Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

18:40:21
09.06.2008
Labros
-> VeTëV: a že se ti jelo dobře to jsem rád, protože jediné, čeho jsem se bál, bylo následných pomluv na virtu 1
18:37:44
09.06.2008
Labros
-> minno: jestli máš fotku, tak nahoď, to mě zajímá 1 ale prý už má dvě dvojnice, jednu zná její taťka a druhou zubařka, prý dokonale vzhledem i chováním 1
18:36:32
09.06.2008
Labros
-> VeTëV: není zač, a pokud by se ti chtělo smontovat ty dvě auta dohromady, tak hurá do toho :)) ale já to dělat nechci :)))

upřímně řečeno, ne že by mě výměna kastle nikdy nenapadla, ale jednak na tuhle kastli už je všechno zapsaný, motor, vlečka, jednak podruhý bych to už nedokázal přestavět a neměl bych na to ani prostor a čas.

Náhradní zrcátko mám ve sklepě skoro stejně dlouho, jako mám Šmoulu 3 ale neštvalo mě natolik, abych ho od té doby vyměnil 1 na druhou stranu, minulé pondělí jsem vyměnil zámek v řidičových dveřích (thx2 PavelP za zámek zadáčo), aby se dveře daly rozumně zavřít. 4
11:09:17
09.06.2008
minno
-> Labros: Včera sme s kamarátkou na jednej akcii v Trnave stretli a zoznámi sa s jednou slečnou z Ostravy, ktorá vyzerala skoro úplne rovnako ako tvoja Lenka :) Alebo teda aspoň mne ju dosť výzorovo pripomínala, aj som jej to povedal, ale vraj o žiadnej takej sestre nevie 3
08:52:20
09.06.2008
VeTeV
-> Majkl: klido si to zapis - ja nejsem z tech co by ne¨priznali pravdu - proste je to jednoznacne lepsi - o to m zadna - v zatackach jistejsi, pri prejezdu nerovnosti taky...takovej ten pocit rozevlateho zadku mizi..... k tomu pocit z toho 136kovyho motoru je taky krasnej.... osobne jsme pochopil co to muselo bejt pro lidi nekdy v 86 bo kdy se to zacalo delat oproti rozvrzany 105/120 :-))



ale to nic nemeni na tom ze skodka je skopek spis k smichu :-)) a taky na tom, ze ja zustanu kejvacimu nesmyslu veren... 4
08:45:37
09.06.2008
Majkl
-> VeTëV: ty woe tak tohle si kopiruju do poznamkovniku, vetev prizava ze vlecka je lepsi nez kyvka... :)
07:28:54
09.06.2008
VeTeV
-> Labros: Chtel bych jeste jednou podekovat za pujceni Smouly na vikend - byla to super zkusenost....

Musim se kat a priznat, ze vlecka se opravdu chova o hodne lepe, ten motor u Smouly je radost sama...skoda te kastle, a tech silenejch nestelovatelnejch zrcatek :-)),



jeste jednou diky



BTW by se oplatilo sparit modrou a bilou dokupy - bila by dala kastli - a modra podvozek :-)))4
22:14:11
29.04.2008
Peca
-> Labros: Poslouzila, zjistil jsem ze to mam uplne stejne zapojeny jako on (privod doprostred, prepad zvrchu a odvod do karbce dole), mam i to stejny cerpadlo a stejne mi to moc nefacha... 10
10:46:02
24.04.2008
Labros
-> Peca: sorry jsem na služebce, snad ti posloužila havlíkova fotka
10:41:24
24.04.2008
Labros
-> Peca: to je divný, jinak odbublinkovač mám na karbecu normálně zezadu, přívod do dna, odvod z boku a přepad z víčka
09:18:29
24.04.2008
havlik
-> Peca: já ho mam tady skoda-virt.cz/cz/.../7258 2 vpravo nahoře
09:04:45
24.04.2008
Peca
Prosim te, nafot mi v jakych mistech mas uchyceny odbublinkovac... ja ho tam mam taky ale nejak mi odchazi vic paliva do nadrze zpet nez do karbecu... kdyz pridam plyn, zdecha to :-/
00:09:44
04.12.2007
Řízek
-> Labros: dik moc4 protoze to co tam mam ted neni moc idealni reseni
20:43:34
03.12.2007
Labros
-> Řízek: Prodává to tuším Ellri jako tuning sání na favorita ;) Ještě můžeš nechat zfrézovat favoriťácký sání na přírubě k hlavě a vyhodit podložku a mělo by tam být už dost místa.
19:46:30
30.11.2007
Řízek
-> Labros: Cau , prosimte chtel sem se te zeptat , jak mas na tom karburatoru to koleno k filtru , tak z ceho si to naohybal , nebo z ceho to je , ja sem tam zaboha nemoch nic narvat , je tam strasne malo miste s tim lekrem
22:07:15
17.11.2007
gabo000000 - zrušená registrace
-> Labros: nice4 6 6
12:34:55
16.11.2007
MIC
-> Labros: neva dik
12:27:15
16.11.2007
Labros
-> MIC: čaves pošlu, ale já fotím většinou v nízkým rozlišení :/
11:59:02
16.11.2007
MIC
-> Labros: cau, ty jo Ty kapky na aute to je proste nadhera... Neposlal bys mi na mail fotky ve velykm rozliseniiiii Diiiiik4
Extreme Tyres