Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:42:28
14.07.2019
Eidy
-> Kocvin 14.07.19 18:01:42: Divný. Bylo to mechanicky očištěný?
18:01:42
14.07.2019
Kocvin
Tak ani v druhé zinkovně, kde mi to řešil přímo Petr Molčan, si s mými třmeny nevěděli rady a tohle je nejlepší výsledek, kterého dokázali dosáhnout.. No co, alespoň to vypadá dobově.. 1 Dneska nahodím DS2500 a šup s tím má auto..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 14.07.2019 18:01:42
07:37:09
03.07.2019
Kocvin
-> Eidy: To teda je.. 1 Portemone už začíná stávkovat.. 3
21:57:21
02.07.2019
Eidy
-> Kocvin: Že ten kurýr vždycky zabloudí k tobě. To je pech, co? 1
19:53:28
02.07.2019
Kocvin
Zas přišly nějaké díly..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 02.07.2019 19:53:28
07:36:33
23.05.2019
Kocvin
-> Eidy: Noo na předek už by mohly, na zadek za pár dní snad taky.. 1 Ale ten motor, to je brzda.. 8
23:17:05
22.05.2019
Eidy
-> Kocvin: Pěkný. A kdy je nastřelíš na auto? 1
18:20:57
22.05.2019
Kocvin
Nastřeleno.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 22.05.2019 18:20:57
20:17:38
03.05.2019
Kocvin
-> Eidy: Jo takhle, to mě nenapadlo..
18:26:54
03.05.2019
Eidy
-> Kocvin: Já nemluvím o drážce v pístu, ale o mezeře mezi konci, když je kroužek ve válci. Teplem se roztahuje až se dotkne a vzepře se. Pak to taky vyláme můstky.
16:34:51
03.05.2019
vinorak
Chudá směs na LPG v zátěži, tak my dopadnul píst u Xsary.. a taky detonace
16:26:02
03.05.2019
Kocvin
Kdo ví kdy a proč se to stalo, ale řekl bych, že spíše někdy ve čtvrté čtvrtině života motoru, což bylo léto 2018, kdy dostával neskutečně za uši..1 Předtím byl v běžném provozu a měl odhadem tak 40-50 000 km na LPG..

Zevnitř pořád krásně čistý.. Objevil jsem v něm vačku 260, takže po sehnání pístů, kroužků a přehonování vložek, motor zase složím a bude jako rezerva, nebo jako ostřejší spotřební motor do bílé..

-> Eidy: -> Bukaj: Drážky jsou krásně čisté, kroužky mají, řekl bych, prostoru dost. I když přesně jsem to neměřil. Tak možná spíše ty detonace..


-> amksmb: U mě se to neprojevilo nijak, motor jel pořád stejně a olej nebral. Kdybych nestavěl nový, tak jezdí doteď.. 1
upraveno 1x, naposled 03.05.2019 16:26:22
14:27:51
03.05.2019
Bukaj
-> Kocvin 03.05.19 08:10:19: Tohle je klasika u motorů 130 - pravděpodobně následek detonačního spalování a mizerného oleje (kroužky spečené karbonem). Ale u 135/6 jsem se s tím ještě nesetkal...
10:06:01
03.05.2019
amksmb
Hmm ten pist je stejny jak z meho RSka tam se to prihodilo hodne podobne 1 a projevilo se to nadmernym spalovanim oleje (ocernela prdel vozu).
upraveno 1x, naposled 03.05.2019 10:51:23
09:25:40
03.05.2019
Eidy
-> Kocvin: Malá vůle(mezera) na kroužku?
08:10:19
03.05.2019
Kocvin
Starý motor, první válec..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.05.2019 08:10:19
19:58:52
22.04.2019
Kocvin
-> minno: Ano u nás mají..4 Ale kde přesně u nás říkat nebudu, nepotřebuji aby to tam nějaký překupník vybral.. 1
-> Tuner#2: Snad ne, je to maximum.. 40
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 19:59:01
13:00:39
22.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
12:55:57
22.04.2019
minno
-> Kocvin 13.04.19 11:03:31: To ešte majú niekde bedne s dielami na 742? Roky som to už nezažil :)
15:56:12
21.04.2019
Kocvin
Ale joo, nějaké štafle tam jsou.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 21.04.2019 15:56:12
Extreme Tyres