4 kusy tvrdé + i tvrdý silentblok převodovky. A spokojenost, drží to krásně, ani se to nehne a vibrace ani zvýšený hukot (kterým mě tu lidi strašili) se nedostavil. Hlavně se ale osvědčily zadní přitvrzené tlumiče. Teď konečně funguje podvozek jak má. Zadek jsem měl sérii a to bylo bláto8
22:30:43
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: To je dobře. A dal jsi nakonec všechny 4?
22:18:10
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: přesně tak..to se mi líbí. Ostřejší vačku bych nechtěl. Stejně budu většinou jezdit v nižších otáčkách a točit to budu jen když se budu chtít svézt5 Co se týče tvrdých silentbloků motoru tak jsou vpohodě, motor se ani nehne a žádný nárůst hluku jsem nezpozoroval. Takže taky hodnotím pozitivně
22:02:57
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: JJ jede to jak lepší sériovka, bez cukání pomalu z volnoběhu 4
22:01:31
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: zkusíme, uvidíme.. Ale zatím pořád jezdím dědkostylem do 3 - 3500 otáček8 Jinak jsem mile překvapen, že s tou vačkou se dá jet vklidu i v rozmezí do těch 3tisíc a jede to5
21:32:40
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Aha, ale koukám že máš menší KP, takže tam budeš mít o něco méně. Ideální kopec a zkoušet a pak jen překontrolovat v jakých mezích se pohybuješ.4
21:25:01
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: podtlak jsem rovnou odpojil a mám tam 100 oktan a základní předstih na volnoběh zatím 7 stupňů, ale budu s tím hýbat..





Jinak najeto 260 km po GO.

Dnes odstraněna poslední závada (netěsné olejové čidlo a netěsný výpustný šroub na vaně)
15:36:29
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: JJ ale bez podtlaku. S podtlakem a na 95tku to bude kolem 8 - 10° ale je to laborace. Jinak přidává se proti, ubírá po směru.
15:30:23
15.06.2009
Kapřík
-> Tuner#2: tys říkal, že jezdíš předstih na volnoběh cca 14-15 stupňů že? My jsme nastavili na volnoběh podle tabulek pro favorita 7 stupňů a jede to, ale budu mu muset přidat. Blbá otázka, předstih se přidává otočením rozdělovače proti směru hodinových ručiček že?4 Ono je to celkově dost problematické ladit motor, který je v záběhu. Vytočit to nemůžeš, takže takové testování v režimu 2-3 tisíce otáček není optimální...
13:42:08
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Paráda, tak ať jezdí co nejlépe.4
Extreme Tyres