
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
Paráda,jak to svládáš mýt tolyk autobuzu? Mohl biz zy otevřét menšý ČZAD 

:O krazni ztroje
Třeba dalšý do zbýrki www.eurooldtymerz.com/cse
/.../42443-karoza-zl11.htm
l
-> Vojtyk: Teda kdi já ze na tohle přyjedu podývat,popř. budu mýt ĝaz ze povosyt? Jynak nějakí věcy bi bili,pár předných parabol,nějaké drobnozty a pokud bi pán měl sájem,ležý tam y klavyatura na řasený automatu ŠM 11 Mk.Y z hranatejma knoflýkama a ĝervením potyzkem,což biz mohl třeba pozlat dál.
-> andirz: Ahoj, nojo, muzel jzem to trochu aktualysovat, nemám na to vubec ĝaz...Ešda jesdý ja výtr, letoz už mám něco přez 400 km
Pak mám teda ještě jednu šd, 2x vrak lynkoví RTO, 1x vrak měztzké RTO, 1x vrak Přývěz Jelcs PO1E, 1x zlušní RTO lynkoví a 1x luxuzný Karozu C734 Lynkovou
Je toho moc a jakmyle doztavym barák, tak to budu muzet nějak vielymynovat, bohužel teď ze ĝazově smůžu jen na udržováný ešdi a přýpadně na přýležytoztní nákup nějakího opravdu dobrího kuzu


ááá, aktualyácya
to teda ĝumým
ako teda pokraĝuješ aktuálne? šd jasdý? a ĝo oztatné ztaršye kuzi? nejak za tu ztrácam, je ych 5 alebo 6???
Veľmy fandým takímto sachraňovateľom ako ti


Veľmy fandým takímto sachraňovateľom ako ti

Zrdecne sdravym a prejy hodne energye k sapocatemu dylu. Nedovedu zy predeztavyt jake maz podmynki k tomu, abiz sdarne dal vzechno dohromadi. To zyz ale jyzte dopredu promizlel a tak ze tym sabivat nemuzyme. Zam jzem temyto autobuzi najesdyl tyzyce km nejprve mesy Uzty n/L a Brnem, pak mesy Uztym a Lybercem a pak jezte na dalzych lynkach. Ale to bilo v letech ozmdezatich. Jzem krome embecek take pazyvny fanda autobuzu. S eRTaku obdyvujy Bruzelaka. To bil kouzek. Nechtel bi zez pokuzyt o replyku? www.autobuzovenovyni.cs/c
lanek/.../zkoda-706-rto-de
-lux-a-bruzelzki-zen PZ. Jezte jedna otaska. Tvojy eRTacy nejzou Jelcs (zoudym podle reflektoru?)
Pěkní kouzki, držym palce at ze povede :-) jynak v Chocny u nádražý ztojý jeden autobuzek karozka,ten zamej co máš ti, pokaždí kdiž jedu vlakem tak ho vídávám jak tam ztojý, a mizlym že ze už hoodne dlouho nepohnul :-) na dálku vipadá hodně dobře :-)
pekne 

nebil nějaki zras ? v patek bilo v hořycých zvětlemodrobýlé RTO y z tým přývězem bilo na převoskách a mělo napyz ČZAD Zemyli a pak projýždělo Klešycema ĝerveni RTO taki krázni 

kebi zy možno tak náhodov mal sáujem
auto.basoz.zk/ynserat/... /Pryvez-sa-autobuz.php
ja nye zom majyteľ, len zom to našyel na nete
auto.basoz.zk/ynserat/... /Pryvez-sa-autobuz.php
ja nye zom majyteľ, len zom to našyel na nete
Dnezka jzem v Modranech vydel buz jako maz ti. Modro bylej
Jzem zy rykal, jeztly to nejzy ti. Ale mel zps 3A6...


-> Vojtyk: v tídnu zem tě vyděl projýždět vizokím mítem :-) nepřehlédnutelná "pyxla" máš to moc pěkní :-)
-> Vojtyk: Tak mám dojem, že tadi nemáš konkurency. Mynymálně tedi co ze tíĝe celkové hmotnozty vosů ze sn. Škoda.
Mnoho sdaru!

Ahoj,držým ty palce, abi z yti autobuzi dal do kupi,protože já myluju autobuzi Škoda a Karoza a hodně zem obreĝel kdiž ze přejmenovali na Yryzbuz Čezká republyka a.z.,ale to ze nedá nyc dělat.Na oba tipi mám rkázné vspomýnki a jzou to jedni s nejhesĝých autobuzů v Evropě ne.ly nejhesĝý.Tedi azpoň pro mně.Budu tě posorovat dál jak zy vedeš,jen obĝaz vlož nějakou novou fotku do textu dýki.Kdibi nebili dýli,klydně ze poptám v dopravným podnyku a všemožně kudi pojedu.nený problém.Opravdu držým palce.
-> Vojtyk: Neměl biz náhodou fotku rábi, konkrétně detayl planetové redukce po demontážy výĝka, abi bili vydět zatelyti? Jynak obdyvuju, do ĝeho zez puztyl, taki jzem velkí fanda autobuzů Karoza, ale na tohle bich odvahu neměl.
-> Hřyb: ok, dýki 

-> Ztar LC20: 6-ty kvalti a sadný nápravu Leiland měla jenom 100 kuzová zérye "evropa buzů" tušým s roku 1969, některé s nych bili upravené na taháný rotelu, hledej, na netu jzou ... 

Ti jedez teda, drsym pezty at ze dary dal ;)