skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
19:03:48
02.05.2008
02.05.2008
haso
-> haso: a este kukam na tie fotky, chcelo by to namiesto tych polskych napodobenin origo beskydky
19:00:37
02.05.2008
02.05.2008
haso
-> kaprik faster: este doladit to spasovanie zadneho naraznika k linii lemu ( skoda-virt.cz/cz/.../8854
7 ) a je to cuker, a to oplastovane skodovky nemam rad ale tato sa mi lubi
14:17:38
28.04.2008
28.04.2008
Kapřík
-> minno: jen přes mou mrtvolu
14:07:18
28.04.2008
28.04.2008
minno
-> kaprik faster: červená tuningová embéčka 2J4 8723.........píšem si...
13:57:50
28.04.2008
28.04.2008
Kapřík
-> minno: jojo, motex v Praze se o ně postaral. Jsou zrepasované a přitvrzené. A super. Takže budou sloužit. Ještě jednou díky Ne že mi je na sraze vymontuješ
13:54:09
28.04.2008
28.04.2008
minno
-> kaprik faster: tak sa ich teda podarilo zrepasovať? tak to som rád, že poslúžili
13:49:45
28.04.2008
28.04.2008
Kapřík
-> minno: a ještě tlumiče od tebe..ty byly nejdražší
13:47:30
28.04.2008
28.04.2008
Kapřík
-> minno: pěkná cifra
NO co já si pamatuju tak: pružiny 1600, tlumiče 1200, stabík 1000, gumy do stabíku tvrdé 200, náprava 500, výztuhy 300, svisláky,kuláče, silenbloky a šrouby 1500, základovka a alkyton 600, repas 4pístků 500... No a su na těch 7 a víc tisíc...hrozný cifry A to nepočítám vyvařování předku, tlumex, desítky hodin práce, opískování atd...
NO co já si pamatuju tak: pružiny 1600, tlumiče 1200, stabík 1000, gumy do stabíku tvrdé 200, náprava 500, výztuhy 300, svisláky,kuláče, silenbloky a šrouby 1500, základovka a alkyton 600, repas 4pístků 500... No a su na těch 7 a víc tisíc...hrozný cifry A to nepočítám vyvařování předku, tlumex, desítky hodin práce, opískování atd...
22:56:07
27.04.2008
27.04.2008
minno
-> kaprik faster: veľmi slušná nápravnica 1000 + zvisláky 1000 + guľáky 300 + kotúče 750 + tlmiče 1200 + pružiny 2000 + hlavice zvislákov 700 + čapy 700 + diely na brzdy 800 + pieskovanie a nátery 1000, to sú len najväčšie diely a je to hned 9500,-Sk a to nie je ani zďaleka všetko, celkovo asi 13 tis. Sk za všetko, čo jr zhruba 10 tis. Kč.
22:47:22
27.04.2008
27.04.2008
minno
-> kaprik faster: 7 tisíc tak to si na tom ešte veľmi dobre
22:44:35
27.04.2008
27.04.2008
Qwert..
-> kaprik faster: slusna naprava abys nemusel sundavat tu svoji cca 500, daslich 500 opiskovani, svislaky nakych 800 plus narazeni, kulace 300, pouzdra a gumy do ramen cca 200, dorazy 100, výztuhy cca 500 plus navareni, manzety na rizeni cca 100, naky podlozky a sroiuby kolem 200, repase 4 pistu kolem 300, stabik pres tisic, tlumice z motexu 1000, zakiladovka plus alkyton 500, a hodiny casu a vzteku...
takže podle tpoho co si seš schopnej udělat sam nebo někde sehnat mezi 4- 7 jak psal Kapřík
takže podle tpoho co si seš schopnej udělat sam nebo někde sehnat mezi 4- 7 jak psal Kapřík
22:27:13
26.04.2008
26.04.2008
Kapřík
-> Reeaper: hodně Hrubej odhad komplet předek díly + nátěrové hmoty atd. cca 7 tisíc
22:10:00
26.04.2008
26.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: jj, to věřím, že hlavně ten předek udělá dost.. mno šak mě to taky výhledově čeká na kolik tě to teda celkově vyšlo cca?
23:17:09
24.04.2008
24.04.2008
Kapřík
-> Reeaper: no zatím moc netestuju, spíš dokončuju...ale chybí mi pár dnů práce a mám hotovo Ale už teď můžu říct že změny jsou sakra znát. Jak po vizuální stránce tak hlavně po stránce jízdních vlastností. Ta investice do přední nápravy se hold vyplatí
23:00:16
24.04.2008
24.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: takže už testuješ, jo? paráda sem zvědavej na reference, ať mám zase nákou inspiraci
21:14:35
20.04.2008
20.04.2008
Kapřík
-> minno: děkuju, doufám že bude. Momentálně jsem fascinovanej jak to krásně sedí. Proti sériové nápravě je to paráda a za ty peníze to rozhodně stálo (pružiny, tlumiče, stabík, vyztužení)
13:04:01
20.04.2008
20.04.2008
minno
-> kaprik faster: tak nápravička je tam...pekná :) tak nech všetko na nej fachčí ako má
01:37:08
20.04.2008
20.04.2008
Kapřík
-> Karel.: asi jo, máš pravdu. Se s tím budu bát jezdit. Ale člověče. Dneska sem to dodělal, vyjel jsme s autem ven a opravdu sem na sebe byl pyšnej. Když konečně vidíš že ty utopený prachy a stovky hodin práce k něčemu jsou...opravdu to potěší
23:22:26
19.04.2008
19.04.2008
Karel.
-> kaprik faster: krása moc hezký, fakt Měl bys to vždycky po srazu umýt, ať to nemáš zaprášený
11:03:47
14.04.2008
14.04.2008
Kapřík
-> Karel.: jojo navařený to bude lepší ale nemám doma COčko a elektrikou by to šlo blbě. Tak to musí podržet šrouby Jinak díky