Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:34:40
16.10.2018
Eidy
-> Kocvin: A v jakej zdvih jsi doufal?
20:04:57
16.10.2018
Kocvin
Tak je to 72mm, takže motor ven a všechno znova.. 8
19:36:55
16.10.2018
Kocvin
-> Tomaso435: No pro mě je důležitý hlavně zdvih, ten rozhodne jestli budu stavět nový motor nebo ne..
Akorát jsem jej blbec zapomněl změřit.. 3
upraveno 2x, naposled 16.10.2018 19:45:56
19:31:34
16.10.2018
Tomaso435
-> Kocvin: ... to abych zejtra kuchnul motor abych se taky podíval jesi tam nemám nějaký překvápko co 3 3 .... a od koho sou písty, to se asi z toho nedočteme což :)
19:19:58
16.10.2018
Kocvin
-> Tomaso435: Ano 1
19:14:07
16.10.2018
Tomaso435
-> Kocvin: jako že si netušil že v tom je jiný vrtání? :-D
18:50:58
16.10.2018
Kocvin
Dnešní rozebírání mě příjemně překvapilo..6
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 16.10.2018 18:50:58
10:21:23
07.10.2018
vinorak
Ty jsem dal manželce na Saxo a za ty peníze super
17:09:15
06.10.2018
Kocvin
-> vinorak: Budou nejspíš Nankang Sportnex NS-2R, 195/50 ZR15..
10:44:48
03.10.2018
vinorak
Taky záleží co na to dáš za značku gum, já mám třeba toya a ty jsou širší díky masivní ochraně ráfku než třeba barumky
07:40:58
03.10.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Tyhle Braidy mám 7J ET20 a vepředu je to dost na úzko.. Sneslo by to 10mm podložku..4
21:27:44
02.10.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Uvidíme..4 Případně dám dopředu sériové pružiny a kontakt s lemem bude vyloučen..3
21:24:24
02.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 02.10.18 21:19:59: ET 25 a 8J bude dost problém... ET 25 mám na Ronalech a úplně bez podložky je ta 7J akorát s lemem při 2,5° odklonu.
21:19:59
02.10.2018
Kocvin
-> vinorak: To víš že joo..3
-> Tuner#2: Snad ne.. ET bude 25.. Dělají se i 6,5, ale jsou bez límce a to se mi nelíbí..
21:17:16
02.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 02.10.18 21:14:20: Nebude to na předek moc? jaké ET?
21:15:52
02.10.2018
vinorak
a na to 195/50 nebo jako tuneři na golfa 165/40 3
21:14:20
02.10.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Jop..4 15x8
21:11:56
02.10.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 02.10.18 15:12:55: Takže R15 konečně? 4
19:25:14
02.10.2018
Kocvin
-> vinorak: To já taky..3
16:06:18
02.10.2018
vinorak
už se těšim co to bude 1
Extreme Tyres