Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

19:54:20
19.09.2009
Quest
Stále scháníš tu 2dílnou masku?
15:16:03
18.09.2009
minno
-> Majkl: 3
15:15:10
18.09.2009
Majkl
-> minno: jak s tim malo jezdis tak rucicka ztloustla a nemohla jit tolik nahoru.. mel si s ni pravidelne cvicit a nestalo by se to..
15:00:35
18.09.2009
minno
-> Labros: počítadla ostali funkčné, akurát niečo odišlo v tom ručičkovom mechanizme - na pohľad som nezistil čo. Pri jazde to ukazovalo tak o 20-30 km/h menej, ako kedy, alebo ručička skákala.
14:54:05
18.09.2009
Labros
-> minno: a co v něm odešlo?
14:50:22
18.09.2009
minno
-> Labros: to píšem len tak pre info, že to ten tacháč nezvládol...ináč už fyzicky ako zložený kus neexistuje, časť z neho som použil do tej mojej domorobo-repas-skladanice a slúži v novo zloženom tachu :) JJ bol slušný, ale tak kazia sa aj nové veci.
14:12:52
18.09.2009
Labros
-> minno: ale jezdíš teda docela dost.. 26tisíc za 2 roky se škodovkou není málo ;)

Nj zdaleka nejlepší vztah s autem si člověk vytvoří v zimě.. to nepoznají lidi, co s ním jezdí akorát v létě na srazy ;)
upraveno 1x, naposled 18.09.2009 14:13:39
14:12:23
18.09.2009
Labros
-> minno: už je asi po záruce co? nevím kdy jsem ho kupoval ale ten svůj v lednu 2007.. :-/ Ale kdyžtak ho vem na jihomoravák, třeba ho aspoň vezmu pánovi ukázat jeho kvalitní tacho. Ale co si pamatuju tak vypadal slušně, tak třeba ho někdo bude chtít na další repasi.
13:44:41
18.09.2009
minno
-> Labros: btw. ten repasovaný tachometer od teba, ktorý si mi kúpil a poslal pred 2 rokmi....už odišiel do večných lovíšť. Pokazil sa mi cestou do Talianska po 15 hodinovej jazde, asi sa prehrial alebo čo :) Ručička zblbla, začala kmitať a potom už ukazovala totálne kraviny....vydržal presne 26000 km. Už tám mám druhý, poskladaný z troch iných polofunkčných.
13:31:35
18.09.2009
minno
-> Labros: normálne ti závidím, minule som si pozeral fotky so škodovkou na snehu a spomenul si na jazdenie s ňou v zime a krása, husté sneženie, fujavica, krásne tlmený zvuk motora okolitým snehom na cestách, vnútri pekne teplúčko, kopce....ach. Už túto poslednú zimu som škodovkou nejazdil a začína mi to chýbať. Túto zimu to bude zas bez škodovky. Keby len tá sprostá soľ tak rapídne neničila to staré železo na týchto autách :/ Je mi s tým už teraz ľúto vojsť do soli, chémia je sviňa. To tak po každej jazde vymiť podvozok wapkou, ináč je to orezlé hneď....
12:50:50
18.09.2009
Labros
-> minno: tak to je nová verze 3 ale tak to je fajn že jezdíš a užíváš si, tak to má být, já se těším na zimu, mám to obráceně než ostatní, přes léto se snažím s auty něco udělat, pospravovat, a přes zimu jezdím, ostatní vytáhnou auta z garáže až na jaře 1
12:09:04
18.09.2009
minno
-> Labros: no ja áno, ja mám teraz obdobie, kedy si užívam bezproblémové jazdenie a hrám sa s detailmi keď ostane čas, to len tak pre radosť :-)

a na vonkajší vzhľad teraz moc netlačím, blatníky už idú skoro odpadnúť, ale na tie to predsa nejazdí :) príde zima, príde čas, príde zvárač, príde mráz3
12:01:21
18.09.2009
Labros
-> minno: ještě neříkám hop, jednak ještě ten filtrbox, ale rozhodně nechci jet s takovýhlema dveřma, takže asi budu příští týden na služebce po večerech nastrojovat dveře ;) ten poslední týden si nechávám na dodělávky a aby to nějak trochu slušně vypadalo, ještě bude práce až až. A co ty, máš nachystáno? Asi kdykoliv, co?
upraveno 2x, naposled 18.09.2009 12:02:16
11:58:28
18.09.2009
minno
-> Labros: ty to normálne do jihomoraváku aj stihneš :) super
10:50:27
18.09.2009
Labros
Reinkarnace pokračuje... stěrače svítí, ostřikovače stírají, ventilátor troubí... nebo teda stěrače stírají, ostřikovače stříkají, ventilátor funí, však mi rozumíte. 5
19:04:01
17.09.2009
Kapřík
Labros 17.09.09 16:28:25 napsal:

→ Karel.: od chvíle, co si Kapřík koupil stroboskop,

nečtu skoro nic jinýho, než že Kapřík chce všem změřit předstih

3
3 3 3 to jsou věci že4 Ale na sraz ho vezmu, tak si ho můžeš půjčit, není problém4 Ať mi to neleží v rohu v pokojíčku zbytečně4



Jinak super že je motor v cajku. To je hlavní4
16:28:25
17.09.2009
Labros
-> Karel.: od chvíle, co si Kapřík koupil stroboskop, nečtu skoro nic jinýho, než že Kapřík chce všem změřit předstih 3
upraveno 1x, naposled 17.09.2009 16:39:48
16:20:32
17.09.2009
Karel.
-> Labros: to mi je jasný, jen jsem ti chtěl jako říct, že ho má Kapřík.
16:18:02
17.09.2009
Labros
-> Karel.: poladím si to sám.
16:04:34
17.09.2009
Karel.
-> minno: aha3 tak to bude mít co dělat, ale máte na to celej víkend3 4
Extreme Tyres