Servisní prohlídky... ano/ne

prohledat
96 příspěvků (zobrazeno 51 až 96) od 27.03.2014 do 19.09.2014, založil/a Shader
řadit dle data
13:08:43
28.03.2014
šadesa
ale pozor né za všechny prasárny můžou mechanici ale jejich nadřízený kteří je dost často nutí to tak dělat
13:08:40
28.03.2014
Eidy
-> Luky: Tak už mají čich na hejla, kterýmu nakukají cokoliv.
13:06:53
28.03.2014
šadesa
-> Luky 28.03.14 13:02:33: jenže na to se lidi kteří nejsou trochu od fochu ani neptají
13:02:33
28.03.2014
Luky
-> Eidy: ale jako majitel vozu máš nárok na vrácení starých dílů přeci. Jak se to pak řeší?
12:58:46
28.03.2014
Eidy
Kamarád dělá v Porsche Praha má stále přísun oleje do všech svých aut. Je to ušetřený z výměn.

A taky jsem byl půl roku v autorizáku Škoda a viděl jsem, jak to tam chodí. Octávka lehce ťuknutá na předek a zadek. Opravdu lehce.

Vedoucí volá majiteli auta: To budou nový světla, mřížka, nárazníky, lakování a pak ještě uvidíme, co objevíme pod tím.

Vzápětí vedoucí vola kamarádovi: Wole si přijeď, mám tady pro tebe ty faceliftový světla i nárazníky.
12:57:51
28.03.2014
saskyn2
-> suri: Tohle mi předevčírem dovalil frajer z autorizáku, za tu igelitku chtěl 1000kč, ukecal jsem ho na 800, jakou to má cenu si myslím dokážeš dobře spočítat, v autorizáku jsem nikdy nedělal tak nevím jakým způsobem se to dá takhle ušetřit.

Nicméně máš pravdu, že v autorizákách umí věci které garážník nedovede, at se jedná o různé online kodování, nebo přehrávání nového sw, různé závady nejnovějších aut které jsou ještě v záruce a k normálním servisům se ještě vůbec nedostali. Nicméně na druhou stranu v některých(netvrdím že všude) pracují takový hovada že nejsou schopný udělat to co prostý garážník, vyměnují jen celé sestavy dílů a podobně, nezapomenu na frajera co mu místo základního nastavení chtěli vyměnit celý řízení za 40tis.

Tudíž ano s novým autem do autorizáku kvůli záruce, ale nějakou starou vránu cpát na výměnu oleje do autorizáku je dle mě úplně zbytečné, ale chápu že někdo třeba chce mít záruku mobility, i když moc nechápu na co, stejně mam něco podobného v povinném ručení a nikdy jsem to nevyužil.
zvětšit Servisní prohlídky... ano/ne - obrázek od saskyn2 vložen 28.03.2014 12:57:51
12:56:43
28.03.2014
Karel.
-> suri: to by mě zajímalo jak to chceš pořešit ten olej?3 3 konkrétně Renault Brno ato nemluvím o tom, že když jsem byl na pohovoru na přijímacího technika ve škodovce, kde mi borec narovinu řekl, že je důležitý upravit ceny pro zákazníky dle jejich "peněženky". Prostě přijede borec se superbem v plné, tak ho natáhnu víc, než kdyby přijel ve fábii a to mi řekl na pohovoru9
12:51:39
28.03.2014
Petkar
Osobní zkušenost, proč nejezdím do autorizovaného servisu. Předchozí auto Opel Astra G rv. 1999 po bouračce, nešla klima... Vzal jsem to do autorizáku, zcela správně a logicky diagnostikovali uraženou trubku (napojenou přes gumový přechod a obyčejné kovové stahovací pásky). Dotaz na cenu opravy - To je celý den práce, musí se odstrojit komplet motor, nová trubka, nastrojení, naplnění... počítejte tak 15 000,- Kč



Realita: Trubka byla venku za dvacet minut běžnými domácími nástroji, nic se neodstrojovalo, pak se zajistilo nalisování nové koncovky a tlaková zkouška (technologie používaná u hydrauliky), zpětná montáž dalších cca 20 minut... celkem oprava i s naplněním za cca 2500,- Kč... takže tak...



