Galánka (130GL) Galánka (130GL)

komentáře | popis | fotky | k.jarek | 23.03.24 13:32 | 37x v oblíbených
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.
Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.


Provedené úpravy
Motor:
- vzduchový filtr MANN MF C1150
- seřízeny ventilové vůle
- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou
- olej Elf Evolution 700 STI 10W460
- olejový filtr MANN W712/43
- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana
- zapalovací kabely NGK
- svíčky NGK BP6HS
- částečná repase karbecu
- vyměněné rozvody
- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače
- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6
- vyměněna původní cívka za Fávo cívku
- ETZ od BERU
- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140
- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO

Převodovka :
- olej Shell Spirax S4 G 75W-90
- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
- vyměněny gufera poloos
- natřeny poloosy a spouštěč
- lehce líznutý setrvák kvůli poškození
- lamela Sachs
- přítlačák Valeo

Karoserie:
- rozleštěný a zavoskovaný lak
- nové kryty zadních světel
- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel
- ošetření plastů
- rozleštěné kryty předních směrovek
- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce
- uložení motoru (tvrdý/měkký)
- dutiny vystříkané Body 900

Podvozek:
- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T
- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)
- nové zadní pružiny
- nerezové pístky brzd od Jindase

Interiér:
- vyměněny prasklé objímky opěrek
- Hasičák 6kg
- kormidlo Kolíňák
- rádio JVC KD-X351BT
- repro Sinus live

------------------------- -----------
Dovolenkaris Švédis 2019:
S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).

------------------------- -----------
Záznamy:
23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku
22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů
2023 - najeto ~61800 km
říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení
17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků
4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním
27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)
2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)
27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV
26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků
24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)
30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru
10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční
6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)
2022 - najeto ~ 59500km
1. 5. 2022 - Repase hydrauliky
12. 4. 2022 - Nová STK
Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.
24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem
15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
2021 - najeto ~ 59000km
4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.
7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)
1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku
5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.
28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.
19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy
30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1
28. 3. 2021 - Namazání svisláků
17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky
24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km
2020 - najeto ~57500 km
7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.
27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení
15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.
14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda
6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.
17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.
5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)
22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.
25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd
24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)
22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin
20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)
17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem
8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti
zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km
28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu
23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce
20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán
19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km
19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK
17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností
16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení
3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie
2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)
28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky
24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje
21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí
12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku
6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela
5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka
4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)
29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)
9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia
8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku
6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím
28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km
27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený
20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany
19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu
18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)
17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi
16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů
15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů
14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy
17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru
16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)
26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku
13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)
12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě
24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě
2018/2019: najeto ~44000 km
25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)
24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč
16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám
30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky
27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky
26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor
24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek
3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)
27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou
21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)
19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)
17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)
4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo
1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky
27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače
18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký
13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje
20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))
5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka
2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje
1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce
duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)

Galánka (130GL) - komentáře:

16:37:02
24.04.2020
k.jarek
16:34:58
24.04.2020
k.jarek
16:33:36
24.04.2020
k.jarek
A to je důvod, proč mi loni vylítla voda pumpou a při pokusu o dolití telko čůro ven...8 Při sundání z hřídele sa ten popraskaný vršek rozsypal doslova na prach.
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 24.04.2020 16:33:36
16:31:22
24.04.2020
k.jarek
Konečně sem si našel čas na repas původního vodního čerpadla. Původní stav po vylisování...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 24.04.2020 16:31:22
10:24:51
12.01.2020
k.jarek
-> minno: Je to na facku, ale nedalo sa jinak8 Měsíc sem byl bez hřídele a zbytek probíhal pomalu kvůli bojovým podmínkám (v garáži můžu formálně jen parkovat, ne dělat z toho dílnu takže sem tam mohl dělat enem chvílu po po práci, než sa začnou vracet lidi z roboty) a protože su nářadí pořizoval postupně podle toho co zrovna chybělo (což zabralo též nějaký čas)...7
No, včíl už vím co a jak a mám udělané aj přípravky, tož příště už to půjde rychle4

