Galánka (130GL) Galánka (130GL)

komentáře | popis | fotky | k.jarek | 12.07.21 18:30 | 32x v oblíbených
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.
Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.


Provedené úpravy
Motor:
- vzduchový filtr MANN MF C1150
- seřízeny ventilové vůle
- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem a vanou
- olej Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60
- olejový filtr MANN W712/43
- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana
- zapalovací kabely Tesla
- svíčky NGK BP6HS
- částečná repase karbecu
- vyměněné rozvody
- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače
- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6
- vyměněna původní cívka za Fávo cívku
- ETZ od BERU
- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140
- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO

Převodovka :
- olej Shell Spirax S4 G 75W-90
- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
- vyměněny gufera poloos
- natřeny poloosy a spouštěč
- lehce líznutý setrvák kvůli poškození
- lamela Sachs
- přítlačák Valeo

Karoserie:
- rozleštěný a zavoskovaný lak
- nové kryty zadních světel
- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel
- ošetření plastů
- rozleštěné kryty předních směrovek
- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce
- uložení motoru (tvrdý/měkký)
- dutiny vystříkané Body 900

Podvozek:
- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T
- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)
- nové zadní pružiny

Interiér:
- vyměněny prasklé objímky opěrek
- Hasičák 6kg
- kormidlo Kolíňák
- rádio JVC KD-X351BT
- repro Sinus live

------------------------- -----------
Dovolenkaris Švédis 2019:
S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).

------------------------- -----------
Záznamy:
1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku
5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.
28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.
19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy
30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1
28. 3. 2021 - Namazání svisláků
17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky
24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km
2020 - najeto ~57500 km
7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.
27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení
15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.
14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda
6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.
17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.
5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)
22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.
25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd
24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)
22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin
20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)
17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem
8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti
zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km
28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu
23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce
20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán
19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km
19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK
17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností
16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení
3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie
2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)
28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky
24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje
21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí
12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku
6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela
5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka
4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)
29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)
9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia
8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku
6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím
28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km
27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený
20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany
19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu
18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)
17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi
16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů
15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů
14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy
17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru
16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)
26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku
13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)
12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě
24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě
2018/2019: najeto ~44000 km
25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)
24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč
16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám
30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky
27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky
26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor
24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek
3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)
27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou
21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)
19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)
17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)
4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo
1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky
27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače
18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký
13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje
20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))
5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka
2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje
1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce
duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)

Galánka (130GL) - komentáře:

17:51:15
30.05.2021
k.jarek
-> onda: Ok, díky4
18:55:18
29.05.2021
onda
Vemu ti tam oba přední navíjecí co mám.4
18:52:54
29.05.2021
k.jarek
-> onda: Tož snad sa tam uvidíme4

Mimochodem, nekoukal si po tom Moravanu pro spolujezdce?
18:45:17
29.05.2021
onda
Zdarec,je to v plánu že naše banda by měla dorazit.4
upraveno 1x, naposled 29.05.2021 18:46:27
08:35:50
29.05.2021
k.jarek
-> onda: Zdarec. Pokud mi do té doby neprolítne spolujezdec čelním oknem (třeba teď během Běšin), tož ano.3 Ty jedeš?
15:03:01
28.05.2021
onda
Zdarec,letos POHOFEST jedeš?4
07:40:44
19.05.2021
k.jarek
-> Borderer: Tak na cestě asi nejlepší řešení, jak sa tam dostat3 Ale tohle muselo být uhnilé dlouho (pár kapek jsem nalezl pod tímto místem tak dva roky zpátky a od té doby klid). Ale je fakt, že ty spojovací hadice tam držely líp jak židovská víra. Takže v tomto ohledu musím zaklepat, že mňa to nikde nenechalo. Navíc držák zadních trubek je tu dost blízko lůžku převodovky, takže přístup dost na piču. No prostě radost.1
Jen musím vymyslet, jak a čím ošetřit to prodřené místo, protože nemám možnost kompresoru, takže stříkaný Dinitrol 750 zřejmě nepřipadá v úvahu.8
upraveno 2x, naposled 19.05.2021 07:42:16
07:19:03
19.05.2021
Borderer
-> k.jarek: I ty ropovody jsou sranda, ta spona, co máš na fotce mi jednou prdla za jízdy. Najelo se jedním kolem na obrubník a hurá na to. 3
06:49:15
19.05.2021
k.jarek
-> Hanz1912: To celkem ano1 Ačkoli největší oprc byl/je zatím jen s topením a nyní těma ropovodama. Jinak jde všechno celkem dobře. Celkově měním všechny netvarový hadice, proplachuju výměníky a čistím tvarový hadice a trubky + vrácení zrepasovaného čerpadla. Su zvědav, kde to po prvním větším zahřátí začne téct3
19:05:30
18.05.2021
Hanz1912
Chladiče jsou vždycky jatka 4
13:46:31
23.04.2021
11mAjA11
V pohode 4
07:32:15
23.04.2021
k.jarek
-> 11mAjA11: Díky moc za foto a doprovodné info.4
20:31:33
22.04.2021
11mAjA11
Mam samo sebou 1
16:04:44
22.04.2021
k.jarek
-> 11mAjA11: Zatím mám ještě pár Elringů, tak je upotřebím, ale výhledově to vidím právě na nákup u Kaliny. Každopádně díky za tip.4 Neměl bys případně fotku toho těsnění, že bych mrknul na zpracování?
09:40:35
22.04.2021
11mAjA11
-> k.jarek:

Kup těsnění u Kaliny, stoji prd.
Mam od nich uz po nekolikate a delaji to kvalitne.
09:39:30
21.04.2021
k.jarek
-> vhml: Děkuju za info4 Mám v plánu to o něco obohatit, takže jsem rád za potvrzení.
Ohledně té vody jsem si právě nebyl jist, zda to může být z toho, kdy jí to tenkrát vycuclo (původní majitel jezdil na čistou vodu71 ) nebo by to právě bylo čisté kvůli páře.
08:55:41
21.04.2021
vhml
Takhle do běla je to víceméně správně. Značí to lehce chudší směs s vyššíma teplotama hoření. Prostě nastavení na spotřebu. Ale u 5 kanálu jsem to asi nikdy neviděl.
Žrát to vodu, tak to bude úplně čistounky, protože pára by veškerý nánosy rozbila.
upraveno 2x, naposled 21.04.2021 08:57:32
08:52:20
21.04.2021
k.jarek
-> MOLSO: Díky za info.4 Černé bych aj čekal (třeba i kvůli spálenému oleji), ale ty bílý sa mi tam moc nezdají. Vodu to kdysi sežralo po tom přehřátí, když sa rozpadla ucpávka v pumpě a vytekla voda z motoru. Tak při dalších jízdě (Škoda v srdci Beskyd) to cestou zpátky sežralo všechno skrz válce. Otázkou pak je, zda má smysl to opatrně seškrabávat, nebo je to jedno a můžu to tam nechat?
08:42:36
21.04.2021
MOLSO
-> k.jarek: čierne / biele usadeniny su normalne, v menšom / väčšom rozsahu sa tvoria v každom motore. Ak to žralo vodu na jednom valci tak paradoxne ten byva najčistejší 4
08:40:39
21.04.2021
k.jarek
Borci, nevíte prosím někdo, co způsobuje ty bílé nápeky na pístech a ventilech? Je to chudou směsí nebo kámen z dřívějška, když to žralo vodu?
Extreme Tyres