Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

11:24:05
29.10.2009
Labros
Anketa: Kolik máte ukostřovacích kabelů na motoru?

Začal jsem přemýšlet o druhém, a to den předtím, než jsem včera zajel do Litně a koukal, že Matsoft má na každém autě minimálně dva 1
11:24:01
28.10.2009
Kapřík
-> Labros: stále dokáže stará škodovka člověka překvapit a nachytat že. To já si taky říkám kolikrát, že mě u škodovky už nemá co překvapit, když jsem ji měl do šroubku rozebranou, ale těch věcí je3
15:33:13
27.10.2009
Labros
-> Kaprof: no naštěstí jsem ještě změřil napětí přímo mezi altíkem a kostrou motoru, než jsem ho rozebral.. to bych si dal. 9
15:19:48
27.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> Labros: tak to bejva všechno projdeš a ona je to jedna chujovinka47
09:26:45
27.10.2009
Labros
Tak to bylo to nejstupidnější, špatná kostra motoru.
08:01:29
27.10.2009
Labros
-> techgen: v klidu 4



jinak prej to může být cokoliv, takže jdu rozebírat..
22:37:43
26.10.2009
techgen
MOLSO 26.10.09 18:39:30 napsal:

→ techgen: ale ne grafe napatie kleslo 4 ak teda

dobre vidim
uuuha ...tak sorry chalani ..a prave nad tym som uvazobval :Dze ci nahodou neklesa.....tak fakt prepacte ...4 4 ..42 42 -> Labros: ..prepac 4
22:34:10
26.10.2009
gim
-> Labros: vzdyt jo, on jak otevrel haubnu a videl to, hned zavrel a co nejdal od auta.
22:29:38
26.10.2009
Labros
-> gim: 3 ale tohle není sranda, známýmu ve stopětce bouchla baterka při jízdě, když vezl těhotnou snachu. Holt když začínají stěrače stírat podezřele rychle, je čas začít s tím něco dělat...
22:15:41
26.10.2009
gim
-> Labros: abys nedopad jak kamos tomu altik na felde tlacil 20V a baterku mel jak nafukovaci balonek :-D
21:34:50
26.10.2009
Labros
a ani to napětí na volnoběh není úplně košer, bývá to přes 14V, jinak zvlnění je asi 0,2V což bych řekl je v pořádku a vlnky jsou tam všechny, takže diody jsou asi taky v pořádku.. A pro úplnost, začalo to dělat postupně, nejdřív začala malinko prosvítat kontrolka při zapnutí světel, tak jsem si říkal, akorát kostra někde, pak to začlo blikat i při jízdě a teď jasně svítí při každém zvýšení otáček, což je vidět na oscilogramu.
upraveno 1x, naposled 26.10.2009 21:36:33
21:33:17
26.10.2009
Labros
-> techgen: právě, dobíjí mi to jen na volnoběh.. je to favo altík s integrovaným regulátorem, takže diagnostika je trochu složitější, nemůžu vybudit rotor manuálně ani měřit napětí na svorce M. Myslel jsem jestli někdo neřekne, jasný je to špatný kontakt tam a tam, je to špatná kostra atd.
18:39:30
26.10.2009
MOLSO
-> techgen: ale ne grafe napatie kleslo 4 ak teda dobre vidim
18:18:10
26.10.2009
techgen
-> Labros: neviem no nesom elektrikar a prepac ak ta otravujem ..ale podla mna je to tyym ....ze ked mas zvysene otacky motora tak zaroven aj lepsie dobijanie nie??....4 4
18:13:22
26.10.2009
Labros
elektrikáři pls. viz poslední obrázek 4
00:11:59
16.10.2009
Labros
-> Karel.: no vzhledem k tomu že ta kontrolka je napájená z pojistky 2 a tak je to celkem možný, že to dělá ta dioda.. Jestliže žárovka má mít výkon 2W, tak by měla mít odpor vlákna cca.72ohm, takže takovej odpor by měl bejt sériově s diodou, resp. o málo menší, když vezmu úbytek napětí na diodě..
22:11:39
15.10.2009
Karel.
-> Labros: to mi vykládej, už jsem myslel, že budu mít pokoj a ono nic3 No právě, že nic jsem nepřipojoval, nedávno mi praskla dioda na přístrojovce dobíjení, tak mi to nedobíjelo a najednou to začlo dělat, prostě nechápu, musím se na to podívat8
16:21:46
15.10.2009
Labros
-> Karel.: jj repasoval, možná nějakej studeňák na diodách. Člověk vyřeší jedno a hned se sere druhý. S tou druhou pojistkou je to divný - nepřipojovals k ní něco co tam být nemá? zaměřil bych se na to co bylo dělaný v poslední době..
14:47:32
15.10.2009
Karel.
-> Labros: co máš pořád s tím altíkem? nerepasovals ho teď znovu po té krádeži?4 Já mám zas problém, že když se rozjedu fakt hodně prudce tak mi bouchne 2 pojistka8
14:22:53
15.10.2009
Labros
Dneska ve vánici nasazování opět upraveného držáku filtrboxu ;) následně zjištěna opět porucha dobíjení, následuje zřejmě další rozborka altíku...
Extreme Tyres