Galánka (130GL) Galánka (130GL)

komentáře | popis | fotky | k.jarek | 23.03.24 13:32 | 37x v oblíbených
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.
Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.


Provedené úpravy
Motor:
- vzduchový filtr MANN MF C1150
- seřízeny ventilové vůle
- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou
- olej Elf Evolution 700 STI 10W460
- olejový filtr MANN W712/43
- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana
- zapalovací kabely NGK
- svíčky NGK BP6HS
- částečná repase karbecu
- vyměněné rozvody
- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače
- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6
- vyměněna původní cívka za Fávo cívku
- ETZ od BERU
- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140
- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO

Převodovka :
- olej Shell Spirax S4 G 75W-90
- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
- vyměněny gufera poloos
- natřeny poloosy a spouštěč
- lehce líznutý setrvák kvůli poškození
- lamela Sachs
- přítlačák Valeo

Karoserie:
- rozleštěný a zavoskovaný lak
- nové kryty zadních světel
- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel
- ošetření plastů
- rozleštěné kryty předních směrovek
- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce
- uložení motoru (tvrdý/měkký)
- dutiny vystříkané Body 900

Podvozek:
- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T
- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)
- nové zadní pružiny
- nerezové pístky brzd od Jindase

Interiér:
- vyměněny prasklé objímky opěrek
- Hasičák 6kg
- kormidlo Kolíňák
- rádio JVC KD-X351BT
- repro Sinus live

------------------------- -----------
Dovolenkaris Švédis 2019:
S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).

------------------------- -----------
Záznamy:
23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku
22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů
2023 - najeto ~61800 km
říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení
17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků
4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním
27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)
2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)
27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV
26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků
24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)
30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru
10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční
6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)
2022 - najeto ~ 59500km
1. 5. 2022 - Repase hydrauliky
12. 4. 2022 - Nová STK
Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.
24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem
15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
2021 - najeto ~ 59000km
4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.
7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)
1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku
5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.
28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.
19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy
30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1
28. 3. 2021 - Namazání svisláků
17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky
24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km
2020 - najeto ~57500 km
7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.
27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení
15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.
14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda
6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.
17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.
5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)
22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.
25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd
24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)
22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin
20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)
17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem
8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti
zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km
28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu
23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce
20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán
19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km
19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK
17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností
16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení
3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie
2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)
28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky
24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje
21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí
12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku
6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela
5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka
4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)
29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)
9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia
8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku
6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím
28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km
27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený
20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany
19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu
18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)
17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi
16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů
15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů
14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy
17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru
16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)
26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku
13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)
12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě
24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě
2018/2019: najeto ~44000 km
25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)
24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč
16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám
30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky
27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky
26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor
24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek
3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)
27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou
21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)
19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)
17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)
4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo
1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky
27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače
18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký
13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje
20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))
5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka
2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje
1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce
duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)

Galánka (130GL) - komentáře:

08:55:41
21.04.2021
vhml
Takhle do běla je to víceméně správně. Značí to lehce chudší směs s vyššíma teplotama hoření. Prostě nastavení na spotřebu. Ale u 5 kanálu jsem to asi nikdy neviděl.
Žrát to vodu, tak to bude úplně čistounky, protože pára by veškerý nánosy rozbila.
upraveno 2x, naposled 21.04.2021 08:57:32
08:52:20
21.04.2021
k.jarek
-> MOLSO: Díky za info.4 Černé bych aj čekal (třeba i kvůli spálenému oleji), ale ty bílý sa mi tam moc nezdají. Vodu to kdysi sežralo po tom přehřátí, když sa rozpadla ucpávka v pumpě a vytekla voda z motoru. Tak při dalších jízdě (Škoda v srdci Beskyd) to cestou zpátky sežralo všechno skrz válce. Otázkou pak je, zda má smysl to opatrně seškrabávat, nebo je to jedno a můžu to tam nechat?
08:42:36
21.04.2021
MOLSO
-> k.jarek: čierne / biele usadeniny su normalne, v menšom / väčšom rozsahu sa tvoria v každom motore. Ak to žralo vodu na jednom valci tak paradoxne ten byva najčistejší 4
08:40:39
21.04.2021
k.jarek
Borci, nevíte prosím někdo, co způsobuje ty bílé nápeky na pístech a ventilech? Je to chudou směsí nebo kámen z dřívějška, když to žralo vodu?
08:37:24
21.04.2021
k.jarek
-> DEKODOVAC: Není4 V půlce roku 2019 bylo těsnění měněný a rovnou jsem nechal dát Elring, protože jsem nevěděl, jak dlouho budu shánět další hlavu k úpravě. Nyní mě docela štve, že tohle kvalitní tam bylo tak krátkou dobu (najeto asi 13000 km), protože jich moc nemám, ale co sa dá dělat. Hlavně doufám, že sa tím zamezí spotřebě oleje a nezjistím, že to nakonec žere přes kroužky. Další těsnění likvidovat nechci7
07:59:10
21.04.2021
DEKODOVAC
-> k.jarek: Podľa mňa tesnenie pod hlavou je asi originálne od výroby ?4
09:55:56
14.04.2021
k.jarek
-> DEKODOVAC: V podstatě vše ohledně ventilů (až na tvrzená sedla) a zarovnání.

