skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
20:09:28
11.10.2009
11.10.2009
Majo1882 - zrušená registrace
-> Vojtik: Klobúk dolu.Už len nájsť niečo také je dnes umenie.Ako autob usár som tiež premýšlal odkúpiť tú moju Karosu, keď ju budú chcieť vyradiť.Ale to by asi nedopadlo doma dobre.
11:07:32
11.09.2009
11.09.2009
kingbacker
Co říct než slova chvály a poklony...kdo se pustí do takovýho projektu, musí bejt dost zkušenej a opravdickej blázen, ale takový lidi jsou pro mě nejlepší
10:06:31
10.09.2009
10.09.2009
kenny89
Tak pred tebou smekam :-) moc se mi libi tvoje prace.tak hodne zdaru
21:09:32
31.08.2009
31.08.2009
Vojtik
-> Shackall: Děkuji za kritiku, vše vysvětlím Všechny momentálně prováděné práce mají za úkol zakonzervovat momentální stav a přizpůsobit celý autobus na provoz na pár let, než dojde na skutečnou renovaci do šroubku. Jedná se jen o opravy technického charakteru s malým přihlédnutím na estetiku. Tím je několik odpovědí již částečně zodpovězeno
1. Okna půjdou ven za pár let při plánované renovaci "do šroubku"
2 .ŠD má také jakýsi rám, ale né samostatně demontovatelný, ale karoserie je s rámem jeden celek a tvoří dohromady polosamonosnou karoserii.
S tím, že oklepu a opískuji kolečko rzi počítám, hodně sežrané díly se vyměněj...
3. Brzdy jsou vzduchové, prakticky vše se dá sehnat nové, nebo výměným způsobem nechat repasovat, potrubí se ohýbá na míru pomocí autogenu a písku z rovné trubky - žádný problém, hadice dělají na zakázku podle vzoru na každém rohu, za pár korun.
4. Spotřební věci: Palivové filtry jsou totožné minimálně co vím s Karosama 700, 900, liaz atd,olejové filtry s Karosama 700, Liazky...Vše naprosto běžné.
Vzduchový filtr je olejový ( nečistoty se zachytávají v oleji ) a ještě za ním je celoživotní filtr z jakési cupaniny, který stačí vymýt a napustit olejem. Termostaty atd jsou stejné s Matesama, Liazkama, Karosama700 atd, stejně tak veškeré jiné díly do motoru, všechny motory jsou stejné.
5.Interier je sice moc pěknej, ale při renovaci ze bude dělat celej + přečalounění sedaček - drobné trhlinky a dírky a jedna dvojsedačka je uplně jiná.
6.Stříkání palubky vzniklo náhodou a uplně mimo plán - Dával jsem správné kontrolky místo škodováckých, generálkoval jsem tachograf, přeměřoval přesnost tlakoměrů, dával místo palivoměru voltmetr ( V kufru je jiná nádrž, která nemá plovák - minulý majitel to udělal, páč mu kradli naftu z origo nádrže a já to tak zatím ze stejného důvodu do generálky nechám ) a ještě jsem měnil teploměr za jiný, který nemá upálenou patici na osvětlovací žárovku, takže se vyskytla prakticky holá přístrojovka a když jsem viděl, jak se z ní loupou dvě vrstvy štětkolaku, tak jsem neodolal, vybrousil a sříknul sprejema ( stříkací kit, dobroušení, základovka a dvakrát vrchní barva). Njedná se o žádnou precizní renovaci, ale myslím, že to za to stálo, je to asi tak 356krát lepší, než ta prasečina, která tam byla
Snad Ti mé vysvětlení postačilo a kdybys ještě něco chtěl vědět, tak se zase klidně zeptej
1. Okna půjdou ven za pár let při plánované renovaci "do šroubku"
2 .ŠD má také jakýsi rám, ale né samostatně demontovatelný, ale karoserie je s rámem jeden celek a tvoří dohromady polosamonosnou karoserii.
S tím, že oklepu a opískuji kolečko rzi počítám, hodně sežrané díly se vyměněj...
3. Brzdy jsou vzduchové, prakticky vše se dá sehnat nové, nebo výměným způsobem nechat repasovat, potrubí se ohýbá na míru pomocí autogenu a písku z rovné trubky - žádný problém, hadice dělají na zakázku podle vzoru na každém rohu, za pár korun.
4. Spotřební věci: Palivové filtry jsou totožné minimálně co vím s Karosama 700, 900, liaz atd,olejové filtry s Karosama 700, Liazky...Vše naprosto běžné.
