Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

10:53:49
13.10.2005
Majkl
-> Labros: ty mas tu hlavu dvakrat jo?? 9 3 3
10:14:54
13.10.2005
Labros
-> Veron: já si té věty všimnul ;) Jako jestli mi budou chtít dát pokutu za LEKR, tak není nic jednoduššího - stejně nemůžeš provádět žádné nepovolené přestavby ať už na emisním systému nebo kdekoliv jinde. Ale jednak by si ten policajt musel být vyloženě jistej, že se na tyhle motory LEKR nedával, a jednak to je ještě malá míra rizika ve srovnání s čím jezdí každej druhej škodovkář. 5
10:05:50
13.10.2005
Labros
-> Crack: je fakt že jsem (jak je psáno v textu) na jiný kola na šáde alergickej, většina jich podle mě na ní vypadá jak pěst na voko, plánoval jsem to už na těch plechách dojezdit, ale jak se v poslední době objevují dobová fota vývozních verzí třeba na meteorech tak mě to trošku nahlodává, přece jenom některý hliníky k šáde patřily. Takže nevylučuju možnost, že by třeba příští rok něco mohlo být, ale muselo by to být ve slušným stavu a vypadat decentně.
07:20:54
13.10.2005
VeTeV
-> Crack: odpovim za labrose byt to ma napsano v textu - Labros na Skodovence miluje plechy - apollo nebude 3
19:16:01
12.10.2005
Crack
tak jsem sem taky nakouk a musím říct že to máš super!!moc se mě to líbí...ještě byl ale vzal nárazníky černidlem na plasty aby bylo hezky černý bez těch bílejch map a je to super!Náký apola nebo něco podobnýho bude??
16:54:16
12.10.2005
Veron
-> Labros: já se ti divim, že ti škodovácká náprava nestačila 4

by mě zajímalo, kdo si té věty (je zakázáno zaměňovat jednotlivé emisní systémy) v povolených přestavbách všimne..

nehledě na to, že bych argumentoval, že rozdělovač z fáva je na 136 homologovanej a k tomu samozřejmě patří i karbec.
16:20:02
12.10.2005
Labros
-> Veron: s tim LEKREM jsem si toho vědom ;) Budu kdyžtak muset tvrdit že to k tomu motoru patří, že je to jako fávo. Ale musim říct že mi policajti ještě pod haupnu v životě nekoukali a dokud nebudu mít nějakej vizuální tuning (což asi stejně nebudu na tomhle autě mít), tak snad ani nebudou.



No a ty pružiny z Lady, to je průser. Nehledě na tu zadní nápravu z Lady u mě vepředu. 4
15:57:05
12.10.2005
Veron
-> Labros: až nahodíš toho LÉKRa, tak máš po úplné legalitě 40

Nehledě na to, co ti na STK řeknou na ty pružiny z Lady
12:37:16
12.10.2005
Majkl
-> Labros: 170 nech mi mojí VeTeV joó?47
12:11:13
12.10.2005
VeTeV
-> Labros: 9 hele ty kluku jeden - vis ze po me leti Raduz, majkl a ted jeste ty - to bude boj 148
12:01:21
12.10.2005
Labros
-> VeTëV: 112
11:51:08
12.10.2005
VeTeV
-> Labros: moooc pekny 4
11:53:21
30.09.2005
Labros
původní myslím proti stavu kdy jsem to koupil
11:45:53
30.09.2005
Labros
Takže jsem o víkendu trochu fotil, a také jsem zauvažoval co mám vlastně na autě původní:

- karoserii mimo PP blatníku a prahů a lem LZ blatníku

- elektriku, světla

- přední nápravu mimo pružin a tlumičů a brzd a kotoučů

- něco v interiéru jako tapecíry, plastový lišty na sloupky a koberce

- chladič a trubky

- startér

- motorek ostřikovačů, vodní nádržky a další zbytečnosti



Takže je toho celkem ještě dost, ale procentuálně už docela málo!
17:08:08
19.08.2005
Labros
-> Štěpán: jj ze Stodůlek je nás celkem slušná banda ;) osobně jsem viděl jen Miloška a Hermana, ale je tu na webu minimálně dalších 10 lidí ze Stodůlek... viz teď téma sraz Stodůlky Mototechna 14.8...
17:06:49
19.08.2005
Labros
-> Štěpán: pocity při přechodu z kyvky na vlečku? Jednak se zmírní a zpříjemní hluk (přestane vibrovat celá karoserie, hluk jde jen odzadu), máš lepší pocit v zatáčkách (lépe to drží stopu), na nerovnostech to míň uskakuje do strany, víc to houpe (měkčí a delší pružiny), ale houpe to jen nahoru dolů, neplave to jako kyvka. Dá se říct, že všechno je lepší.
16:59:08
19.08.2005
Štěpán
-> Labros: jaky rozdil je v jizde a tak vsechno kolem,prechod z kyvky na vlecku?

16:57:46
19.08.2005
Štěpán
-> Labros: ty si ze stodulek?ja takyy:-)

15:55:18
01.08.2005
VeTeV
-> Labros: mno spis kdyby kamos nemel co delat 3
15:54:47
01.08.2005
Labros
nevim kámoš začal stavět barák ;) nechceš mi to vyvařit?
Extreme Tyres