skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: v Pragosu mají mimochodem tu pirelku na poklopy kufru a baterky :) kdyvys chtěl přetěsnit
-> j_j:
Jak jsem dělal na brzdách, mám ještě oddeklováno a ten pseudokoberec odcípovanej, chycenej svorkou.. (do pytle, kam jen to víčko odsmrdělo ??)



-> Jozka: možná je dobrý v embéčku nezavírat "poklop" nad brzdo-spojko kompletem, aby to provětralo alespoň do celého kufru :)
-> j_j: Jo, jako odstraňovač nátěrů perfektní.. když mi protekl spojkovej válec, oběla kapalina různejma lemama hnedle kolem celýho MB..
Dírka v bílý části víčka je od přírody, ta zelená krytka by dle mě těsnit neměla - mohl jsem to teď nedávno vyzkoušet, ale neměl jsem jí nasazenou.. ale vyzkoušel jsem, že na novej lak už kapalina tak drasticky nepůsobí (dolil jsem nějaký ty 4 mm nad přepážku a až potom se vrhl na úplně "odbržděný" zadní bubny)

Dírka v bílý části víčka je od přírody, ta zelená krytka by dle mě těsnit neměla - mohl jsem to teď nedávno vyzkoušet, ale neměl jsem jí nasazenou.. ale vyzkoušel jsem, že na novej lak už kapalina tak drasticky nepůsobí (dolil jsem nějaký ty 4 mm nad přepážku a až potom se vrhl na úplně "odbržděný" zadní bubny)

máte pravdu je to hrozný svinstvo :) a jak to pak hezky krabatí lak...v kile proto mám neorigo kobereček u pedálů, aby se to odpařovalo z podlahy. Co se týče víčka u embéčka, tak tam se dírka v něm dělala schválně aby při zahřátí se to moc nerozpínalo ne?
-> Bukaj: Ona brzdovka má zřejmě proklatě "malý molekuly", vleze všude, odpařuje se, vzlíná pekelně.. navíc v tom šroubovacím víčku je odvzdušnění.. dřív nebo později se z tý nádržky vždycky nějak dostane ven
.

S olejem jak píše Jozka...
...a brzdospojku se mi nikdy nepodařilo 100% utěsnit, dřív, nebo později vždy začne rosit jak kolem šroubovací zátky, tak kolem těsnění víka brzdospojky...
...a brzdospojku se mi nikdy nepodařilo 100% utěsnit, dřív, nebo později vždy začne rosit jak kolem šroubovací zátky, tak kolem těsnění víka brzdospojky...

-> skoda 120ls: Abychom byli přibližně v tématu - MB nemá originálně pod víčkem takový to křidýlko, který u pozdější variant brání přímému ostřiku prostoru zátky.. lze doplnit, hodně pomůže, dál pak vyměnit víčko za jiné (může být unavený) a nejlépe i srovnat dosedací plochu na víku - ten břit těsnící na něm bývá často (možná od dotahování) křivej. Rovná se to dosti blbě..
Nemáš tu nádržku moc plnou (pokud ti jde o těsnění šrobovacího víčko brzdospojky) ?
Nemáš tu nádržku moc plnou (pokud ti jde o těsnění šrobovacího víčko brzdospojky) ?
kluci mam takovi problem, z vicka ve ventildeklu mi zacne tect olej, kdyz se auto zahreje.
uz sem zkousel menit tesneni ale je to furt stejny vdzy z toho tece slza oleje nevym jak to utesnit a noha k ventilatoru je pruchozi.olej je m8ad.
a jeste mam problem utesnit vicko od brzdovky furt to tece tesneni je asi kaput,nemate nejakej recept jak na to?
dekuji
uz sem zkousel menit tesneni ale je to furt stejny vdzy z toho tece slza oleje nevym jak to utesnit a noha k ventilatoru je pruchozi.olej je m8ad.
a jeste mam problem utesnit vicko od brzdovky furt to tece tesneni je asi kaput,nemate nejakej recept jak na to?
dekuji
-> xMart 23.07.14 16:58:31: Přesně tak jak píšeš je to příprava na napínák řetězu na kterej nedošlo v seriový výrobě taky mam ten výstupek na jednom motoru

