![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
-> minno: ty bubny na fotce rozhodně nejsou česká prvovýroba![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Labros: ja by som bubny už nikdy neriešil sústružením. Nové bubny sa dajú zohnať celkom lacno. Je to druhoška, ale funguje to. A bubon má rozmer ako má mať. A ručka flekuje.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
-> MATTESS: jo vidím, škoda že tak mizerně nafocené.
-> Petrson: předek byl zcela ok, zadek já nevím rozdíl byl přes 20%, když to hodně trápil tak tam problikla i červená, ale říkám měchochlupy přimhouřily oko. Btw. rozdíl v ploše 19mm a 22mm pístku je celá třetina (34%)
-> minno: no jak jsem předpokládal, tak levá strana s 22mm prasátkem teď brzdí zase víc, než pravá strana :)) kromě toho levá strana i kolísá, jakože křivý buben, ale když za buben dával soustružník ruku do ohně a hřídel s nábojem jsem měnil a je to tam furt, tak nevím. Možná se tou křivou hřídelí nakonec zkřivil i buben kterej byl původně dobrej.
-> Labros 24.06.11 09:27:16: Můžu se zeptat, kolik ti nabrzdili předek/zadek?
-> Labros: tak gratulujem k STK, a čo je stými brzdami, keď stále "žiadna sláva"?
-> Labros 24.06.11 09:28:01: něco tu je (viz. titulní stránka)
A ještě mě pobavil článek: auto.idnes.cz/desivy-moto
risticky-zazitek-jizda-nej
levnejsim-autem-sveta-p51-
/auto_testy.aspx?c=A110613
_...
Doporučují tam montovat místo Tata Nano radši Š100 nebo L2101, že by výsledek byl prý ve všech ohledech lepší![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Doporučují tam montovat místo Tata Nano radši Š100 nebo L2101, že by výsledek byl prý ve všech ohledech lepší
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jinak měli tam v čekárně časák Autosport & tuning, ve kterém vychází seriál přestavba Š110R na Š130RS, pěkný text a fotky, už je to v článcích?
Tak STK 6/2013, zkouška brzd dopadla podle očekávání, technik prohlásil žádná sláva, ale čert to vem, při normální jízdě to ani nepoznám.
-> Dušan:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Labros: prej inzenyr. Ja vysokou videl, ale z okna ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petrson: ok, podruhé můžu zkusit štěstí tam
-> Labros 16.06.11 12:22:49: VAP od bratrů slováků.
-> minno: stejně jako je naplněný celý brzdový systém. Délka chodu pedálu závisí jen na přírůstku objemu kapaliny ve válcích všech brzd a tedy na činných vůlích a průměrech válečků.
-> m8rinek: s tými čudnými znakmi na mňa nechoď![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: jasně, jenže pořád deltaV19 < deltaV22
rozdíl v průřezu je 34% a to je jak rozdíl v objemu kapaliny, tak i v tlaku - uvidím, jestli jim ty válce měří správně :)
No ale ten valček je furt naplnený a objem kvapaliny potrebný na vytlačenie piestikov sa zvýši len mierne.