Vzduchový filtr je olejový ( nečistoty se zachytávají v oleji ) a ještě za ním je celoživotní filtr z jakési cupaniny, který stačí vymýt a napustit olejem. Termostaty atd jsou stejné s Matesama, Liazkama, Karosama700 atd, stejně tak veškeré jiné díly do motoru, všechny motory jsou stejné.
5.Interier je sice moc pěknej, ale při renovaci ze bude dělat celej + přečalounění sedaček - drobné trhlinky a dírky a jedna dvojsedačka je uplně jiná.
6.Stříkání palubky vzniklo náhodou a uplně mimo plán - Dával jsem správné kontrolky místo škodováckých, generálkoval jsem tachograf, přeměřoval přesnost tlakoměrů, dával místo palivoměru voltmetr ( V kufru je jiná nádrž, která nemá plovák - minulý majitel to udělal, páč mu kradli naftu z origo nádrže a já to tak zatím ze stejného důvodu do generálky nechám ) a ještě jsem měnil teploměr za jiný, který nemá upálenou patici na osvětlovací žárovku, takže se vyskytla prakticky holá přístrojovka a když jsem viděl, jak se z ní loupou dvě vrstvy štětkolaku, tak jsem neodolal, vybrousil a sříknul sprejema ( stříkací kit, dobroušení, základovka a dvakrát vrchní barva). Njedná se o žádnou precizní renovaci, ale myslím, že to za to stálo, je to asi tak 356krát lepší, než ta prasečina, která tam byla
Snad Ti mé vysvětlení postačilo a kdybys ještě něco chtěl vědět, tak se zase klidně zeptej
20:45:37
31.08.2009
31.08.2009
Vojtik
-> Jožynek : díky, viděl jsem to i v originále v televizi.
15:33:34
31.08.2009
31.08.2009
Shackall
Vojtik: Moc pěkná práce, ŠD se mi líbí ještě víc než RTO, podle mě je to nejhezčí Československý bus. Nicméně pár dotazů notorického rejpala:
1) Přední a zadní skla pudou ven? Podle mě to pod těma gumama bude dost hrozné (platí pro všechny autobusy)
2) Má ŠD rám? (RTO jo, to vím). Pokud ano, jak se těšíš na renovaci? Dělal jsem to akorát jednou u Avie a z toho rámu jsme vytloukli kýbl rezu.
3) To má vzduchové, nebo vzduchokapalinové brzdy jako Karosa 7xx? Existujou k tomu ještě vůbec nějaký hadice?
4) Spotřební díly (filtry, termostat) jsou totožné s Mates/Liaz?
5) Jak si představuješ renovaci interiéru? Stačí to vyčistit, nebo budeš muset přečalounit?
6) Stříkání palubky tímto způsobem je prašáž - pochybuju, že to šlo kompresorem Nebylo by lepší to udělat pořádně?
Ale ten bod 6 bylo fakt jen rýpnutí, za celý projekt máš můj obdiv.
1) Přední a zadní skla pudou ven? Podle mě to pod těma gumama bude dost hrozné (platí pro všechny autobusy)
2) Má ŠD rám? (RTO jo, to vím). Pokud ano, jak se těšíš na renovaci? Dělal jsem to akorát jednou u Avie a z toho rámu jsme vytloukli kýbl rezu.
3) To má vzduchové, nebo vzduchokapalinové brzdy jako Karosa 7xx? Existujou k tomu ještě vůbec nějaký hadice?
4) Spotřební díly (filtry, termostat) jsou totožné s Mates/Liaz?
5) Jak si představuješ renovaci interiéru? Stačí to vyčistit, nebo budeš muset přečalounit?
6) Stříkání palubky tímto způsobem je prašáž - pochybuju, že to šlo kompresorem Nebylo by lepší to udělat pořádně?
Ale ten bod 6 bylo fakt jen rýpnutí, za celý projekt máš můj obdiv.