-> xMart: Ten odhad s přípravou na napínák asi sedí, už se to tu řešilo...
Je to komplet blok s pístama klikovkou atd..válce nevypadají nějak moc opotřebeně.. kdyby měl někdo zájem za cenu šrotu ať napíše do zpráv. Díky
Čau, potřeboval bych identifikovat ten výstupek na krytu rozvoďáku, domnívám se že to je příprava na napínák rozvodového řetězu který se nikdy seriově nevyráběl..
-> Petr98: První změna víka rozvodů byla koncem roku 1965, když se zvyšovaly kola olejovýho čerpadla - tak jestli nezměnili i stupnici současně ??
Všiml jsem si, že na krytu rozvodů moje 64ka má stupnici jen 0-20°
Kdy se to lámalo a bylo stupňování až po 30°?? Neví někdo??
Kdy se to lámalo a bylo stupňování až po 30°?? Neví někdo??
-> Jozka: 

Zjistil jsem info k někdejší diskusi o čelních sklech, konkrétně k "provedení float" - jedná se skutečně o technologii, jak jsem si matně z nějakýho dobovýho článku pamatoval: šlo o dobově progresívní novou metodu, kdy se už sklo netáhne z lázně svisle vzhůru, ale vodorovně na cínovou desku. Výsledek je pak přesnější a tím i míň zkresluje. Pravil známej, co v Teplicích tuhle linku koncem 60. let montoval.
chlapy dneska jsem si "skládal novou" vrtuli na kilo a jak jsem hledal díly tak jsem narazil na řemenici která vypadá na první pohled stejně jako origo ale nemá průměr 85 mm, ale 110 mm (takže asi "zimní" verze) jen mě překvapilo moc dobré zpracování protože jsme myslel že tyhle všechny byly domorobo ... nebo dělali se třeba v nějakém JZD jako přidružená výroba?
Jo a další rozdíl je v tom že je "tlustší" - když ji nasadím na hřídel větráku tak už se mi pod matku nevleze pérovka
... na foto je na ní pro představu přiložen originální disk řemenice 
Jo a další rozdíl je v tom že je "tlustší" - když ji nasadím na hřídel větráku tak už se mi pod matku nevleze pérovka


-> Jakub Mareček: Jo, to je prototypová verze, na některých prospektech jsou pak ty odchylky docela komicky vyretušovaný..
Čaute
Dneska som čítal Škoda magazín a je tam článok o tisíckach. Toto je tam s popisom, že ide o 69, ale tie predné lišty sa mi zdajú divné. Nikde som si také niečo nevšimol.To bol vývoz alebo len prototyp?
Dneska som čítal Škoda magazín a je tam článok o tisíckach. Toto je tam s popisom, že ide o 69, ale tie predné lišty sa mi zdajú divné. Nikde som si také niečo nevšimol.To bol vývoz alebo len prototyp?
-> Stevie: Jsem si to i fotil - ale klame to. Tohle je spíš z těch tmavších kousků (extrovní látková cca 1967), něco mezi RAL 7000 a 7005..
E: Teda ty fotky zas dováděj - ve foťáku i PC vždycky byla a pořád je otočená o 90°.
E: Teda ty fotky zas dováděj - ve foťáku i PC vždycky byla a pořád je otočená o 90°.
-> Petr98 + Jozka díky za info
-> Stevie 24.06.14 19:52:06: šedou, na odstínu nezáleží, celkem dost jim kolísal - když si dáš škoda.virt do šedýho schématu, tak je to něco mezi těma dvěma použitejma šedejma, blíž ke světlejší.. 

-> dragon_cb_cz 24.06.14 17:46:48: To jsem byl já, ale už jsem je koupil kdysi od Saskyna...

-> Stevie: šedou, ale odstín nevím
otázečka: jakou barvu mají mít rámy a uchycení sedadel u 1000? díky
Nesháněl tu nedávno někdo černý sedadla? auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-100-1000mb.php
-> dragon_cb_cz: nen sroub byl zaslepeny tak sem to dal do poradku a vycistil a vyfoukal
-> Enggik: 

-> dragon_cb_cz: Nechápeš, protože já jsem debil
Momentálně je NEMÁ k dispozici na porovnání.