Chápu, že autorizák nemůže provádět nalisování koncovky, ale proč ze mě dělají blbce tím, kolik to je práce?



Od té doby vozím auta na dílnu ke kamarádům. Dá se říct, že jsou to "garážníci", ale vzhledem k tomu, že jeden z nich pracuje přímo u Bosche a servisuje diagnostiky a navíc ví, jak přesně má který elektronický udělátor fungovat, si myslím, že je to přínosnější než autorizák... To nemluvím o tom, že za hodinu práce si berou 250,- Kč a hlavně vím, co mi do auta lejou a co se s autem děje... Serviska se samozřejmě vyplňuje taky, akorát tam není razítko z autorizáku... Tam mě nikdy s autem neuvidí...
12:47:23
28.03.2014
Shader
Dneska jsem skočil do autorizovaného servisu škoda. Pokud se jedná o klasickou servisní prohlídku (filtry, oleje) cena 4000-4500. S vlastním materiálem 1500 korun.
12:33:38
28.03.2014
suri
Veľmi zaujímavé názory ...



K olejom - väčšina servisov ešte stále vypúšťa , v tom nevidím problém . Oleje starline neviem kde používajú a vydávajú za niečo iné ale poprosím menovať a uviesť konkrétne prípady - poriešime to ... Väčšina berie drahý Castrol priamo od importu , LL s farbivom ktoré pod UV svieti a či bol vymenený sa dá do 1500km skontrolovať ... A názory o tom ako si mechanici potrebujú ušetriť filtre a podobné veci sú dosť mimo , každý kto sa v tom reál pohybuje vie že sa to dá inak a bez problémovo ... Poznal som rôznych aj rádoby "mechanikov" ale nikto si nelajzol dať starý filter , a pár krát už okolo toho bolo veľké halo ale vždy sa ukázalo že to bolo vymenené správne ...



O závadách ktoré aktuálne sú chvalabohu ešte garážnici nevedia a rieši sa to väčšinou autorizovane , čo som videl poslednú faktúru garážnika za výmenu chladiča spätného vedenia na CAYC tak som žasol nad výslednou sumou .,
12:09:59
28.03.2014
šadesa
ty autorizovaný no nevím ale rozvody dělaj třeba na pd bez přípravku proč by chodil do skladu když to stačí označit že to postaví blbě to jim nevadí,nebo u předního světla chybělo napájění tak proč by hledali ve schématech když to stačí překlenout z druhého světla,garačky dělají tak že vymění olej filtry dohustí pneu a nic víc otázka 30min pak auto stojí na dílně a nikdo jsi ho nevšimá což zákazník platí byl jsem tam před 5-6 lety na praxi takže vým jak to chodí
11:52:03
28.03.2014
Jarda/felda
-> saskyn2 28.03.14 00:02:23: tak tak, kdyby byli všechny rozvody tak snadný jako na příčným TDI 1
10:16:16
28.03.2014
Luky
-> saskyn2: ok, díky
09:54:26
28.03.2014
saskyn2
-> Luky 28.03.14 09:00:55: Vysvícená výbojka, nejspíš někdo měnil jen jednu.
09:49:11
28.03.2014
jate-line
-> Luky: Smutné to je a smiřovat se s tím můžou jen, ti co tomu vůbec nerozumí a raději to svěří do "odborných rukou"...a ti co trochu jo, tak si aspoň ty základní věci dělají sami a ví co tam doopravdy mají 4
09:48:28
28.03.2014
Karel.
A kdyz olej meni, tak misto znackovyho davaj starline a to nemluvim o tom, jak se delaj rozpocty ve skoda servisech.par let se v tom pohybuji a co jsem zazil, tak bych snad uprimne rekl, ze autorizaj je horsi nez obyc servis.
09:47:14
28.03.2014
j_j
minule serviska ve škodovce - škoda fabia (r.v.2000) výměna oleje, sponka výfuku, olejové víčko, gumy stěračů za lidových 5 500,- 6 příští už rodičům rozmluvím...
09:43:44
28.03.2014
Luky
Jo tak to jo 8 3

Já jen, že je smutný, že se smiřujeme s tím, že to vždycky bude ojebaný a jen se snažíme, aby to zároveň nebylo drahý...
09:41:31
28.03.2014
jate-line
-> Luky: No ale ten co se zákazníkem jinde vyjebe...tak určitě to nebude stát tolik co v autorizáku...ale min. polovinu. Což jsem shrnul v poslední větě 1
09:34:25
28.03.2014
Luky
-> jate-line: tedy nic prosti názoru, že je někdy zbytečné jezdit do autorizáku, ale myslíš si, že Tebou popsané radosti hrozí pouze v autorizovaném servisu?



