Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:31:21
19.02.2020
MVM
-> Kocvin: No vidíš 1 Člověk dojde z práce a někteří už mají i vyřešeno .. 3
20:27:49
19.02.2020
Kocvin
-> Eidy: To jo, přitom člověk dává tak bacha a stejně tam někde v záhybu něco zůstane..

Ale jak říkáš, je supr, že se to stihlo vyřešit dřív, než se poškodil motor.. :)

-> Tuner#2: To ano.. 4 Teď už je to perfektní..
20:02:30
19.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 19.02.20 19:41:50: Tak super, bylo divné tak malý tlak 4
19:44:33
19.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Z toho mám vždycky strach, že něco někde přehlídnu, něco někde zůstane. Ale nakonec to máš v cajku a nestihlo se to drbnout. To je důležitý.
19:41:50
19.02.2020
Kocvin
-> Eidy: Byla hliníková šponka pod kuličkou, plus kulička osekaná..



Takže jsem dal novou kuličku a pružinku, navíc ještě zabrousil přírubu koše na skle, zaklopil a funguje.. :)
19:23:30
19.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Tak super. A čím to bylo?
19:19:04
19.02.2020
Kocvin
Mazání vyřešeno.. 6



Volnoběh takhle a v otáčkách se to motá od 4 do 5,5 Baru..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 19.02.2020 19:19:04
21:56:44
17.02.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Alespoň to bereš pěkně od podlahy.. 14

-> castrol: Zatím je to spíš zalepené barvou.. 3
upraveno 1x, naposled 17.02.2020 21:59:28
17:25:07
17.02.2020
castrol
-> Kocvin: a jak to seje 1 ?
16:38:12
17.02.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 16.02.20 22:55:11: paráda, já mám ještě dlouhou cestu... 8
16:26:50
17.02.2020
Kocvin
-> MVM: Jak je to možné ? 1

-> Mates: Díky.. :)

-> darabos: Děkuju, hlavně za tvojí ochotu v neděli.. :)



Na vzhledu se bude jste pracovat, až bude všechno vyzkoušené a funkční.. Teď je to složené tak nějak pracovně, hlavně kvůli záběhu.. 5
15:14:05
17.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Ale jo, to je hezký.
12:54:54
17.02.2020
darabos
157 parádička!
12:42:52
17.02.2020
Mates
-> Kocvin: krásná práce
11:50:59
17.02.2020
MVM
-> Kocvin: Kuwa to je mě povědomé4
11:41:28
17.02.2020
Kocvin
-> Eidy: Děkuju :)



Je to felda se spodkem fabia a s díly od Petra Urbana.. Vačka 295°/295°, I ojnice, T písty a takové ty věci okolo.. :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 17.02.2020 11:41:28
08:50:25
17.02.2020
Eidy
-> Kocvin: Moc pěkně. Co je to vůbec zač?
22:55:11
16.02.2020
Kocvin
První start a první zahřívání venku, před seřizováním ventilů za tepla.. Neskutečná radost, že se to konečně točí.. Předcházely tomu dlouhé hodiny zkoumání, kvůli absenci jiskry.. 1



Škoda 105




Rok a půl shánění, kupování, posílání a skládání se nakonec vyplatilo.. Stačí namontovat zadní brzdy, pružiny, tlumiče a auto je plně funkční.. :))
upraveno 1x, naposled 16.02.2020 23:05:20
07:54:38
11.02.2020
Kocvin
Kluci, dělá ještě někdo jiný přestavbové sady reduktorových startérů do 120 ?



evv.cz má momentálně skladem jen pastorky.. Víka nejsou a ani neví kdy budou.. 8
Extreme Tyres