Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:17:19
30.06.2016
Kocvin
-> castrol: Neříkám, že jsem nad tím neuvažoval.. 3
20:09:32
30.06.2016
castrol
-> Kocvin: chce to nejake sirsie kola a hlavne dole 1
13:30:11
30.06.2016
Kocvin
-> TT_daniel: Díky, od tebe to potěší..4
08:32:00
30.06.2016
TT_daniel
pekne fotky aj auticko
00:19:30
29.06.2016
buran
taky mám doma navíc ls sedačky pouze přední jen :-) jsme od Prostějova
12:21:30
28.06.2016
Kocvin
-> 11mAjA11: Já koupil přední na bazoši za hubičku, ale je to třeba pořádně sledovat.. Pravou půlku mi posílal chlapík až z východního slovenska..1
11:33:44
28.06.2016
11mAjA11
Tak zháněj já nikde nemůžu na nic kloudného narazit, když najdu někde ve šrotě krásnou užovku tak nemá nárazníky a budíky, no na posrání..3 3 3 3
10:35:27
28.06.2016
Kocvin
-> 11mAjA11: No jo beru co se dá..3

Mám jen jednu sadu nových nachystanou na zelenou oužu..8
09:30:37
28.06.2016
11mAjA11
Ty seš taky takovej sběratel co ??
3 3 3

Potřeboval bych na užovku pěkné nárazníky nemáš tam něco (chromáky)..

5 5 5 5
22:39:06
18.06.2016
oppik
Tu řadičku mám taky
19:16:18
18.06.2016
Kocvin
-> Bajou: Klidně..1
19:04:16
18.06.2016
MajoLR
18:59:10
18.06.2016
bajou
-> Kocvin: Stavíš se? 40
18:50:28
18.06.2016
Kocvin
-> Bajou: Tak poštou..2
Teď se dívám, že jsi z Brna.. To je kousek :)
upraveno 1x, naposled 18.06.2016 18:54:29
18:45:28
18.06.2016
bajou
-> Kocvin: hm, LS sedačku mám, no... Škoda, že jseš tak z daleka 6
18:18:48
18.06.2016
Kocvin
-> minno: To znám..3
18:14:45
18.06.2016
minno
-> Kocvin 17.06.16 16:49:53: Vozovka sa neprispôsobila povahe a stavu vodiča3
21:48:45
17.06.2016
Kocvin
-> miguelias: jj
21:36:11
17.06.2016
miguelias
-> Kocvin: Byly to ty od vaška co ?
21:30:01
17.06.2016
Kocvin
-> kraska98: Auto na nich vypadá o mnoho lépe, než na těch béžových hnusech..1 Apolla to však nejsou.. Ty jsem blbec v létě prodal..8
Extreme Tyres