-> MOLSO: Přesně tak. Snad bude. Příští týden na ní snad dojde řada, tož uvidíme. Každopádně mockrát díky4
16:58:17
13.04.2021
DEKODOVAC
-> MOLSO: nazdar čo všetko si robil na tej hlave guferka??? alebo tvrdé sedlá ??? Či aj niečo navyše zabruseni ventilov jasná vec.4
16:14:11
13.04.2021
MOLSO
-> k.jarek: tak dorazila v pohode 1 tak nech slúži !!!4
09:25:17
13.04.2021
k.jarek
Právě dorazila očekávaná zásilka, takže dovolená bude mět smysl1 Velké díky, MOLSO. Parádně zabaleno a ještě dovoz až na adresu. A díky všem zúčastněným za dovoz aj v této pitomé době.4
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 13.04.2021 09:25:17
09:39:53
26.03.2021
k.jarek
Stále sháním výměník topení skoda-virt.cz/cz/.../1934 07-vymenik-topeni-2 a nyní také Moravany skoda-virt.cz/cz/.../1937 99-samonavijeci-moravany Neměl by někdo, prosím?6
15:05:22
12.08.2020
k.jarek
Zítra zkráceně do hokny a prodloužený víkend může začít1
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 12.08.2020 15:05:22
18:26:19
05.08.2020
k.jarek
Kdyby měl někdo navíc jeden výměník topení...6

skoda-virt.cz/cz/.../1934 07-vymenik-topeni-2
10:31:12
25.06.2020
k.jarek
Zdravíčko, Messenger, Fuckbook ani Whatsup nemám. Provozuju pouze Google Hangouts (z historických důvodů) a mail (a samo komunikaci zde na virtu). Pohofest samozřejmě jedu, ale dojezd bude až v pátek večer8 Jak ty? Dovalíš také, ne?6
09:32:41
25.06.2020
onda
Zdar, máš mesenger? Jedeš Pohofest? Pojď pokecat tam.
15:32:20
22.06.2020
k.jarek
Jinak i přes předpověď jaká byla su byl mile překvapen návštěvností Běšin. Nejvíc to schytal samotný areál, kde by místy bylo možné pořádat bahenní koupele nebo alespoň bahenní bitvy, ale jinak paráda. Skvělá auta, slalom aj lanovka na Pancíř4
10:30:33
30.04.2020
k.jarek
-> Bukaj: Dobro vědět, díky4
06:56:33
29.04.2020
Bukaj
-> k.jarek: Jo, ten plechový kroužek měly až Favority a Feldy, případně spousta zahraničních nejen vozidel, ale i jiných čerpadel pro různá použití...
www.google.com/search?q=u cp%C3%A...
15:26:41
27.04.2020
k.jarek
-> Bukaj: 52 Též su čekal všecko, ale ne to, že na ponku budu mít hromádku prášku a asi dva tři malé nerozdrolené kousky. Ale gumová část byla zcela v pořádku a pružina též vypadala v cajku, možná už lehce unavená, ale přišla mi stále dostatečně funkční. Protikus byl v pořádku, ale stejně došlo na výměnu i toho.
Jinak, to že je to druhovýroba sa pozná pode toho plechového kroužku? Už si nevzpomenu, zda bylo vespod Gumokov nebo ne, takže si mňa tím krapet zaskočil.
upraveno 1x, naposled 27.04.2020 15:27:05
08:26:53
27.04.2020
Bukaj
-> k.jarek 24.04.20 16:33:36: Zajímavé, jak se třecí část druhovýrobní ucpávky dokáže rozpadnout9
U originální Gumokov ucpávky se po čase (cca 20 let i více) roztrhla gumová část v místě ohybu, ale ten třecí segment vydržel, maximálně se do něj vydřely drážky o (korozí) poškozený ocelový protikus u delší dobu nepoužívaných vozů...
Extreme Tyres