Dušan / Škoda 120L NR.1 Dušan / Škoda 120L NR.1

komentáře | popis | fotky | Dušan | 22.04.20 21:02 | 543x v oblíbených
ŠKODA 120L



Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...





Karoserie: M1

V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.

Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.

Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.

Barva červená šípková 8125



Podvozek:

obě nápravy vyztuženy dle L/A

přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm

zadní pružiny kyvka + domky vlečka

stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita

nové ložiska a náboje

stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13



Brzdy:

sériový okruh pro Š130

přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500

zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm



Motor: Škoda 120L



Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)



vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému

vložky po výbrusu + nové písty 72mm

vahadla C sestavené z Fa+Fe

vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7

odlehčené písty a ojnice

hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1

nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS

zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft

mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii

setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie

alternátor 55A

širokopásmová lambda A/F

čidlo klepání



Převodovka: 5Q SP 4,22



Kola: Minator

KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50





Informace

Vmax: 170km/h

0-100: XX s ?

kW/Nm: XX ?



Videa



více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....



Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě



Škoda 120L @ 1.4 svatební kočár
-video auta v pohybu



Predchozi vuz SKODA 136GL

TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI

vzpominka
Škoda 136GL


zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
Skoda 136GL 0-100km/h


VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL

skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...

skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...

Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:

13:17:31
11.01.2012
Dušan
-> Urbi: foto nemam, ale zabodovani si dokazes snad predstavit
12:16:16
11.01.2012
Petr Urban
-> Athlonek: Jakým lepidlem ? Dal sem to co nejvíc k sobě, trochu silikonu a taky to drží. Ty SI gufera jsou o dost měkčí a mají jakoby drážky u toho břitu na zpětné vracení oleje, mně fungují dobře a kdyby je olej rozežíral, tak postrádají přece gufera smysl ne ? Když jsou většinou na zatěsnění olejů. Myslím že vydrží tak jako origo vydržely 20 let.

-> Dušan: Dej fotku jak si to bodnul 4
23:26:27
10.01.2012
Tomášš
-> Dušan: díky6
22:39:06
10.01.2012
ados
-> Dušan: velmi fandim a strasne moc som zvedavy ako to bude chodit, klobuk dole....:-)
21:55:38
10.01.2012
Dušan
-> Vrba: zabodoval jsem to lehce Cockem.

-> Tomášš: zamezuje posunuti 3ky na hrideli. V podstate takova zabrana proti slisovani loziska z hridele.
21:23:58
10.01.2012
Tomášš
a cože dělá ta rozpěrka v převodovce?
20:05:49
09.01.2012
Vrba
-> Dušan: Pokud Ti ten motor bude fungovat jak má,tak tam ta rozperka bude chybět dost brzo.No a stavět převodovku s tím,že ji mám na chvilku přece postrádá smysl,..to tam můžu dat jakoukoliv jinou z kovošrotu a měnit ji každých 14 dní.
16:06:28
09.01.2012
Athlonek
-> minno: Někdo kámošoj říkal, že převodový olej leptá silikonové gufera.
15:59:51
09.01.2012
Athlonek
-> Urbi: Okroužky z metráže se k sobě lepí lepidlem.
12:55:18
09.01.2012
minno
-> Urbi: ja som objednával tie veľké O-krúžky aj guferá sem:

obchod.mrp.sk/gufero



Ináč tie guferá na poloosy nemusia byť červené SI, ja som použil Rubena čierne z NBR gumy s prachovkami a zatiaľ ako vravím spokojnosť, okolo poloos je sucho.
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 12:57:49
12:48:45
09.01.2012
Petr Urban
-> Dušan: K tahlu řazení je O-krouzek 12x16, dej 12x17, jde tam v pohodě(dost namazat hřídel před nandáním a žádné ostré hrany) a pokud nejsou na té tyčce/táhlu vroubky, tak to téct nebude. U nás ty O-kroužky nikde k sehnání nejsou. Koupil sem to od rubeny v metráži gumku 3mm a nahoru dal spojem do kterého šel silikon. A sehnat ty červený gufera SI taky nebyla sradna, hold Brno větší město. Tak když přemýšlíš tak že ta převodovka nevydrží a skládáš ju tak, tak to asi tak bude 3 Pokud bude vše udělané pořádně, tak s normálním zacházením není důvod proč by nevydržela, nevydrží většinou skrz nějaké prasárny, hrabání, hrubý rozjezd na sprintech nebo hrubé řazení, ale pokud už je zařazeno a kola na cestě, snese to dost...viz. převodovka Pistaa
12:44:14
09.01.2012
minno
-> Urbi: Veľké O-kruhy pod bočné vika diferáku sa dajú kúpiť normálne, takisto aj všetky guferá a ostatné O-krúžky.

Ja som dal komplet všetko nové a tak či tak tá prevodovka vždy trochu bude niekde slziť, minimálne okolo náhonu tachometra a radiacej tyčky. Zatiaľ mi to neslzí len okolo gufier poloos :)
11:58:11
09.01.2012
Dušan
-> Urbi: a proc se srat s rozperkama a zamecnikem kdyz ta prevodovka stejne nebude mit velkou zivotnost. Ty velky O krouzky jdou normalne koupit a gufera taky tak nevim co je problem. Me olej tekl vzdy pred tahlo razeni.
11:55:30
09.01.2012
Čokin
-> Urbi: Šak jo v pohodě, já jen že jsem ten typ co dá radší trochu víc než míň1
11:51:13
09.01.2012
Petr Urban
-> Dušan: Na rozpěrku mám někde výkresek v emailu, i Čokinovi sem to posílal, soustružník za půl hodky má hotovo, zašel sem do zámečtnivtví kde je lis a za 3 min. byla rozpěrka na místě i s nalisovanýma novýma ložiskama na celé hříděli, tak proč řešit prasárny s vařením ?

-> Čokin: Pokud je to dobře odmaštěno pod silikonem a není to úplný šléčko, tk to všem začně téct pod těmi bočními víky kde je O-kroužek 3mm už zmáčknutý steřelý, který nejde sehnat nebo a to většinou to teče kolem gufer poloos a né mezi kártry. I když tam dáš vrstvičku silikonu teňučkou, bude to těsnit stejně, protože se 90% vytlačí bokem a to že je vytlačený kolem toho spoje má 0 efektu.
11:45:42
09.01.2012
minno
preto vravím že v domácich podmienkach1 moje domáce podmienky = panelák, a žiadne CO2.
11:38:19
09.01.2012
Ondry
-> Čokin: To máš pravdu, je to jen jako nouzové řešení. Ale myslím že když by se sváry opatrně obrousily tak ta nevyváženost nebude zas tak strašná, na tak malém poloměru.4
11:32:02
09.01.2012
Čokin
-> Ondry: Příjde mě to jako pěkná fušařina, nehledě na to, že je to rotační hřídel, tudíž nějaké vyvážení by mělo být.
11:20:09
09.01.2012
Ondry
Co to udělat jak píše Minno, akorát ten kus trubky mít ocelovej nebo nerez. Ty půlky přiložit na hřídel, pořádně je stáhnout k sobě a zase je svařit.
11:08:37
09.01.2012
Čokin
-> minno: A není jednoduchší to obavařit, když je dobré CO tak se to dá velmi pěkně a nebo se mě libilo řešení se zápichem na soustruhu a šupnout tam pojištovací kroužek.
Extreme Tyres