Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

19:31:36
13.11.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Chtěl jsem, když už ten motor stavím, tak ať je to pořádně.. :)
-> vinorak: Áno..1 Kované I ojnice..
18:54:03
13.11.2018
vinorak
kovaný ojnice ?
17:40:46
13.11.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin: no hezky jsi se rozjel 9
18:20:06
27.10.2018
Kocvin
Při čekání na další komponenty vymýšlím blbiny.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 27.10.2018 18:20:06
18:04:09
21.10.2018
Kocvin
-> Dušan: Na 1.4..
18:31:32
20.10.2018
Dušan
-> Kocvin: tu z te 1.3 nebo na 1.4 ?
15:46:22
20.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 20.10.18 13:24:21: no Fabia blok moc vychytanej naopak není... Obzvlášť pro sportovní využití.
upraveno 1x, naposled 20.10.2018 15:46:54
15:14:16
20.10.2018
Kocvin
-> Dušan: Takže sis vlastně i odpověděl na to, proč to takhle chci..4 Mám připravenou sadu 77 mm, takže 1450 ccm..
13:24:21
20.10.2018
Dušan
-> Kocvin: tak to je asi kazdyho vec, ale tak nejak za ty leta co jsem 100x vymenil motor citim, za Fabia blok je proste generacne vychytanej. Naopak kdyz se oholi klika Fabia do 1,3 bloku tak ma byt motor sviznejsi. Budes vrtat nebo serii 1,4 ?
13:16:24
20.10.2018
Kocvin
-> Dušan: Tzn. podobná doba, jakou se bude točit moje klika v soustruhu 1 Nechci Fabia blok.. 4 Ani kdyby se ty držáky vyrábět nemusely..
13:11:10
20.10.2018
Dušan
-> Kocvin: promin, ale drzak na blok ti udelam flexou za 20min v garazi 5 nebo hotovka skoda-virt.cz/cz/.../1012 6-laser-rezani-zavodni-dil y
13:05:52
20.10.2018
Kocvin
-> Dušan: Je jednodušší stočit kliku, nebo vyrábět držáky na Fabia blok?

Btw. Stejně bude upnutá v mašině, kvůli ložiska pro mrkev..
upraveno 1x, naposled 20.10.2018 13:10:46
13:02:52
20.10.2018
Dušan
-> Kocvin: to jako kvuli Felda bloku nechas predelat komplet kliku ? 9
11:23:55
20.10.2018
Kocvin
Tahle olejnička poskytne blok..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 20.10.2018 11:23:55
19:55:37
19.10.2018
Kocvin
-> Marty227: Kamarád soustružník ze školy to bude dělat.. Alespoň ho donutím oprášit lunetu a vědomosti.. 1
19:39:38
19.10.2018
Marty227
-> Kocvin: úprava kľuky bude u koho ? Tiež mám doma fabiu a dilemu či to v budúcnosti preskladavat, alebo ju tam dať celú aj s blokom..
19:14:17
19.10.2018
Kocvin
Tak klika do nového motoru doma.. Už je to rozebráno a zbytek ve šrotu..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 19.10.2018 19:14:17
07:31:46
17.10.2018
Kocvin
-> Eidy: Jako je i není.. Alespoň to teď bude uděláno nově a se vším všudy :)
22:49:25
16.10.2018
Eidy
-> Kocvin: Aha. Tak to je blbý.
21:39:11
16.10.2018
Kocvin
-> Eidy: 78 mm. Kupoval jsem ten motor před lety s tím, že má spodek fabia. Nějakou dobu jezdil v daily, takže jsem to neřešil a nelezl do něj.
Extreme Tyres