Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:57:41
19.11.2019
k.jarek
-> Kocvin: 3 Beru to spíše z pohledu prostoru, ale ani těch pár dárců by sa neztratilo47
21:31:28
19.11.2019
Kocvin
-> Eidy: Trochu víc no.. 1 Jak vypadne šedá, tak se snad doberu k nějakému pořádku..
21:28:38
19.11.2019
Eidy
-> Kocvin 19.11.19 21:14:20: trochu jako po výbuchu. 1
21:28:10
19.11.2019
Kocvin
-> k.jarek: Jako plná stodola rozebraných vraků? Není o co stát.. 3
21:18:00
19.11.2019
k.jarek
-> Kocvin: Safra, taká stodola by sa mi též líbila1 Pěkné4
21:14:20
19.11.2019
Kocvin
Stodola works.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 19.11.2019 21:14:20
22:11:46
03.11.2019
kraska98
-> Kocvin: Kdyby byly v 15 a hlavně 7-8 palce, tak si je nechám. 1
22:07:48
03.11.2019
Kocvin
-> kraska98: Kdyby byly v 15" tak je beru.. 1
22:02:08
03.11.2019
kraska98
-> Kocvin: Mohu poskytnout Apolla pro bílou 40
21:58:10
03.11.2019
Kocvin
-> Eidy: Pravda, bude to taková nasraná šedá myš.. 3 Bílá tím pádem ale přijde o kola..
21:50:26
03.11.2019
Eidy
-> Tuner#2: Aha.
-> Kocvin: Tak to jo. Šedivá má moje sympatie kvůli nenápadnosti, ale bílá je s těma kolama a polepama perfektní.
21:46:20
03.11.2019
Kocvin
-> Eidy: Nene zůstávají obě doma.. Jen jsem se rozhodoval, do které kastle to nacpat.. viz. -> Tuner#2 - zrušená registrace 03.11.19 21:40:30:
21:40:30
03.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 03.11.19 21:35:31: Byla varianta, že to všechno nasype do bílé. 4
21:35:31
03.11.2019
Eidy
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.11.19 21:19:04: cože?
-> Kocvin: Bílá jde pryč?
21:21:00
03.11.2019
Kocvin
-> Eidy: Jo ta omotávka mě štve.. 8 Asi to pak přemotám, kousek mi předtím zbyl..
-> Tuner#2: Jo, zůstává šedá.. 4
upraveno 1x, naposled 03.11.2019 21:21:49
21:19:04
03.11.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.11.19 20:49:06: Takže nakonec bude šedivá?
21:13:31
03.11.2019
Eidy
-> Kocvin: Krásný. Škoda tý roztrhaný omotávky. Ale jako dekorace do obýváku super. 1
20:49:06
03.11.2019
Kocvin
Momentální stav motoru.. 1 Pomalu to příbývá, ale práce je na něm stále spousta.. Každopádně teď už není kam spěchat a může se do jara v pohodě a klidu chystat.. 5
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.11.2019 20:49:06
15:30:57
03.08.2019
Kocvin
Přípravy na ladění..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.08.2019 15:30:57
21:18:45
14.07.2019
Kocvin
-> Eidy: Jo bylo..7
Extreme Tyres