Já si totiž myslím, že s Tebou vyjebou všude, kde se necháš. Je to jen o lidech, hovada pracují leckde...
09:31:23
28.03.2014
jate-line
Hlavně jste tu nikdo nevzpomněli jak se mění olej v autorizáku.

Vrazí odsávačku přez měrku na dno, povytáhne cca o cm nahoru...a saje. Samozřejmě účtuje plnou naplň, to co ušetří si mechanik bere domů...V autě zůstane cca 0,5l v některých extrémech až 1,5l starého oleje. V extrémních případech v jednom nejmenovaném servise Škoda se u Felicie už jen orážela serviska a majitelka se pak velice divila když při 80tis km se zničeho nic zastavil motor...náplň oleje tam už nebyla žádná, v servisce byla samozřejmě oražená čerstvá prohlídka v hodnotě 2500kč....včetně nových náplní. Dále pak třeba klasická závada...ztrácí se voda v chladiči....důvodem je špatně dotažená sponka, ta se samozřejmě jen přitáhne a ejhle zákazník platí nový chladič a samozřejmě novou náplň....mohl bych tady pokračovat dálšíma x příkladama.

Takže pokud nevíte co s prachama tak zůstaňte u autorizáku.
09:00:55
28.03.2014
Luky
Se s dovolením vtírnu, když je to tu samej odporník (zejména od saskyna si hodně slibuju, ale může se vyprsit klidně i někdo další 1 ): Octavia I, tuším rok 2000, s xenonama - jeden xenon po rozsvícení mění barvu na růžovou/fialovou. Co je špatně? Výbojka nebo relé? Díky
08:55:22
28.03.2014
aDAm
tak pokud je auto v záruce tak autorizák, pokud je po záruce klidně nějaký garážník ne? proč to komplikovat.
08:27:09
28.03.2014
Shader
-> Pavel P@nkáč: Tak pokud si nechám udělat servisku se vším všudy, měla by se na to nějaká záruka vztahovat ne?
08:21:17
28.03.2014
Pavel P@nkáč
-> Shader: ty na to mas snad zaruku jeste?
07:14:23
28.03.2014
Shader
Tak zatím to vypadá, že si hodně z Vás dělá servis doma. Někde jsem četl, že pokud si donesu vlastní materiál (olej, filtry), udělají si do servisky poznámku a v případě problému se na to rádi odvolávaji. A dávat v autorizáku za 1l oleje 500 korun ( po známem chtěli za 1l/800 korun) se mi opravdu nechce. Takže po tom jde asi nějaká záruka do prdele a je to to samé, jako bych si to udělal doma s tím rozdílem, že nemám záznam v systému a knížce. Je to tak? Ještě skočím do nějakého aut. servisu a ověřím to.
05:33:23
28.03.2014
sep
Když jsem u FII řešil kdo mi do nové těhlice nalisuje nové ložisko a nechtěl to řešit na prase ala jednotné rolnické družstvo lisováním za náboj tak jsem si v okolí obvolal 4 autorizáky,všude mi řekli že přípravek znají leda z dílenské příručky a lisují to samozřejmě přes náboj,na můj dotaz proč se nedrží postupu který nesnižuje životnost ložiska mi bylo vysvětleno že "to nikdo nedělá " jelikož "to pak strašně trvá" ,tak asi tak nějak je to s tím školeným a profesionálním personálem v autorizovaných servisech.
02:39:48
28.03.2014
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Já to neposoudím, jen že "absolutní začátečník" má různý kontext - pokud uvažujeme lidi co se k tomu alespoň trochu obživou blíží, je to něco úplně jinýho než lidi jako já - spotřební oktávku dávám i na výměnu oleje do servisu protože to prostě nechci řešit - zatímco všemožný blbosti na zadmotorech si s radostí řeším sám...
02:13:49
28.03.2014
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Pokud se tím živíš tak máš přípravky4 každopádně co se týče náročnosti tak na příčném tdi mam rozvody hotový za polovičku času než na 1.3 filcce
00:12:43
28.03.2014
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jasně - pokud se tím živíš...
00:02:23
28.03.2014
saskyn2
Že jsou tdi motory hrozné na rozvody může napsat jen úplnej začátečník, kterej neviděl elastický řemeny a podobný jiný labužnosti3 přípravky na rotačku nejsou vůbec potřeba, předvstřik stejně doladím na vagu, na zajištění vrták a na vačku kus pásoviny3
23:16:38
27.03.2014
Kocvin
-> Athlonek: Jsou i horší motory co se týče potřeby přípravků a hlavně přístupu k rozvodům než vw tdi4
23:07:44
27.03.2014
Jozka
Tak k autorizovaným servisním prohlídkám jsem byl skeptickej odvždycky, definitivně potvrzeno tou poslední, který jsem byl svědkem - mimo jiné výměna drhnoucího pravého pojezdu sedadla spolujezdce (za 2500 Kč) s odůvodněním, že byl poškozen do něj zapadlou propisovačkou.. pravděpodobně titanovou..5
22:59:16
27.03.2014
dragon_cb_cz
-> Shader: Já servisku nechávám vyplňovat dál, akorát ne od autorizáku... výhodu to má minimálně tu, že když se pak řeší kdy se dělaly rozvody atd, že to jde snadno dohledat.
21:37:28
27.03.2014
Athlonek
-> Nwkt: Ještě že jsi to opravuji sám, na co stačím a diagnostikuji. Zrovna se připaravuji na výmenu rozvodů a vodní pumpy, už mám vyrobené skoro všechy přípravky a klíče co jsou na to potřeba, na to je hrozné TDI.
21:23:45
27.03.2014
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : stejne by origo serviska nesedela se stocenejma km
21:15:03
27.03.2014
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Tomaso435: Tam si napíšou vlastní.
20:55:14
27.03.2014
Tomaso435
-> Shader: o 1000kč lepší výkupní cena v AAA až to pudeš prodat :-D
20:53:44
27.03.2014
Shader
Jaká je vlastně výhoda vedené servisky u vozu? Historie vozu, nějaká záruka?
20:48:04
27.03.2014
suri
20:46:54
27.03.2014
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Já jsem za měnit jen to, co je potřeba (pravidelně olej apod., jak se má + to co odejde). Na to, co funguje, se nesahá... A prohlídnout a posoudit bych to nechal někoho, komu důvěřuju.

