Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

14:39:33
25.10.2006
Labros
-> VeTëV: chteli jsme, ale vytahli pred nama most, spustili mriz a lili na nas z hradeb varici olej, tak sme to radsi otocili ;)
14:13:40
25.10.2006
VeTeV
-> Labros: koukam jezdis az na nadvori :-)))
13:53:38
03.10.2006
VeTeV
-> Labros: ale neboj - ja mam skodovky rad - hlavne ty na vrakaci 3
13:50:22
03.10.2006
Labros
-> VeTëV: myslíš, že ti to pak řeknu? akorát bys mi napsal dej to celý do šrotu :-))
13:48:45
03.10.2006
VeTeV
-> Labros: je to se moooc tesim :-))

13:47:05
03.10.2006
Labros
-> VeTëV: pořád je co dělat, tak se snažim aspoň jednou za tejden na tom něco udělat.

Ale největší sranda bude, až tam dám elektrický palivový čerpadlo ovládaný vlastním obvodem - pak zaprší na kontakty nebo odejde součástka a auto vyhlásí stávku v zimě ve tmě na frekventovaný silnici.

13:46:39
03.10.2006
Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
13:33:09
03.10.2006
VeTeV
-> Labros: pan stale pracuje :-))
12:06:53
03.10.2006
Labros
Jo včera jsem tam frknul přední koberec z užovky, není to až tak nápadný..4

a pod něj jsem dal Mirelon, i když si říkám, jestli to na tom plastizolu má ještě nějakej efekt
12:06:36
03.10.2006
Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
12:04:51
03.10.2006
Labros
-> VeTëV: opupínkovala se v Doksech když si vedle mě stoupnul nějakej mladík s fábií 4
11:45:19
03.10.2006
VeTeV
-> Labros: pekne ti ta skodovka pupinkuje :-))



no nevadi - bude jako dalmatin 4
18:14:14
25.09.2006
VeTeV
-> Labros: prdni fotky podlahy bez ventilace - jsem zvedavy



dal si nakonec tu lopatu a nebo zavarit nechal? 3
14:12:22
22.09.2006
Majkl
-> Labros: ja vim ze to nejde vypnout :) ja se jen potal jestli sem neci neprehlidl
13:47:07
22.09.2006
Labros
-> Majkl: opravil jsem nějaký chyby v popisu - sorry ale to New nemůžu vypnout
13:42:19
22.09.2006
Majkl
-> Labros: co tady mas "new" ?
20:03:12
14.09.2006
Labros
-> Syny: zvlášť když je to první větší věc co na autě děláš
20:02:55
14.09.2006
Labros
-> Syny: Jojo, na druhou stranu nezapomenutelný zážitky na celej život 4
16:58:07
14.09.2006
Syny
-> Labros: Takze sranice velika? 40
14:23:01
14.09.2006
Labros
-> Syny: Popravdě řečeno byl jsem u toho 5 celých dní a ještě dvakrát po práci asi na 2 hodinky - neměl jsem to ale úplně připravený, během tý doby jsem i skládal ložiska s hřídelama a nábojema, navařovaly se výztuhy, něco se donatíralo, hledalo se vhodný táhlo řazení, většinu věcí jsem dělal dvakrát protože jsem to poprvý udělal blbě, šíleně jsem se vyvztekal třeba s táhlem a průchodkou, zatimco třeba hrdlo nádrže šlo dobře. Na druhou stranu jsem už měl připravený a sesazený brzdy a kloubový hřídele. A měl jsem veškerej spojovací materiál připravenej v pytlíčkách s popisem co to je a do čeho to patří ;)
Extreme Tyres