Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:18:55
17.06.2016
miguelias
-> kraska98: Ve všem. 40
19:53:38
17.06.2016
kraska98
V čem jsou ty kanál dekly hezčí od poklic,co tam byly předtím ? 3
16:49:53
17.06.2016
Kocvin
-> minno: Co se tam tehdy vlastně stalo? Viděl jsem to kdysi na videu od zekeho..
12:16:33
17.06.2016
MajoLR
09:42:01
17.06.2016
minno
09:33:07
17.06.2016
Kocvin
-> minno: Jo takhle, to se ti tehdy hnula i střecha? 1
09:16:00
17.06.2016
minno
-> Kocvin: myslím žľaby, nie lišty (mám úžovkovú strechu 1).
upraveno 1x, naposled 17.06.2016 09:17:02
09:08:28
17.06.2016
Kocvin
-> minno: Jaký je tam rozdíl? Tvarově by měly být stejné ne?

Já ani nevím jestli jsou z emka či ouzi. Vzal jsem z hromady dvě pěkné okapnice a hotovo 1
09:03:20
17.06.2016
minno
-> Kocvin: eMkové okapničky...to je sranda :) ja mám úžovkové.
21:47:57
16.06.2016
kraska98
Já mám SPZ od Trutnova z května roku 89,ale co jsem se díval tak v roce 87 měli v Trutnově ještě taky pomlčky i za okrsem.
19:46:58
16.06.2016
Kocvin
-> kraska98: Rok je obtížné určit a taky to záleží dle okresu.. Ve Frýdku - Místku se to lámalo u FMH kdy ty už byly s jednou pomlčkou a odpovídá to roku 88-89? Těžko říct.. V okresu Ostrava se to lámalo u OVN..
19:39:34
16.06.2016
kraska98
Do jakého roku se dávali na SPZ mezi čísla a zančení okresu pomlčky ve tvaru čtverce ? Já už mám tuším jen pomlčku ve tvaru obdelníku mezi čísly.
upraveno 1x, naposled 16.06.2016 19:46:56
16:48:14
16.06.2016
Kocvin
Tak.. Dneska zaplacena ekozlodějina a auto napsáno na mne..konečně :)
00:16:19
15.06.2016
miguelias
-> kraska98: Rozleštíme to u mě. 4
23:42:30
14.06.2016
kraska98
Jestli máš leštičku,bylo by možné si jí někdy půjčit na Apollonku například za nějakou pozornost či něco jiného,a nebo žebych se někdy stavil i s autem na leštící procedůru ? :D
22:55:47
14.06.2016
Kocvin
-> castrol: A hlavně bych nikdy nedosáhl takového výsledku.. :)
21:06:26
14.06.2016
castrol
-> kraska98: rucne by na tom nechal pazure 3
17:12:50
14.06.2016
kraska98
-> Kocvin: A leštičkou,nebo ručně ?
upraveno 1x, naposled 14.06.2016 17:13:07
07:23:38
14.06.2016
Kocvin
-> kraska98: 3M nebo porzelack

-> Vena: Díky..4 Sice to není úplná libovka, chyb je na ní dost, ale i přes to zůstane v originále.. :)
22:06:44
13.06.2016
Vena
-> Kocvin: Gratuluji ke koupi,je to krasavice!zůstane origo? Poklice pokuď sundáš tak je nevyhazuj4 Taky se mi nikdy nelíbily,ale časem jsem jím přišel na chuť a jednu sadu doma mám schovanou,střídám je s klasika malýma pokličkama4
Extreme Tyres