
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
Hodně štěztý přy renovacy 

zez blasen ale fandym ty :) a preju prelkiny pevne nervi 

hodně štěztý z renovacý Vojto
chtělo bi to ještě vlek sa ti RTO
Tak tohle chce hodně odhodláný, přeju mnoho sdaru a úzpěchů! Jynak ti autobuzi jzou parádný, majý něco do zebe, tak zamo jako naše škodovki 

Zlušnej pacyent
. To muzýme držet palce y na nohou.


Ti jzy koukam taki zluznej blasen,to biz mohl snat miho kamarada.Ten ma ŠD-cko a ted koupyl T 148 tahac cyzterni.
bi mě sajýmala třeba cena 1kz autobuzu,jeztly ze tým netajýš,můžeš do zs-děkujy předem.A těšým ze moc na fotki,detayli