V autorizáku ti budou měnit pokaždé něco, ať už je to potřeba nebo ne, hlavně ať je kšeft. Toť můj názor.
upraveno 1x, naposled 27.03.2014 20:48:03
20:45:46
27.03.2014
Nwkt
-> Athlonek: V autorizáku mi řekli 4,5-5 tak jsem to dal přes známý jinam za dvojku 3
20:44:45
27.03.2014
Athlonek
-> Shader: Co stojí běžná servisní prohlídka?
20:40:45
27.03.2014
suri
-> Shader 27.03.14 20:38:34: Pri tých km už nijaké kulancie čakať nemôžeš takže či servisuješ doma alebo v autorizáku tak sa nič nemení ...V autorizáku vidím plus v kvalite dielov , horšie už je to možno miestami s kvalitou odvedenej práce , ale tá je zase primerane drahá ...
20:40:36
27.03.2014
Tomaso435
-> Shader: pokud nestojíš o zbytečnou výměnu něčeho co tam ještě bude bezproblému dál. o fiktivní opravu nebo výměnu něčeho co stejně nepoznáš jesi to fakt je nebo není nový, a o vodu místo destilky v chladícím systemu, tak to tam nedávej :D
20:38:34
27.03.2014
Shader
Tak jak to máte vy? Necháváte servisovat své vozy v autorizovaném servisu, nebo si servis provádíte doma? Jaké jsou vlastně výhody servisováni vozu? Od koupě mé octavie, mě v příštích pár dnech čeká servisní prohlídka. Stále však tápu, zda v servisováni pokračovat i nadále nebo ne? Jinak jedna se o vůz škoda octavia II 2.0TDi/125kW (stav km 192tis.). Jaký máte na to názor? Dík.
Extreme Tyres