-> Enggik: Teď nechápu co je na tom špatně?
-> skoda 120ls: já to povolil jak říká dragon a tlakovou vodou a nějakým drátem jsem to procistil až tekla voda zkrz když jsem nalil vodu do chladiče.
-> dragon_cb_cz: Tak s tím motůrkem to asi neklapne. Mluvil jsem s ním v týdnu, a všechny pravácký má momentálně volně k dispozici k porovnání 

-> skoda 120ls: Abys to vyčistil pořádně, tak bys musel sundat hlavu, ale v první fázi by mělo stačit vyšroubovat ten průtokovej šroub co tam je, jestli to v něm/pod ním není ucpané. A průplach motoru octem nebo kyselinou citronovou taky není od věci.
-> Petr98: a to vycistim jak? pumpu jsem menil ta puvodni byla zezrana na kasi
-> Danster: Však jo, k tomu tvýmu kousku už ty hranatý blinkry tak nějak patřej, dokreslujou mu charakter..

-> Jozka: Je fakt že jsem to taky nějakou dobu okukoval na různých MBčkách jaká pozice je ideální a došel jsem k tomu stejnýmu co píšeš. A na mojí jsem to zatím odložil na dobu neurčitou.
-> Danster: Snad najdu při hledání něčeho jinýho a možná dotáhnu ještě i nějaký detaly
. A dík za dobrozdání, snažil jsem se dle dobovejch fotek, ale i z ních mám dojem, že pozice blinkrů lítala asi skoro v 5mm díky vůlím v otvorech a "přesnosti" provedení karosářských dílů..

-> Jozka: Tak to je nemilé
Pozice blinkru bych řekl že je v pořádku. Už jenom podle těch fotek co jsem viděl se na ten výsledek na živo moc těším hold podzimní Běšiny to jistí


-> dragon_cb_cz:
No, porno je jedna věc, druhá věc je doopravdická jebačka - ztratil jsem zadní SPZ, takže STK zítra ani Běšiny pozítří nebudou..


-> Jozka: Ještě, že je po 22té - dávat sem takovýhle porno 

-> skoda 120ls: pokud má pumpa lopatky a máš tam vodu, neměl by být problém. Je psané, ze se voda má nalevat pomalu pokud si ji nalil rychle, během jízdy klesne a je potřeba dolit. Jinak ještě termostat.... Pak to musi chodit. A ještě když to dlouho stalo, chtělo by to procistit chlazení posledního válce. Bývá to často zanesene.
jak poznam ze mi v motoru koluje voda a nestoji na miste,mam takovy dojem ze hadice od chladice k termostatu je prazdna ale tepla je a od termostatu k topeni je tepla taky.
prvni dojmy z mbgcka jizda dobra jeste sestelovat brzy zda se mi, ze mi to brzdi moc dole.
automaticky sytic serizeny akorat to bude chlastat jak tank asi
promazat predni napravu a hura na stk
prvni dojmy z mbgcka jizda dobra jeste sestelovat brzy zda se mi, ze mi to brzdi moc dole.
automaticky sytic serizeny akorat to bude chlastat jak tank asi

promazat predni napravu a hura na stk

-> Bukaj: Pokud ano, tak mi to chladí tak dobře, že jsem i na Stelvio vyjel s ní 

-> Bukaj: Tak to mě teda mrzí (to koleno). Jsem "forenzně" prozkoumal jen dva hliníkový (mosaz je kdovíkde zasunutá) a dle zalomení je to asi tak.. zajímavej detail.
-> dragon_cb_cz 17.06.14 23:53:48: Nemáš trvale zataženou clonu?
-> Jozka: Tak jsem to šel ověřit (a nakopl jsem si při tom koleno o roh skříňky s drobným spotřebním materiálem tak, že jsem málem neslezl z půdy) a dle mých zásob to opravdu vypadá, že mosazné byly nožičkami k sobě, hliník nožkami od sebe

-> Jozka: Tak jsem to šel ověřit (a nakopl jsem si při tom koleno o roh skříňky s drobným spotřebním materiálem tak, že jsem málem neslezl z půdy) a dle mých zásob to opravdu vypadá, že mosazné byly nožičkami k sobě, hliník nožkami od sebe

-> Bukaj: Taky mám ten dojem.. mate mě to - ale je možný, že podle mosazi by se ohýbal plech na kapotě a ne naopak..