00:37:31
29.08.2009
29.08.2009
Jožynek
Jedno zaujímavé video...(na tej stránke je ich viacej zaujímavých)...
www.ceskatelevize.cz/ivys ilani/409235100061020-zasl apane-projekty
www.ceskatelevize.cz/ivys ilani/409235100061020-zasl apane-projekty
19:11:17
24.08.2009
24.08.2009
Bobesh
minno 19.08.09 22:49:54 napsal:
→ Vojtik: tak s tým tukom do nábojov je to
sranda :-)))Kéž by
→ Vojtik: tak s tým tukom do nábojov je to
sranda :-)))Kéž by
11:05:44
24.08.2009
24.08.2009
Franta Boháček
Jako malý kluk sem jezdil za babičkou a dědou do Přerova. Měli kousek za městem zahrádku a hned vedle byl les. Uprostřed toho lesa stály odstavené dva autobusy. Jeden byl zachovalý RT a druhé bylo totálně shnilé dálkové RTOčko s propadlou podlahou. Jak se do toho lesa dostaly nevím, všude kolem byly už tehdy vzrostlé stromy. Když to pak likvidovali tak to hasiči nosili po kusech, bylo to shnilé na prach. Stalý tam minimálně tak 20let. Teď už bych místo ani nenašel. Tak přeju hodně úspěchů při renovaci, a zároveň navrhuji, abys po důkladné renovaci udělal testovací jízdu pro členy škoda-virtu za snížené jízdné. Uděláme spanilou jízdu veteránů městem v čele s autobusem.
Zdarec chlape, ještě jednou přeju hodně úspěchů. Franta
Zdarec chlape, ještě jednou přeju hodně úspěchů. Franta
22:49:54
19.08.2009
19.08.2009
minno
-> Vojtik: tak s tým tukom do nábojov je to sranda :-)))
14:17:33
15.08.2009
15.08.2009
Martin-pce
-> Vojtik: koukam, ze jsi s tim pohnul, az budu zas pracovne v chrudimi, tak jse stavim
22:43:45
14.08.2009
14.08.2009
Vojtik
-> Lady_Dark: Ano brousil jsem světla pod vodou 2500 smirkem a pak tempem a nakonec silichromem a ve finále jsem to potřel silikonovým olejem a jsou jako nová.
Na oktávce by to mělo jít taky, ale asi to dá víc práce, je tam složitější tvar toho sklíčka
Na oktávce by to mělo jít taky, ale asi to dá víc práce, je tam složitější tvar toho sklíčka
11:08:36
13.08.2009
13.08.2009
Lady_Dark
Je to fakt nádherné, obdivuju tě..měla bych otázečku ty světla si zrenovoval tím že si je jen brousil 2500 a leštící pastou? Myslíš že by světla z oktávky taky šly takhle předělat?
23:41:15
29.06.2009
29.06.2009
pap
supa, velky obdiv, neskutocny projekt, prajem vela stastia a uspechov, inac v BA na slovensku ma jeden chalan tiez RTO, Peter Pankrac, aj kontakt by sa nasiel ak potrebujes.
22:43:35
16.06.2009
16.06.2009
roman7
ahoj, tak tyhle krasny stroje jsou moc pekny, bohuzel jsem je nezazil v klasickem provozu, ale pri nejakych oslavach nebo tak nejak je stale potkavam, konkretne v loni jsem potkal pekny kousky v Ceskych Budejovicich. Jinak preji hodne stesti a usili pri praci.
00:28:54
28.05.2009
28.05.2009
rubigall
Držím ti palce. Asi by som nemal odvahu pustiť sa do tak veľkého stroja.Prajem veľa úspechov pri renovácii.
21:15:40
26.05.2009
26.05.2009
stovkar
Krásne ti držím palce nech sa ti to podari zrenovovať lebo rtaky boly a sú najkrajšie a najspoľahlivejšie autobusy len škoda že ich už není vôbec vydieť a že som sa v nich moc nepovozil
20:39:31
24.05.2009
24.05.2009
Hurdis
-> Vojtik: Kamaráde zavidím Ti čas a nadšení. Moc jsem zvědav na výsledky ukrutného množství práce, které Tě čeká, a držím pěsti.
20:27:04
24.05.2009
24.05.2009
Jožynek
-> Vojtik: Hele, minule davali v spravach ze v Presove dostali nove autobusy, a stare cakaju kedy bude lepsia cena na srot, a na zabere bolo jedno ŠD
20:13:25
24.05.2009
24.05.2009
Vojtik
-> Matt-110Rten druhej®: jj, jezdili jsme přes Heřmaňák :)
Jinak moc děkuji všem za pozitivní ohlasy, práce na modré ŠD jsou v plném proudu, tak budu průběžně dodávat fotky
Jinak moc děkuji všem za pozitivní ohlasy, práce na modré ŠD jsou v plném proudu, tak budu průběžně dodávat fotky