Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

10:54:07
28.03.2020
Kocvin
Ještě že v tom blázinci může být člověk aspoň v dílně a dělat na autech..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 28.03.2020 10:54:07
21:59:41
27.03.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Mřížka bude přesně tak velká aby vykryla plochu chladiče, mám jí z pandy.. Křídlo žádné, jen ten plast, jako má každé eMko..
upraveno 1x, naposled 27.03.2020 22:58:32
21:51:47
27.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 27.03.20 21:40:26: Mřížka bude jako LR, ale křídlo jen malé jako Ačko?
21:40:26
27.03.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Vážně ? Tak budu muset častěji mýt motorák.. Zatím bude zkušební provoz bez nasávání jen s mřížkou v kapotě a uvidí se..



-> Eidy: Mám měření pod filtrem.. Jak teplotu, tak i tlak..
upraveno 2x, naposled 27.03.2020 22:00:04
21:26:12
27.03.2020
Eidy
-> Kocvin 27.03.20 20:33:09: A kde to měříš? Já ve vaně a když jsem na okruhu, tak na to šlapu od 60.
21:10:13
27.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 27.03.20 20:33:09: To nedělej, budeš mít motorák hrozně našpiněný. Měl jsem to tak jednou k filtru a hned jsem to zrušil po jedné jízdě.
20:49:26
27.03.2020
-> Kocvin: jojo, tak to jo 4
20:33:09
27.03.2020
Kocvin
-> T: Spíš jsem to chtěl tahat odspoda.. V plechu dole násos, plus hliníková trubka která bude směrovat vzduchu na chladič a v kapotě mříž.. 4

-> MVM: Je mě to jasné.. Pod 80°C na oleji to nedojím..
20:05:19
27.03.2020
MVM
-> vhml: Ano přesně tak, kriticky zmenseny průřezy,světlost,takový spady.. -> Kocvin: Jo rádo se stalo ale jak říkám neboj se ten olej prohřàt- toto se používá v sakra výkonných hračkách.
19:56:36
27.03.2020
vhml
-> Eidy 27.03.20 14:58:47: spise nez samotny chladic povazuji pro odpor kriticka prutokova oka a podobne spoje
19:51:36
27.03.2020
-> Kocvin 27.03.20 14:07:29: a budeš mít nějaký násos na kapotě ?
16:05:23
27.03.2020
vinorak
Myslel jsem si to, ale kolovala tu taková fáma, ze pokud není mazání se suchou skříni tak se nema dávat chladič nad motor, třeba jako to mělo lr/h ve spojleru....2
14:58:47
27.03.2020
Eidy
-> vinorak: Pozor jsi opravdu nedával. 1 Jedna atmosféra je výška 10m vodního sloupce, takže pokud to maže třeba 4 bary, tak je to 40m. Za další, tohle jsou spojené nádoby a tudíž výška nehraje vůbec žádnou roli, i kdyby to bylo 100m vysoký. Jediný pokles bude díky odporu proudění v chladiči, ale to hodí tak 0,2 baru.
14:32:07
27.03.2020
vinorak
Možná jsem nedával pozor při fyzice, ale nebude to snižovat tlak oleje protože je to tak vysoko.? Nebo to je zanedbatelný?
14:21:28
27.03.2020
Kocvin
-> Eidy: Nemám.. Zatím je to na prudko.. 4
14:09:03
27.03.2020
Eidy
-> Kocvin 27.03.20 14:07:29: Máš to přes termostat?
14:07:29
27.03.2020
Kocvin
Výroba držáků pro chladič oleje.. :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 27.03.2020 14:07:29
05:36:41
15.03.2020
Kocvin
Něco fajnového do motoru.. Díky MVM.. :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 15.03.2020 05:36:41
20:55:10
19.02.2020
Kocvin
-> MVM: Trošku jsem si zkrátil pracovní dobu no.. 3
Extreme Tyres