Škoda 125L 90 Škoda 125L 90

komentáře | popis | fotky | Tom Troll | 17.12.23 12:42 | 44x v oblíbených
- Vyrobena září 1989, expedice 4.9.1989, převzata Mototechnou a prodána 7.11.1989 v Mototechně Praha 9 (Jarov)
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy

Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.

Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)


Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)


Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011

PROGRES METER


Škoda 120 LED tach


Midnight relax


atomix jede do prdele


atomix jede do prdele 2


Škoda 125L Jízda


Škoda 125L 90 - komentáře:

09:17:25
10.10.2021
Bukaj
-> Tom Troll: Jak píšou kluci - ta páka se ohne poměrně snadno (lepší, než aby se zlomila,ne?4). Taky jsem ji jednou ohnul při škrtnutí kolem o skálu, aniž by se cokoli jiného poškodilo. Máš kliku, že to schytala levá strana - levou páku řízení seženeš snadno (nová kolem tří kil), pravá strana je téměř nesehnatelná 8
21:51:45
09.10.2021
Eidy
-> Tom Troll: Ohnout páku řízení není zase takovej kumšt. Stačí dobře trefená díra. 4
21:15:02
09.10.2021
Tom Troll
-> Pavel P..: Ok, je to křivý, nevim jestli ohlý nebo pootočený, to zjistim zejtra. Je to takovej jekl, že mě nenapadlo, že by se ohnul předtim, než by puknul, nebo než by předtim neohnul spojovačku... 4 1
20:22:59
09.10.2021
Pavel P..
-> Tom Troll: paka rizeni, ne tycka... paka je to co kouka z tehlice, v cem je zapichnuty kulovy cep.
20:06:41
09.10.2021
Tom Troll
-> Pavel P..: Kouknout se pod manžetu mi dává naději, ale jak se to tam může hnout při takovymhle nárazu? A ještě k tomu rozšilhat, ne sešilhat? Stává se to?
Fotka ještě se starym ramenem.
zvětšit Škoda 125L 90 - obrázek od Tom Troll vložen 09.10.2021 20:06:41
20:02:02
09.10.2021
Pavel P..
-> Tom Troll: paka rizeni na otocnaku.
19:03:28
09.10.2021
Tom Troll
Takže : levý banánový rameno vyměněný, s hornim si padlo, všechno šlo dohromady hezky, nic nezřížený, hotovo

Geometrie : úplně stejně rozšilhaná jako před výměnou ramena. Řízení ránu vpovstatě nedostalo, tyčka řízení je od manžety ke kuláku jak pravítko

Babo raď, jak z toho ven? kde je to hnutý? 40 121 58 65
upraveno 2x, naposled 09.10.2021 19:05:24
11:13:09
23.09.2021
castrol
-> Tom Troll: tak je to spravne1
10:23:28
23.09.2021
Tom Troll
-> miguelias: Jedeš po tisícátý do práce, a po tisícátý a první to klouže. Žádný závodēní, pár kiláku od baráku. Po x letech a desítkách tisíc km ve všech prostredích si človēk myslí že to auto má zmàknutý, a pak ho vypeče takováhle nicka. 1
-> castrol: Nic tomu neni, poklepe se to a bude ve vúni. 47
09:51:05
23.09.2021
castrol
-> Tom Troll: budes aj opravovať?
08:36:08
23.09.2021
miguelias
To se ti povedlo jak ? 1
10:16:21
05.07.2021
Tom Troll
-> kraska98: Tak dostal cenu za zůstání do neděle, a to se počítá. 3
09:45:29
05.07.2021
kraska98
Ten Apollo favorit byl za mě auto srazu.
09:56:39
20.04.2021
Tom Troll
-> DEKODOVAC: hej, tono už jsem si všimnul párkrát, ale vždzcky na to zapomenu, respektive si toho všimnu zase až večer na fotkách. 1
Jinak s těma lemama máš pravdu, musim s tim něco udělat dřív než pozdějc...
07:23:47
20.04.2021
DEKODOVAC
-> Tom Troll: Nazdar na stabilizátore som si všimol že jedna guma je posunutá čo ho drží4
10:30:07
05.04.2021
DEKODOVAC
-> Tom Troll: Nazdar sledujem fotky lemou takéto isté miesta som mal aj ja presne ,čím skorej obrusiť jemne pregitovať ,podklad a streknut aspoň sprejom
15:54:53
31.01.2021
Tom Troll
-> šadesa: Púvodně to nebylo v plánu, ale šel jsem makat a bylo to moje jediný auto, takže rozhodování nebylo těžký. Denně jezdím 100km. Na provoz je to docela vpohodě, na sněhu se to klouže pořád ale je to krásně ovladatelný a "čitelný" za všech podmínek, takže je to i trochu legrace, ikdyž to pak začne bejt spíš otravný. Za mrazu se to musí nechat minutku dvě bafat aby se zkultivoval chod bez sytiče a trochu rozmrzly okna na škrábání, a když už potom člověk nastoupí tak jede. Topí to docela rychle a za pár minut už zpomaluji chod větráku z rychlýho na nižší protože je už teplo... Dá se vyjet i na sytič okamžitě po startu ale nechová se to pěkně, nechce to za plynem atd, jako obvykle. Kastle to odnáší ale důkazy jsou už zřetelný teď, a je mi jasný na jaře toho budu těžce litovat. 8
Když byl odejitej startér tak jsem jezdil pár dní turbodieselovym Smaxem, a mnohonásobnej výkon a krouťák byl na předjíždění sice pěknej, ale topit to začalo řádově dýl jak ve škodovce, a jízdní projev se nedal ani zdaleka nazvat zábavnym. 1

E: Aha, dotaz mezitim zmizel 3
upraveno 1x, naposled 31.01.2021 16:04:27
21:36:00
06.12.2020
Tom Troll
-> miguelias: Je to šitý na střídačku vlákny ryzíti komfortu a stylu. 3
17:44:42
06.12.2020
miguelias
Konečně taky někdo, kdo také preferuje tygrované potahy. 1
Extreme Tyres