skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> Urbi: foto nemam, ale zabodovani si dokazes snad predstavit
-> Athlonek: Jakým lepidlem ? Dal sem to co nejvíc k sobě, trochu silikonu a taky to drží. Ty SI gufera jsou o dost měkčí a mají jakoby drážky u toho břitu na zpětné vracení oleje, mně fungují dobře a kdyby je olej rozežíral, tak postrádají přece gufera smysl ne ? Když jsou většinou na zatěsnění olejů. Myslím že vydrží tak jako origo vydržely 20 let.
-> Dušan: Dej fotku jak si to bodnul
-> Dušan: Dej fotku jak si to bodnul

-> Dušan: díky

-> Dušan: velmi fandim a strasne moc som zvedavy ako to bude chodit, klobuk dole....:-)
-> Vrba: zabodoval jsem to lehce Cockem.
-> Tomášš: zamezuje posunuti 3ky na hrideli. V podstate takova zabrana proti slisovani loziska z hridele.
-> Tomášš: zamezuje posunuti 3ky na hrideli. V podstate takova zabrana proti slisovani loziska z hridele.
a cože dělá ta rozpěrka v převodovce?
-> Dušan: Pokud Ti ten motor bude fungovat jak má,tak tam ta rozperka bude chybět dost brzo.No a stavět převodovku s tím,že ji mám na chvilku přece postrádá smysl,..to tam můžu dat jakoukoliv jinou z kovošrotu a měnit ji každých 14 dní.
-> minno: Někdo kámošoj říkal, že převodový olej leptá silikonové gufera.
-> Urbi: Okroužky z metráže se k sobě lepí lepidlem.
-> Urbi: ja som objednával tie veľké O-krúžky aj guferá sem:
obchod.mrp.sk/gufero
Ináč tie guferá na poloosy nemusia byť červené SI, ja som použil Rubena čierne z NBR gumy s prachovkami a zatiaľ ako vravím spokojnosť, okolo poloos je sucho.
obchod.mrp.sk/gufero
Ináč tie guferá na poloosy nemusia byť červené SI, ja som použil Rubena čierne z NBR gumy s prachovkami a zatiaľ ako vravím spokojnosť, okolo poloos je sucho.
-> Dušan: K tahlu řazení je O-krouzek 12x16, dej 12x17, jde tam v pohodě(dost namazat hřídel před nandáním a žádné ostré hrany) a pokud nejsou na té tyčce/táhlu vroubky, tak to téct nebude. U nás ty O-kroužky nikde k sehnání nejsou. Koupil sem to od rubeny v metráži gumku 3mm a nahoru dal spojem do kterého šel silikon. A sehnat ty červený gufera SI taky nebyla sradna, hold Brno větší město. Tak když přemýšlíš tak že ta převodovka nevydrží a skládáš ju tak, tak to asi tak bude
Pokud bude vše udělané pořádně, tak s normálním zacházením není důvod proč by nevydržela, nevydrží většinou skrz nějaké prasárny, hrabání, hrubý rozjezd na sprintech nebo hrubé řazení, ale pokud už je zařazeno a kola na cestě, snese to dost...viz. převodovka Pistaa

-> Urbi: Veľké O-kruhy pod bočné vika diferáku sa dajú kúpiť normálne, takisto aj všetky guferá a ostatné O-krúžky.
Ja som dal komplet všetko nové a tak či tak tá prevodovka vždy trochu bude niekde slziť, minimálne okolo náhonu tachometra a radiacej tyčky. Zatiaľ mi to neslzí len okolo gufier poloos :)
Ja som dal komplet všetko nové a tak či tak tá prevodovka vždy trochu bude niekde slziť, minimálne okolo náhonu tachometra a radiacej tyčky. Zatiaľ mi to neslzí len okolo gufier poloos :)
-> Urbi: a proc se srat s rozperkama a zamecnikem kdyz ta prevodovka stejne nebude mit velkou zivotnost. Ty velky O krouzky jdou normalne koupit a gufera taky tak nevim co je problem. Me olej tekl vzdy pred tahlo razeni.
-> Urbi: Šak jo v pohodě, já jen že jsem ten typ co dá radší trochu víc než míň

-> Dušan: Na rozpěrku mám někde výkresek v emailu, i Čokinovi sem to posílal, soustružník za půl hodky má hotovo, zašel sem do zámečtnivtví kde je lis a za 3 min. byla rozpěrka na místě i s nalisovanýma novýma ložiskama na celé hříděli, tak proč řešit prasárny s vařením ?
-> Čokin: Pokud je to dobře odmaštěno pod silikonem a není to úplný šléčko, tk to všem začně téct pod těmi bočními víky kde je O-kroužek 3mm už zmáčknutý steřelý, který nejde sehnat nebo a to většinou to teče kolem gufer poloos a né mezi kártry. I když tam dáš vrstvičku silikonu teňučkou, bude to těsnit stejně, protože se 90% vytlačí bokem a to že je vytlačený kolem toho spoje má 0 efektu.
-> Čokin: Pokud je to dobře odmaštěno pod silikonem a není to úplný šléčko, tk to všem začně téct pod těmi bočními víky kde je O-kroužek 3mm už zmáčknutý steřelý, který nejde sehnat nebo a to většinou to teče kolem gufer poloos a né mezi kártry. I když tam dáš vrstvičku silikonu teňučkou, bude to těsnit stejně, protože se 90% vytlačí bokem a to že je vytlačený kolem toho spoje má 0 efektu.
preto vravím že v domácich podmienkach
moje domáce podmienky = panelák, a žiadne CO2.

-> Čokin: To máš pravdu, je to jen jako nouzové řešení. Ale myslím že když by se sváry opatrně obrousily tak ta nevyváženost nebude zas tak strašná, na tak malém poloměru.

-> Ondry: Příjde mě to jako pěkná fušařina, nehledě na to, že je to rotační hřídel, tudíž nějaké vyvážení by mělo být.
Co to udělat jak píše Minno, akorát ten kus trubky mít ocelovej nebo nerez. Ty půlky přiložit na hřídel, pořádně je stáhnout k sobě a zase je svařit.
-> minno: A není jednoduchší to obavařit, když je dobré CO tak se to dá velmi pěkně a nebo se mě libilo řešení se zápichem na soustruhu a šupnout tam pojištovací kroužek.