Škoda 125L 90 Škoda 125L 90

komentáře | popis | fotky | Tom Troll | 23.05.20 01:21 | 29x v oblíbených
- Vyrobena září 1989, expedice 4.9.1989, převzata Mototechnou a prodána 7.11.1989 v Mototechně Praha 9 (Jarov)
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy

Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.

Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (28.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)

Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)


Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
- Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida

PROGRES METER


Škoda 120 LED otáčkomēr


Midnight relax


Škoda 125L 90 - komentáře:

17:30:07
01.05.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Uznávám, že není důvod, aby to nějak nefungovalo, ale když výrobce něco předepsal, tak se to snažím dodržet, pokud mi něco nebrání. Zrovna u gum na auto pro běžné jezdění nevidím smysl v tom, dávat tam něco "echt retro". Na OR6 jsem si odjezdil své, ale s 0R34 se to vůbec nedá srovnat. Zatímco OR6 byla taková lepší guma "východního bloku" přelomu 70. a 80. let, tak OR34 se vlastnostmi v létě vyrovná mnohým současným letňákům a v zimě je všechny strčí do kapsy5
11:55:55
01.05.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Máš pravdu, trochu to vibruje, ale až v rychlostech zhruba nad 120, gumař to překvapivě vyvážil na nuly, ale jsou to protektory takže to dokonale prostě nejde. Furt mi ale přijde že hážou míň jak vyvážený zimáky polaris 2 co jsem měl vpředu do teď. 1
06:35:02
01.05.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Tak právě proto, že hřeben nemívá vůle, jsou důležitý rozumný pneumatiky - každá nevyváženost je ve vyšších rychlostech znát nepříjemným třesením volantu...
U matice jsem poznal nevyváženost kol cukáním volantu jen jednou - když tátovi na užovce jednoho podzimního večera praskla levá přední pružina (btw. jediná prasklá pružina na zadomotorové škodovce, o které vím - ne jako na moderních vozech, kde je to jaksi standardem1) a auto sebou cuklo tak, že skončilo v levém! pangejtu, tak po vytažení ze škarpy docela dost třáslo volantem. Po dojetí domů jsem to ohledával blíže a z prolisu mezi středem a límcem 14" škodováckého plecháče jsem vyškrábl asi kilovou hroudu bahna, která prolis ze třetiny vyplňovala...3
To, že příčinou tátova výletu do pangejtu v protisměru byla prasklá pružina, jsem následně zjistil až na jaře, když jsem mazal svisláky a revidoval nápravu - do té doby jsem tátovi nevěřil, že "auto do škarpy skočilo samo" (jel jsem v té chvíli druhou škodovkou za ním a vypadalo to docela komicky - naštěstí proti nic nejelo)...6
23:39:53
30.04.2020
Tom Troll
-> Bukaj: hřeben bez vystředěnejch kol. Nevim, řek bych že to popsaný v dokumentaci je naprostej ideál, kterýho je výborný dosáhnout, ale to že kola bez kontroly uniformity na vůz nesměj je extrémě přestřelený a nevim co tím chtěl básník říci. Vůbec bych řek že hřeben je mnohem bytelnější a naopak matice bude řádově víc náchylná na chytání rezonancí, tvoření vůlí v miliónech čepů co má v přepákování apod. jako důsledek nedokonalý obuvi. ¯\_(ツ)_/¯
upraveno 2x, naposled 30.04.2020 23:40:49
23:12:41
30.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Teď se nechytám, na co že reaguješ...? 6
12:10:06
30.04.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Takže... to fakticky postrádá jakoukoli váhu? 3
20:06:42
29.04.2020
minno
14:36:45
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Garde tuším ještě neměly středicí nákružek, neměly tedy ani ráfky s přesným středicím otvorem a měly úzkej hřeben. Ten "test uniformity" pneumatik byl až se širokým hřebenem a středicími nákružky sériově od modelu 85, ve zvláštních výbavách od modelu 84.
Zde úryvek z Cedrycha: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 20-04-29_14-36-13_13.jpg
14:16:13
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Jinak s těmi podložkami u kosti neděláš dobře - tam ta kost má být navolno, aby se vymezila nesouosost agregátu s táhlem a nepřenášely se vibrace na šaltpáku. stejně tak axiální vůle tam má být poměrně výrazná (cca 1 cm na kosti udělá několik cm na hlavici páky), ze stejného důvodu. Jediný směr, kde má být čep v kosti natěsno, je radiální, aby bez potíží šlo řadit 1,2 a 5,R.4
13:33:19
29.04.2020
Tom Troll
-> Bukaj: A Garde se nedochovaly žádný nýbrž po vyjetí z brány mototechny explodovaly protože byly všechny s hřebenem na OR6. 3
Nwm, kdyby byly tak extŕmě nepoužitelný tak by to řešili trochu víc a na emkách by nebyly nikdy. 19
13:30:31
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Svět nerozhoděj, ale auto by rozhodit mohly - tuplem jestli jsou to protektory...3
13:16:14
29.04.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Tuhle implikaci sráží "používané pneumatiky u foto", ale stejně dobře to může bejt pneumatika používaná teď, a pneumatika používaná historicky, ale co to má co dělat v prospektu, žejo. Asi bych to uzavřel s tim že 6ky na hřebenu svět z rovnováhy prostě nerozhoděj. 36
upraveno 4x, naposled 29.04.2020 13:19:14
13:09:35
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Tam kromě toho obrázku není zmínka o OR6, jen OR 34 tubeless/tube type (pro staromilce, kteří nevěřili bezdušovkám) - chápal bych to tak, že ten obrázek je ilustrační a porovnává dříve používané pneu OR6 s aktuálními OR34. OR 6 na Mku tak možná na 105s s maticí...1
12:55:01
29.04.2020
Tom Troll
-> palinator: Aha, čet jsem to už docela dávno a teď jsem to sem jenom hodil, každopádně to že se montovaly stojí. 2
12:25:27
29.04.2020
palinator
-> Tom Troll:
Však tam píšou že jsou u 130 bezduše standardně a za příplatek duše OR34
11:57:44
29.04.2020
Tom Troll
-> Bukaj: No jsou to stejně protektory, takže mít obavy o rovnoměrnost nemá cenu. 3
Jinak v prospektech 87 kdy už všechny auta byly zaručeně hřeben jsou furt OR6 za příplatek(!), takže to asi nějak jít muselo. 4
zvětšit Škoda 125L 90 - obrázek od Tom Troll vložen 29.04.2020 11:57:44
07:46:34
29.04.2020
Bukaj
-> palinator: ve zkratce asi takto: "Na hřebenové řízení je možno použít pouze pneumatiky s testem uniformity..." - což jako první Barumy měly OR 34 (které se montovaly ve výrobě na Mka přičemž M1 s maticí měly ještě OR6)...4
Už nevím, kde to najdeš, ale Andrt, Cedrych, předpokládám, že i v návodu k používání vozu...
07:41:43
29.04.2020
palinator
-> Bukaj:
Jakto?
07:35:47
29.04.2020
Bukaj
Jinak OR6 na hřebenové řízení nepatří...4
07:32:52
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll:
A zde originál nové kosti včetně originál čepu:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 20-02-18_09-02-04_87.jpg
Čep má průměr 10 mm (zúžený konec 8 mm)4
Extreme Tyres
pá 05. - ne 07.06. Hundertgang 2020 | pá 12. - so 13.06. 15. Škoda sraz Moravský kras.. | další akce...