EDIT: A v té zimě sa mi tam též nechtělo každý den1
upraveno 2x, naposled 12.01.2020 10:34:32
10:05:11
12.01.2020
minno
-> k.jarek: 2 mesiace výmena ložísk? :)
18:45:20
11.01.2020
k.jarek
Konečně zas pojízdný. Velké díky ovšem patří Bukajovi za záchranu4 Včíl ešče pořešit druhou stranu a budu spokojený...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 11.01.2020 18:45:20
06:56:35
03.01.2020
k.jarek
-> swen: Ten je můj. Kupoval sem ho na podzim, abych mohl teď přes zimu vyměnit ložiska na vlečce. V inzerci byly tou dobou asi dva kusy. Případně zkus mrknout do minnovy galerie na rajčeti, kde si tento přípravek vyrobil sám4
02:10:24
03.01.2020
swen
-> k.jarek 19.11.19 16:46:51: sháním takový montážní prostředek... měl jsi od někoho půjčený nebo je tvůj vlastní?
11:59:50
29.12.2019
k.jarek
Tož včera parádní výlet k Bukajovi a po návratu sa bude moct zase pokračovat. Mockrát díky za pomoc a vstřícnost. Máš tu u mňa schované4
18:06:21
28.11.2019
k.jarek
Jedna drobnost od Zeke-ten šestý, díky4

Jinak jedna strana pomalu složena, akorát unašeči sa zpátky moc nechce. No, zítra sa snad zadaří...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 28.11.2019 18:06:21
18:27:19
22.11.2019
k.jarek
Dnes su stihl stáhnout hřídel, vyrazit velké ložisko, částečně obrousit některé plochy, složit víko a vše očistit a odmastit. Snad sa přes víkend stačí porobit něco dalšího...
16:46:51
19.11.2019
k.jarek
Nakonec sa podařilo, díky Bukaji4

Sice asi divný dotaz, ale neví někdo z vás, jakou velikost klíčů je potřeba na ten MP 5-112? Zapomněl sem si to změřit a chtěl bych ty klíče koupit zítra cestou z roboty..
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 19.11.2019 16:46:51
upraveno 1x, naposled 19.11.2019 16:47:25
06:50:10
19.11.2019
k.jarek
-> onda: Tak, tak4 Už bylo potřeba do toho hrábnout. Snad to spolu s několika dalšími drobnostmi do začátku nové sezóny zvládnu3
20:40:00
18.11.2019
onda
Á, tady se něco děje.
14:49:03
18.11.2019
k.jarek
-> Bukaj: To sem si říkal též, že krásně čisté, nezrezlé a že to půjde jak fík. No to bych nebyl já, kdyby šlo něco snadno3 Každopádně díky za tip4 Zkusím si s tím ešče pohrát. Snad to nakonec povolí.

-> Borderer: No počkej, tohle je ta strana, kde je to hučící ložisko, ale tu sa nám nepodařilo povolit tu matici3 Unašeč, pod kterým sa kroutil aj stahovák je na druhé straně -> problémy teprve očekávám47 3
upraveno 3x, naposled 18.11.2019 14:53:07
13:16:37
18.11.2019
Borderer
-> k.jarek: Jak si to nakonec sundal? Pamatuju, jak pod tím skučel stahovák na kyvkový bubny. 3
13:12:06
18.11.2019
Bukaj
-> k.jarek: Tohle je krásně čisté a šrouby bez rzi - to musí jít normálně povolit. Pokud nedostaneš kvůli víku (domku) ložiska na matice plochý klíč, pak vezmi větší plochý šroubovák a ve správném směru jej šprajcni mezi matici a domek a povoluj rázem a uvidíš, že uspěješ.4 Navíc tyhle šrouby se dost blbě shání, tak by byla škoda, kdybys je poškodil...6
17:48:43
17.11.2019
k.jarek
Začínám s výměnou ložisek, tož snad sa podaří. Aktuálně stažený unašeč, odstrojeno a hrubě očištěno. Naneštěstí matice víka sa strhávají (asi sa vyhřály od drhnoucího ložiska), takže bude nutné jo odsekat, což vzhledem k hluku už nebylo možné. Pokračování zítra...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 17.11.2019 17:48:43
upraveno 2x, naposled 17.11.2019 18:22:06
Extreme Tyres